The Koosjer connection Posted 9 januari 2007 Report Share Posted 9 januari 2007 Voor 'n lelie wit ventje... ...een mooie soul strot... James Morrison....Undiscovered Al koop je 'm alleen maar voor je meissie.. Lees een recentie: Young James Morrison has "success story" written all over him. Drawing influence from soul greats like Cat Stevens, Otis Redding, and Van Morrison, debut album Undiscovered reveals this Rugby-born vocalist has the sort of world-weary voice and songwriting chops to take the Later Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 10 januari 2007 Report Share Posted 10 januari 2007 Sparklehorse....It's a Wonderful Life [206gr] ~ Hans ~ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 10 januari 2007 Report Share Posted 10 januari 2007 Zo juist deze... My Dying Bride - Songs Of Darkness, Words Of Light ...nu deze: My Dying Bride - A Line Of Deathless Kings Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carlo Posted 10 januari 2007 Report Share Posted 10 januari 2007 Urban asian..lekkere hippe Aziatische clubmuziek... Link to comment Share on other sites More sharing options...
ajb Posted 10 januari 2007 Report Share Posted 10 januari 2007 Hooverphonic - Jackie Cane Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 10 januari 2007 Report Share Posted 10 januari 2007 Sparklehorse....It's a Wonderful Life [206gr] ~ Hans ~ Prachtig album Hans..... Heel afwisselende nummers met bijdragen van PJ Harvey en Tom Waits. Mmmmm, niet te versmaden Jij hebt hem dus op vinyl???? Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 10 januari 2007 Report Share Posted 10 januari 2007 Hooverphonic - Jackie Cane Blijft mooie muziek. Mijn favoriete album van Hooverphonic is Sit down and listen ...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 11 januari 2007 Report Share Posted 11 januari 2007 [quote name='Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kwabbernoot Posted 11 januari 2007 Report Share Posted 11 januari 2007 [quote name='Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 11 januari 2007 Report Share Posted 11 januari 2007 Faith No More - King For A Day, Fool For A Lifetime Link to comment Share on other sites More sharing options...
siep Posted 11 januari 2007 Report Share Posted 11 januari 2007 Deze lp maar weer eens uit de kast getrokken. Van Morrison - Too long in exile. De nummers met John Lee Hooker zijn toch wel top. Link to comment Share on other sites More sharing options...
No.383 Posted 11 januari 2007 Report Share Posted 11 januari 2007 Had ook in de rubriek "welke albums heb jij deze week gekocht" kunnen staan, want vandaag binnen gekomen en staat nu tot mijn grote vreugde op. Lekker album! "Ontdekt" met dank aan de medeforummers ( ) hier. Zo heeft dat bladeren door die 654 pagina's toch nog nut en beter dan dat geneuzel over of er nu wel of geen verschil tussen cd-spelers is Ook maar meteen wat van Sigur Ros en Godspeed! You Black Emperor (wat een naam...) in de bestelling gezet. Edit: "Lekker album!" - vervang dat maar door: "Geweldig album!" Ik ben helemaal in mijn knollentuin! Woeha, dat nummer "I feel love", ongeloofelijke uitvoering! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kwabbernoot Posted 12 januari 2007 Report Share Posted 12 januari 2007 Ook maar meteen wat van Sigur Ros en Godspeed! You Black Emperor (wat een naam...) in de bestelling gezet. Goed bezig! Hier draait nu deze: Camera Obscura - Let's get out of the country Groeten... Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 12 januari 2007 Report Share Posted 12 januari 2007 Zo heeft dat bladeren door die 654 pagina's toch nog nut en beter dan dat geneuzel over of er nu wel of geen verschil tussen cd-spelers is Inderdaad een fantastisch album en ook heerlijk om weer eens door die pagina's te bladeren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 13 januari 2007 Report Share Posted 13 januari 2007 ......Lekker album! "Ontdekt" met dank aan de medeforummers ( ) hier. Zo heeft dat bladeren door die 654 pagina's toch nog nut en beter dan dat geneuzel over of er nu wel of geen verschil tussen cd-spelers is ..... Tja...er zijn er nu eenmaal die alles graag even open schroeven om te kijken of er geen turbo in past...en er zijn er die maar gewoon van de muziek willen genieten.... Hier staat ergens geschreven als onderschrift,:".... wat ben je gelukkig als je tevreden bent met een midi-setje..."....hoe waar kan dat zijn ~ Hans ~ Link to comment Share on other sites More sharing options...
niels007 Posted 13 januari 2007 Report Share Posted 13 januari 2007 Een avondje zoeken naar ''Scandinavische prog rock" leverde op: - Anglagard - Epilog (1994) Wat een mooie opname! Dynamiek, zeer goed gebruik van stereo; doe je ogen dicht en ook zonder te concentreren zijn de speakers niet te localiseren haast.. Met veel opnames lukt dit niet, ook al doe ik m'n best.. De muziek? Geen bekken klinkt 'flets', instrumenten zijn goed te volgen, gewoon erg zuiver allemaal. Prog, dat is zeker. Met veel jare 70 invloeden: orgeltjes, dwarsfluit.. Zeer dynamisch en ook zeer complex.. Of ik dit mooi ga vinden moet nog blijken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 13 januari 2007 Report Share Posted 13 januari 2007 Een avondje zoeken naar ''Scandinavische prog rock" leverde op: - Anglagard - Epilog (1994) Wat een mooie opname! Dynamiek, zeer goed gebruik van stereo; doe je ogen dicht en ook zonder te concentreren zijn de speakers niet te localiseren haast.. Met veel opnames lukt dit niet, ook al doe ik m'n best.. De muziek? Geen bekken klinkt 'flets', instrumenten zijn goed te volgen, gewoon erg zuiver allemaal. Prog, dat is zeker. Met veel jare 70 invloeden: orgeltjes, dwarsfluit.. Zeer dynamisch en ook zeer complex.. Of ik dit mooi ga vinden moet nog blijken. Heb even geluisterd naar Buried alive.....van het optreden op Progfest in LA in '94...klinkt wel aardig ja..en veel muziek ook zoals te doen gebruikelijk...dik 70 minuten.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
1ennalloor Posted 13 januari 2007 Report Share Posted 13 januari 2007 Het enkele berichten hierboven al aangehaalde album van Thomas Dybdahl: "One day you'll dance for me, New York City" is wat mij betreft een prachtalbum en een blijvertje hier in de draaicirkel. Een ander aangehaalde: James Morrison met "Undiscovered" klonk, toen ik voor het eerst een nummer hoorde, redelijk, hoewel wat overgeproduceerd met kitschviooltjes. Maar begint inmiddels door het roekeloos dooddraaien op de radio enzo al dezelfde allergische reacties op te wekken als James Blunt. Terwijl die ook de allereerste keer op de bbc tv bij mij een goede indruk achterliet terwijl toen bij navraag bleek dat de cd hier niet eens verkrijgbaar was. En inmiddels draai ik die dus niet meer... Ik wil hier overigens niet mee beweren dat hun stemmen en muziek Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 14 januari 2007 Report Share Posted 14 januari 2007 Vanavond weer een ouderwets luisteravondje: Begonnen met volgende 3-CD die ik gisteren heb ontvangen: Tom Waits - Orphans 3 CD's die elk hun eigen titel en hun eigen karakter hebben. CD1 met de titel Brawlers heeft een bluesy karakter waarbij af en toe wat overeenkomsten met Muddy Waters te horen zijn. CD 2 heeft de titel Bawlers en bevat prachtige ballads die je bij de strot grijpen. Na de eerste luisterbeurt was die meteen mijn favoriete CD van de set. CD 3 met de titel Bastards bevat het experimentelere werk waarbij de stem van Waits het belangrijkste instrument lijkt te zijn. Wel een CD die je waarschijnlijk wat meerdere luistersessies nodig heeft. Verder zijn een aantal tracks verhalen door Waits verteld (ik hoop niet dat dit gaat vervelen). Vervolgens op vinyl de volgende albums afgespeeld: Scritti Politti - White Bread Black Beer en Joan as Police Woman - Real Life Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 14 januari 2007 Report Share Posted 14 januari 2007 Het enkele berichten hierboven al aangehaalde album van Thomas Dybdahl: "One day you'll dance for me, New York City" is wat mij betreft een prachtalbum en een blijvertje hier in de draaicirkel. Een ander aangehaalde: James Morrison met "Undiscovered" klonk, toen ik voor het eerst een nummer hoorde, redelijk, hoewel wat overgeproduceerd met kitschviooltjes. Maar begint inmiddels door het roekeloos dooddraaien op de radio enzo al dezelfde allergische reacties op te wekken als James Blunt. Terwijl die ook de allereerste keer op de bbc tv bij mij een goede indruk achterliet terwijl toen bij navraag bleek dat de cd hier niet eens verkrijgbaar was. En inmiddels draai ik die dus niet meer... Ik wil hier overigens niet mee beweren dat hun stemmen en muziek Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 14 januari 2007 Report Share Posted 14 januari 2007 Nou..duidelijker dan dat kan ik het niet posten... ~ Hans ~ Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 14 januari 2007 Report Share Posted 14 januari 2007 betrap mijzelf er op dat ik de laatste tijd veel naar luister, Hmmm maar goed dat niemand dat hoort anders gaat heel mijn metall image naar de klote, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 14 januari 2007 Report Share Posted 14 januari 2007 betrap mijzelf er op dat ik de laatste tijd veel naar luister, Hmmm maar goed dat niemand dat hoort anders gaat heel mijn metall image naar de klote, Ja, lekker belangrijk toch? Ik heb nou deze dame opstaan: Tori Amos - Scarlet's Walk ...daar gaat m'n 'metal image'... Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 14 januari 2007 Report Share Posted 14 januari 2007 Op dit moment: Alanis Morissette - Supposed Former Infatuation Junkie Stond al een laagje stof te vangen, dus maar weer eens opgezet. Haar beste album vind ik persoonlijk. Het nummer "That I Would Be Good" bezorgt me nog steeds kippenvel als ik het hoor ........... Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 14 januari 2007 Report Share Posted 14 januari 2007 Lekker met hamers en soldeerbouten te werk: Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts