Jump to content

Welke muziek staat er nu op (part 5) ???

Ome Henk
 Share

Recommended Posts

Ik begin erg verliefd te worden op Ghost of a Dog van Edie Brickell (& the new Bohemians)

B000000ORZ.01.LZZZZZZZ.jpg

De eerste keer denk je dat het niet te moeilijke / diepe muziek is maar het wordt steeds mooier en ook wel dieper (geen gelul over klankbeeld, ik bedoel complexere drums / melancholiek)

Het nummer 'forgiven' wordt mijn nieuwe 'in-het-echt-kunnen-drummen-uitdagng-van-de-maand' :)

Kan ik me wel bij aansluiten ja... ;)

~ Hans ~

B000002H6C.01._AA240_SCLZZZZZZZ_.jpg

Metallica - And Justice for all (nostalgische dubbelaar)

Tjonge wat is die productie toch beroerd. Ze wilden eens iets nieuws proberen die jongens van M. De drums klinken alsof ze pizza dozen hebben gebruikt ipv een beetje degelijke bassdrum...

en:

B000025Z02.01._AA240_SCLZZZZZZZ_.jpg

Pat Metheny - 80/81

Met die heerlijke titelsong van Van Kooten en De Bie! (Hekking: Wa sech u burchemeester?)

Tjonge wat is die productie toch beroerd. Ze wilden eens iets nieuws proberen die jongens van M. De drums klinken alsof ze pizza dozen hebben gebruikt ipv een beetje degelijke bassdrum...

Dat komt waarschijnlijk doordat meneer Hetfield een beetje ruzie had met meneer Newsted. En omdat meneer Hetfield de produktie deed, heeft ie de bas(gitaar) eruit gedraaid...

Dat komt waarschijnlijk doordat meneer Hetfield een beetje ruzie had met meneer Newsted. En omdat meneer Hetfield de produktie deed, heeft ie de bas(gitaar) eruit gedraaid...

Oh dat zou best kunnen, maar er is toentertijd ook door de heren zelf in een interview beweert dat ze qua geluid iets radicaal anders wilden proberen. Anders is het inderdaad geworden, ja.

Nu onder de naald:

B0006333YQ.01._SS500_SCLZZZZZZZ_V1116177410_.jpg

No-man - Together we

score_cd.jpg

Dream Theatre....Score - 20th Anniversary World Tour

3CD, 2006..live

~ Hans ~

Das toch niks voor jou? ;)

Hoe vind je 'm? Ik zit er over te denken om 'm op dvd te kopen, zonder 'm overigens gehoord te hebben...

Nou..zo af en toe vindt ik het lekker om er naar te luisteren...dat is nog over gebleven uit de tijd dat ik errug veel luisterde naar deze vorm van muziek....Yes...Rush...enz...

Ik zelf vindt het wel lekker ja.....maar jij bent dieper in deze muziek vorm dus wellicht heb jij wat meer op en aan merkingen....luister zou ik zeggen...ik vindt het wel lekker.

Deze had ik erbij gekocht:

B000ELL7JS.01._SS500_SCLZZZZZZZ_V57028973_.jpg

The Flower Kings...Paradox Hotel...

En deze:

B00002413C.01._SS500_SCLZZZZZZZ_V1114823513_.jpg

Spock's Beard...The Beard is out there...[lekker live]

Dus...zo zie je maar weer dat ook een s/s liefhebber nog steeds kan genieten van wat " anders ".... :lol:;)

~ Hans ~

score_cd.jpg

Dream Theatre....Score - 20th Anniversary World Tour

3CD, 2006..live

~ Hans ~

Das toch niks voor jou? ;)

Hoe vind je 'm? Ik zit er over te denken om 'm op dvd te kopen, zonder 'm overigens gehoord te hebben...

Nou..zo af en toe vindt ik het lekker om er naar te luisteren...dat is nog over gebleven uit de tijd dat ik errug veel luisterde naar deze vorm van muziek....Yes...Rush...enz...

Ik zelf vindt het wel lekker ja.....maar jij bent dieper in deze muziek vorm dus wellicht heb jij wat meer op en aan merkingen....luister zou ik zeggen...ik vindt het wel lekker.

Ik ga 'm zeker nog luisteren. Dream Theater kennende is het wel een goeie cd. Live Scenes From New York en Live At Budokan zijn in ieder geval wel goed... Maar het haalt het waarschijnlijk niet bij live aanwezig zijn, maar dat kan ook haast niet natuurlijk...

• Members

Een dvd'tje, en wel deze...

B000JKA0B0.01._SS500_SCLZZZZZZZ_V35901803_.jpg

Volkerball - Rammstein

...een fantastische registratie van de afgelopen tour, en dan ook nog in DTS.

Op het scherm krijg je dan plaatjes zoals deze...

img0012ga4.jpg

...ik ben nooit zo van de muziek-dvd's geweest, maar sinds de aanschaf van m'n beamer hebben dit soort registraties wel een grote meerwaarde. De klank van deze dvd is trouwens fenomenaal (en de cd natuurlijk weer om te janken)...

earmined.jpg

Nog zo'n vrolijk ensemble: Kong - Earmined

Ooit, lang, lang geleden heb ik verschillende optredens van dit clubje bezocht. Optredens die in mijn geheugen gegrift staan als briljant, stuwend en overweldigend. Dat laatste kon ook haast niet anders met in elke hoek van de zaal een muzikant op zijn eigen podium en PA. Quadrafonie van heb ik jou daar en voor het publiek geen ontkomen aan. Jammer dat ze niet meer bestaan.......