Jump to content

Welke muziek staat er nu op (part 5) ???

Ome Henk
 Share

Recommended Posts

Sufjan Stevens - Tha Avalanche

Vernieuwend en toch goed!

Hoelang blijft iets vernieuwend?

"Michigan" was wat mij betreft vernieuwend, maar dat kan ook komen doordat wat hij daarvoor gemaakt heeft mij niet bekend is. "Illinois" en deze, de opzet naar "Illinois", zijn meer van bijna hetzelfde.

Begrijp me niet verkeerd: ik vind het prachtig, maar de term vernieuwend is hier achterhaald.

En hoewel ik een verschrikkelijke hekel aan kerstplaten heb ben ik toch benieuwd naar die van Sufjan.

Sufjan Stevens - Tha Avalanche

Vernieuwend en toch goed!

Hoelang blijft iets vernieuwend?

"Michigan" was wat mij betreft vernieuwend, maar dat kan ook komen doordat wat hij daarvoor gemaakt heeft mij niet bekend is. "Illinois" en deze, de opzet naar "Illinois", zijn meer van bijna hetzelfde.

Begrijp me niet verkeerd: ik vind het prachtig, maar de term vernieuwend is hier achterhaald.

En hoewel ik een verschrikkelijke hekel aan kerstplaten heb ben ik toch benieuwd naar die van Sufjan.

Goede vraag: hoelang blijft iets vernieuwend?

In principe heb je natuurlijk gelijk dat dit meer van hetzelfde is en dat hij zichzelf niet vernieuwd. Van de andere kant is dit nog steeds een heel fris geluid in de popmuziek van tegenwoordig ook al is het de zoveelste cd van hem die zo klinkt.

Ik denk dat het woord vernieuwend niet verkeerd gekozen is. Voor diegene die dit lezen en geen idee hebben van wie of wat Sufjan Stevens is, is dit wel een goede (albeit zeer, zeer korte) omschrijving.

Groeten...

B000IU3XTM.01._SS500_SCLZZZZZZZ_V39429637_.jpg

De nieuwe van Damien Rice...9...ik vindt 'm mooi..anders dan de eerste,en een altijd moeilijke 2de,maar zeker niet minder in mijn oren ;)

[206gr]

~ Hans ~

'k heb hem ook en vind hem erg goed.

Herkenbaar, maar toch anders dan O.

Vanavond de volgende 2 nieuwe CD's gedraaid:

B000I2K9M4.01._AA240_SCLZZZZZZZ_V37460020_.jpg

Joanna Newsom - Ys

Erg bijzonder en mooi. Ik denk ook voor de fans van Sufjan Stevens een aanrader.

B000IHY132.01._AA240_SCLZZZZZZZ_V39683671_.jpg

The Magic Numbers - Those the Brokes

Leuk en vrolijk album getipt door Plato.

The Verve - Urban Hymns.

Mooie muziek, alleen jammer dat ze nooit een einde aan de liedjes krijgen waardoor ze allemaal aan het eind instorten.

B000000WF0.01.LZZZZZZZ.jpg

Groeten...

Oja, Bittersweet Symphony standaard overslaan. Dus erg gemakkelijk en sociaal dat dat nummer de CD opent ! :o

Nux Vomica van The Veils

Qua sfeer doet dit mij vaak denken aan Nick Cave.

theveils-cvr-0806.jpg

Groeten...

Deze cd heb ik van mijn wederhelft kado gekregen.

Ze wilde iets speciaals en heeft zich door de verkoper dit schijfje laten aanpraten.

Hij is inmiddels weer retour en omgeruild (voor de Boatman

Ik begin erg verliefd te worden op Ghost of a Dog van Edie Brickell (& the new Bohemians)

B000000ORZ.01.LZZZZZZZ.jpg

De eerste keer denk je dat het niet te moeilijke / diepe muziek is maar het wordt steeds mooier en ook wel dieper (geen gelul over klankbeeld, ik bedoel complexere drums / melancholiek)

Het nummer 'forgiven' wordt mijn nieuwe 'in-het-echt-kunnen-drummen-uitdagng-van-de-maand' :)