Jump to content

Welke muziek staat er nu op (part 5) ???

Ome Henk
 Share

Recommended Posts

Had hem al een poosje niet meer gedraaid en werd weer nieuwsgierig.

De verandering begint na 3:11

Vind 't wel meevallen met het bijzondere van dit nummer. Okee, de drummer gaat inderdaad even los. Maar voor 't overige is het hele album toch wel gezapig wat songstructuur betreft. Mijn voorkeur gaat dan iets meer naar bijvoorbeeld Dream Theater om maar wat te noemen. Vooral het uithalen aan het eind van de zinnen van de coupletjes of refreintjes is te irritant en zo algemeen gebruikt geworden. Na "Feel Euphoria" ben ik dan ook afgehaakt.

Maar dat is smaak, natuurlijk.

Ben wel met je eens dat deze plaat het bijlange niet haalt bij eerder werk als V en Kindness of Strangers.

En ja over smaak valt niet te twisten.

Toch kan in mijn optiek DT live niet in de schaduw staan van SB.

Om te laten zien dat ik van alle markten thuis ben:

B000002JPA.01._AA240_SCLZZZZZZZ_.jpg

DT - I&W

Mijn kennismaking met Spock's Beard is voor mij nog steeds hun mooiste.

B00002413C.03._AA240_SCLZZZZZZZ_.jpg

The Beard Is Out There - Live

Ik heb 'm dan ook gisteren opgezocht en nu weer eens even opgezet.

Het kan natuurlijk komen dat het meer indruk maakte doordat de groep mij onbekend was. Feit was dat ik de andere albums (en de dubbeldvd) die ik daarna bij release aanschafte minder mooi vond, maar ik hoopte steeds, misschien tegen beter weten in, weer zo'n wauw!-moment te horen te krijgen.

Aan de andere kant ben ik bij Dream Theater na "Train of Thought" ook afgehaakt.

Hoewel hun concerten gelukkig nog steeds goed te genieten zijn.

Ach, misschien was het werk van Rush tot en met "Moving Pictures" gewoon veel te goed.

Ach, misschien was het werk van Rush tot en met "Moving Pictures" gewoon veel te goed.

dat was ook mijn laatste van Rush Signals was het "the end" voor mij

net maar effe 2112 op gezet ;)

wak nu heb van ze :

1974 Rush

1975 Fly by Night

1975 Caress of Steel

1976 2112

1976 All the World's a Stage [live]

1977 A Farewell to Kings y

1978 Hemispheres

1980 Permanent Waves

1981 Moving Pictures

1981 Exit...Stage Left [live]

1982 Signals

G

Mijn kennismaking met Spock's Beard is voor mij nog steeds hun mooiste.

B00002413C.03._AA240_SCLZZZZZZZ_.jpg

The Beard Is Out There - Live

Ik heb 'm dan ook gisteren opgezocht en nu weer eens even opgezet.

Het kan natuurlijk komen dat het meer indruk maakte doordat de groep mij onbekend was. Feit was dat ik de andere albums (en de dubbeldvd) die ik daarna bij release aanschafte minder mooi vond, maar ik hoopte steeds, misschien tegen beter weten in, weer zo'n wauw!-moment te horen te krijgen.

Aan de andere kant ben ik bij Dream Theater na "Train of Thought" ook afgehaakt.

Hoewel hun concerten gelukkig nog steeds goed te genieten zijn.

Mijn smaak ligt toch meer bij Dream Theater en Spock's Beard dan bij Rush. Ik heb Moving Pictures en Hemispheres op cd en nog wat andere albums op mp3. Moving Pictures is zeker een goed album, maar het is mij wat te soft. Doe mij dan maar Train of Thougt ;) Ok, die is ook wel erg hard (voor Dream Theater-begrippen), maar wel lekker. Mijn DT-favorieten zijn en blijven toch Scenes From A Memory en Six Degrees Of Inner Turbulence. Octavarium vind ik ook wat minder dan de albums daarvoor. Al is het titelnummer weer wel prachtig. Wel erg Pink Floyd-achtig, maar dat is opzich niet erg...

Heb nu iets heel anders opstaan:

g96108e9yd5.jpg

Epica - We Will Take You With Us

net maar effe 2112 op gezet ;)

wak nu heb van ze :

1974 Rush

1975 Fly by Night

1975 Caress of Steel

1976 2112

1977 A Farewell to Kings y

1978 Hemispheres

1980 Permanent Waves

1981 Moving Pictures

1982 Signals

G

wak nu heb van ze :

1974 Rush

1975 Fly by Night

1975 Caress of Steel

1976 2112

1977 A Farewell to Kings

1978 Hemispheres

1980 Permanent Waves

1981 Moving Pictures

1982 Signals

1998 Different Stages ( een mooie 3 dubbele afsluiter)

Vrijwel hetzelfde rijtje bij mij. De eerste drie heb ik ook in de "Archives" 3lp versie, i.v.m. versleten originelen...

"Permanent Waves" is de laatste op lp en cd-remaster. "Moving" "Exit...", "Signals" en "Different" alleen op cd.

Enige latere cd die ik nog heb gekocht is "Vapor Trails" die 'ouderwets' goed in elkaar zat met slechts

Prachtige muziek, tijdens een ontbijtje met koffie en een vers gekookt 4,5 minuten eitje:

B000001G50.01._SS500_SCLZZZZZZZ_V1115479120_.jpg

Albinoni - Adagio : Pachelbel Canon

Grappig, eerste stuk zorgt meteen voor een glimlach, want de uitvoering van een langharige Zweedse `kijk eens hoeveel nootjes ik per seconde spelen kan!

Hallo Hans,

Ik zou zou zeggen pop/chill out/club, het is een beetje x-over muziek en rock is het zeker niet. Bij allmusic komt-ie volgens mij ook niet voor.

Inderdaad is bij allmusic het vak leeg.....maar er staat wel "rock "[?]...het klinkt wel lekker....ik heb al reeds vele club mixen kunnen horen van een paar tracks...met " pop " moet ik helaas altijd aan ene B.Spears denken...daar staat dit toch wel ver vandaan.. ;)

~ Hans ~