Jump to content

Welke muziek staat er nu op (part 5) ???

Ome Henk
 Share

Recommended Posts

Ook net opgehaald de laatste van Bright Eyes. Ouwe en moeilijk te vinden meuk bij elkaar gezocht en op een CD gepleurd. :unsure: De feestdagen komen er weer aan dus wordt er weer van alles en nog wat uitgebracht. Zo ook deze. Niet dat het uitmaakt, het is en blijft prachtige muziek. Slechts enkele bekende deuntjes dus zeer de moeite waard voor mij.

Bright Eyes dus met het album Noise Floor. :cool2:

1161379917.jpg

Groeten...

B00005NWLO.03._SCTHUMBZZZ_.jpg

13. T For Texas (Blue Yodel No. 1)

Jimmie Rodgers' versie krijgt wel eens als toevoeging "Blue Yodel No. 1", maar bij dit album van Lynyrd Skynyrd is de titel gewoon "T FOR TEXAS". Zowel op de "One more for from the road" dubbel-lp, als op deze deluxe dubbel-cd heruitgave.

Erg mooie heruitgave, overigens.

Vanmiddag van het postkantoor gehaald en vanavond lag 'ie op mijn draaitafel:

64a8124128a04875484db010._AA240_.L.jpg

Tom Waits - Real Gone (2-LP / 180g)

Ik heb zijn muziek altijd genegeerd omdat ik het onbegrijpelijk geschreeuw vond. Na een aantal keer het album "Alice" te hebben beluisterd ben ik toch van gedachten veranderd. Daarna ben ik wat andere nummers gaan downloaden en luisteren. Ik geef toe dat het even doorbijten was, maar ik vind het toch erg goed en uiteindelijk heb ik bovenstaand album een tijdje geleden besteld.

Ik kan niet anders zeggen dat ook dit album erg fraai is. Er staan echt een paar pareltjes op die me kippenvel bezorgen.

Het breng zeker de nodige variatie in mijn platenverzameling en ik ga zeker meer van deze artiest ontdekken.

Even een vraagje van een beginner. Waarom wordt altijd het gewicht van de elpee gepost. En bij een dubbel elpee, is het dan het gewicht van beide elpees samen of van elke elpee apart? :blink::lol:

Groeten...

PS: het eerste gedeelte van de vraag is wel serieus bedoelt.

Even een vraagje van een beginner. Waarom wordt altijd het gewicht van de elpee gepost. En bij een dubbel elpee, is het dan het gewicht van beide elpees samen of van elke elpee apart? :blink::lol:

Groeten...

PS: het eerste gedeelte van de vraag is wel serieus bedoelt.

Ik snap al niet waarom erbij vermeld wordt dat het op een lp staat. Het gaat toch om de muziek, toch niet om het medium (cd, lp, mp3...)? Maar goed, kennelijk is het belangrijk... :rolleyes:

Ps. wat zou een mp3'tje gemiddeld wegen?

Even een vraagje van een beginner. Waarom wordt altijd het gewicht van de elpee gepost.

Gezien het feit dat er meestal nogal een prijsverschil is tussen de diverse gewichtvarianten is het dan voor de medeforummers direct duidelijk hoe zwaar je getild bent voor een onhoorbaar verschil.

Het gaat natuurlijk om de muziek, maar de meesten van ons hebben aardige sets staan en ik denk dat voor iedereen HEAR geldt dat de muziek zo mooi mogelijk moet weergegeven worden. Voor mij persoonlijk is dat nu eenmaal op een mooie vinylpersing.

Ik vind het daarom zelf wel nuttige informatie, maar dat is mijn persoonlijke mening. Ik blader nog wel eens door dit topic om wat ideeen op te doen en dan vind ik het handig om te weten of de titel bijv. ook op (180g) vinyl te krijgen is. Zeker als een album 20 euro (of meer) kost, dan vind ik dat ik meer waar voor mijn geld krijg met een mooie LP. CD's koop ik meestal in de uitverkoop en ik download af en toe een MP3tje of luister de laatste tijd veel naar Internet radio (via een Squeezebox aangesloten op mijn set) wat erg leuk kan zijn, maar dit is toch heel wat anders dan het luisteren naar LP. Al was het alleen maar om de grote hoezen die ahw kunstwerkjes zijn.

OK, hierbij dan mijn enige 180 grams virgin vinyl (ook nog!) dubbel elpee.

Bright Eyes met Lifted or The Story Is in the Soil, Keep Your Ear to the Ground

B00006FRN7.01.LZZZZZZZ.jpg

Prachtige Americana muziek van het wonderkind Conner Oberst. IMHO beter dan zijn bejubelde album I'm wide awake it's morning. Ik ben een fan. :)

Groeten...

Voor de rest van zijn albums niet dan?

Nee. Voor zover ik ze ken, en dat is eerlijk gezegd niet zo heel goed. Ik heb er zelf slechts twee albums van.

"Digital Ash In A Digital Urn" neigt naar mijn idee naar een plaat met mooie muziek en slechte zang zoals er al teveel zijn en "I'm Wide Awake It's Morning" is een heel enge countryplaat.

Al het daarvoor verschenen werk ken ik niet.

Ik houd het maar bij "Lifted or the Story is in the Soil, Keep Your Ear to the Ground" wat ik een erg goed album vind en "Digital Ash..." die ik erg weinig draai. Die struisvogelpolitiek is me liever dan te moeten gaan luisteren wat er "beter" of nog "aparter" zou zijn terwijl er nog genoeg moois te ontdekken is van anderen.

Voor de rest van zijn albums niet dan?

Nee. Voor zover ik ze ken, en dat is eerlijk gezegd niet zo heel goed. Ik heb er zelf slechts twee albums van.

"Digital Ash In A Digital Urn" neigt naar mijn idee naar een plaat met mooie muziek en slechte zang zoals er al teveel zijn en "I'm Wide Awake It's Morning" is een heel enge countryplaat.

Al het daarvoor verschenen werk ken ik niet.

Ik houd het maar bij "Lifted or the Story is in the Soil, Keep Your Ear to the Ground" wat ik een erg goed album vind en "Digital Ash..." die ik erg weinig draai. Die struisvogelpolitiek is me liever dan te moeten gaan luisteren wat er "beter" of nog "aparter" zou zijn terwijl er nog genoeg moois te ontdekken is van anderen.

Een enge country plaat? Als in: alle country is eng? Raar. Ik vindt het zeker niet de beste van hun maar er staan toch echt juweeltjes op! Tja, maar de beste van hun vind ik het album Mirrors and Fevers. Erg fraai en tegenwoordig voor een drol en drie knikkers te koop.

Nu in huize op den Kwabbert de DVD van My morning Jacket - Okonokos.

De cd is voor mij de beste van dit jaar. Ik dacht dat Damien Rice (9) het nog zou toppen maar dat bleek een lichte teleurstelling, wel mooi maar niet bijzonder ofzo.

Maar goed, deze DVD is absoluut prachtig en zoals een live concert zou moeten zijn opgenomen. Aanrader!

Het ziet er zo uit:

okonokos200.jpg

Voor wie van goede rock muziek met ballen houdt. Geen hardrock dus wees niet bang.

Groeten...

Hear is een clip te zien van het prachtige Dondante. 10 minuten lang maar prachtig! Welliswaar een rustig nummertje en niet van het zelfde concert als de DVD.

Een enge country plaat?
Ja.

Als in: alle country is eng?
Ja.

Tenminste, bijna.

Want ik vind bijvoorbeeld "Harder Than Your Husband" wel een leuk country-nummer, maar dat is dan weer van iemand anders en eigenlijk niet te vergelijken met tranentrekkende-jengelcountry die bij mij dezelfde allergische reacties oproept als die telkens opspelen bij het aanhoren van het door velen zo gewaardeerde niet-engelstalige levenslied.

Raar. Ik vindt het zeker niet de beste van hun maar er staan toch echt juweeltjes op!
Smaken kunnen nu eenmaal verschillen. En ik ben me ervan bewust dat ik nogal beperkt ben in mijn muziekkeuzes.

Maar binnen die beperking geniet ik gelukkig wel.

("Mirrors and Fevers" zal ik zeker eens gaan beluisteren)

on-topic:

B000EMSGL4.01._AA240_SCLZZZZZZZ_V55081477_.jpg

The Raconteurs - Broken Boy Soldiers

Een album van deze Singer/Songwriter.....

Kon geen plaatje vinden,maar het concert is:Suzanne Vega Live at The Stephen Talkhouse...

Prachtig mooi opgenomen live album....

[206gr]

SuzanneVega01.jpg

~ Hans ~

Dat is vast niet haar meest charmante foto... ;)