Jump to content

Welke muziek staat er nu op (part 5) ???

Ome Henk
 Share

Recommended Posts

Daar heb je helemaal gelijk in. T'is alleen jammer dat ook Interpol verre van origineel is en van alles en nog wat bij elkaar heeft gejat. Wel goed gedaan, dat dan weer wel.

Groeten...

Waar hebben ze gejat dan? Joy Division (die wordt vaak genoemd)? Dat vind ik toch een stuk 'kalere' muziek. Minder leuk ook, maar dat kan met m'n leeftijd te maken hebben...

Ook heerlijk :cool2:

g30151l6sv4.jpg

Bozzio Levin Stevens - Situation Dangerous

Toch eens dl'den Henrie ;)

Ehm, ok... Waar?

Daar heb je helemaal gelijk in. T'is alleen jammer dat ook Interpol verre van origineel is en van alles en nog wat bij elkaar heeft gejat. Wel goed gedaan, dat dan weer wel.

Groeten...

Waar hebben ze gejat dan? Joy Division (die wordt vaak genoemd)? Dat vind ik toch een stuk 'kalere' muziek. Minder leuk ook, maar dat kan met m'n leeftijd te maken hebben...

Ik hoor inderdaad veel Joy Division, maar dan met name de stem. De rest heeft errug veel invloeden van The Chameleons. Probeer maar eens de albums "Script from the bridge" en "What does anything mean, basically". Verder zit er nog een scheutje van The Sound in.

Check deze Link maar eens. De enige werkende link die ik zo snel kan vinden. Helaas niet direct het sterkste voorbeeld maar de sfeer en de gitaren... Daar heeft Interpol goed naar geluisterd.

Groeten...

Woven hand - Consider the birds, David Eugene Edwards' "solo" projectje. Het lijkt dus zeer sterk op 16 Horsepower.

Dat ligt eraan, met welke 16 Horsepower-cd je het vergelijkt. Folklore lijkt er wel wat op, maar oudere albums toch niet echt...

Ok, prima... :) Als ik er aan denk, zal ik het downloaden...

:unsure:

Ik heb het wel gevonden op je blog, maar ik snap niet hoe ik het moet downloaden... :huh: Zal wel aan mij liggen... ;):D

Even naar comments en op de link klikken.

Even op 'continue' klikken.

Even wachten...

Even een nummer/letter combinatie intypen en aangeven waar je het bestand wil opslaan.

Even bestand uitpakken.

Even is Kees ;)

Eentje is nu gelukt. De andere niet, want ik zit kennelijk al aan m'n downloadlimiet. Moet kennelijk 72 minuten wachten. Ik probeer het morgen wel weer...

Maar begrijp ik nou goed, dat ze automagisch van m'n computer verdwijnen na 45 dagen?

Maar begrijp ik nou goed, dat ze automagisch van m'n computer verdwijnen na 45 dagen?

Ik upload de bestanden meestal naar rapidshare.com. Deze ge-uploade bestanden blijven maximaal 45 dagen staan op de servers van rapidshare, nadat de laatste download heeft plaats gevonden. Ik ben dus geheel afhankelijk van downloadende bezoekers. Aan een blog met veel dead links heb je natuurlijk niks.

Het grote nadeel van rapidshare is dat bezoekers die geen lid zijn, iedere keer moeten wachten op een volgende download. Rapidshare is daarentegen (tot nu toe) betrouwbaar.

Ah ok. Ik vond het al vreemd dat de mp3's op mijn computer ineens zouden verdwijnen... :D

Ik heb al een paar nummer geluisterd. Het lijkt best wel op Liquid Tension Experiment (ook met Tony Levin). Wel leuk, maar niet helemaal mijn smaak... Wel een goeie drummer hoor die Bozzio... ;)

Woven hand - Consider the birds, David Eugene Edwards' "solo" projectje. Het lijkt dus zeer sterk op 16 Horsepower.

Dat ligt eraan, met welke 16 Horsepower-cd je het vergelijkt. Folklore lijkt er wel wat op, maar oudere albums toch niet echt...

Yep correct. Ik bedoelde dan ook dat alhoewel er een andere naam aanhangt, het in feite gewoon het natuurlijk vervolg is op 16HP.

Groeten...

Oh ja, Ome Henk. Nog bedankt voor de downloads :)

Graag gedaan Henrie! Zo kan ik ook eens iets terug doen :)

Oh, dat had je ook al eens gedaan. Maar m'n ftp-server kost mij ook niks hoor. Is m'n gewone workstation (m'n enige computer) namelijk...

Das een heavy album. Ik vind echter "Vulgar display of power" net iets beter. Met "The great southern trendkill" en "Far beyond driven" gingen ze voor mij net even iets te ver over de top, alhoewel ik het bij tijd en wijle wel draai.

Ik draai nu : After Forever "Decipher", op vinyl (2x 180 gr limited edition 500 copies)

Das een heavy album. Ik vind echter "Vulgar display of power" net iets beter. Met "The great southern trendkill" en "Far beyond driven" gingen ze voor mij net even iets te ver over de top, alhoewel ik het bij tijd en wijle wel draai.

Ik draai nu : After Forever "Decipher", op vinyl (2x 180 gr limited edition 500 copies)

Ik ken eigenlijk alleen Far Beyond Driven en The Great Southern Trendkill. Oh ja, en het nummer Cemetary Gates. Ik vind het ook geen geniale albums of zo, maar af en toe 'moet' er even herrie gedraaid worden. Wat heavy albums betreft gaat m'n voorkeur eigenlijk uit naar Roots van Sepultura. Dat vind ik wel een heel sterk album. En tegenwoordig draai ik ook de wat melodieuzere heavy muziek. Agalloch, Opeth, My Dying Bride. Das meer mijn smaak (naast allerlei andere muziek). Maar Roots blijft een geweldig stamp-album... ;)

Decipher is ook een mooi album. De beste van After Forever, vind ik...

Ik ken eigenlijk alleen Far Beyond Driven en The Great Southern Trendkill. Oh ja, en het nummer Cemetary Gates. Ik vind het ook geen geniale albums of zo, maar af en toe 'moet' er even herrie gedraaid worden. Wat heavy albums betreft gaat m'n voorkeur eigenlijk uit naar Roots van Sepultura. Dat vind ik wel een heel sterk album. En tegenwoordig draai ik ook de wat melodieuzere heavy muziek. Agalloch, Opeth, My Dying Bride. Das meer mijn smaak (naast allerlei andere muziek). Maar Roots blijft een geweldig stamp-album... ;)

Decipher is ook een mooi album. De beste van After Forever, vind ik...

Dat heb ik ook. Ik hou van allerlei soorten muziek, en af en toe moeten er gewoon Decibels geproduceerd worden. Maar dat kan niet continue (vinden de buren ook niet prettig), en dus wissel ik heel veel af kwa muzieksoorten. Rock is wel mijn hoofdmuziekstijl (heavy metal, symfonisch, progressive, enz) Maar ik ben de laatste jaren helemaal gek van bands zoals Within Temptation, After Forever, Epica, Xandria, Kamelot, To Die For, Mago de Oz, Secret Sphere, Stream of Passion, Edenbridge, Lana Lane, Evenescense,Dark Moor,Fairyland, Rhapsody, Trstania, Sirenia, Therion, enz. Gelukkig vind mijn meisje ook veel goed wat ik draai, dus hoef ik er niet altijd over de koptelefoon naar te luisteren.

Godspeed you! black emperor - Yanqui U.X.O.

Een soortement van kruizing van Brian Eno (Apollo), Pink Floyd (Echoes (het nummer)) en Sigur Ros. Zeer, zeer fraai.

B00006RJ1I.01.LZZZZZZZ.jpg

Hier is nog wat info te vinden: Wikipedia - Yanqui.

Groeten...

Had nog een platenbon (ik krijg het haast niet uit mijn bek:) multi-media bon te besteden en bij Plato (da's nog eens een naam voor een ... platenzaak, waar ze inmiddels ook alle media verkopen :o ) en bovenstaand album aangeschaft. Inderdaad wel aparte muziek, en je omschrijving kan ik onderstrepen. Zit ook af en toe wat Philip Glass' achtigs in. Aan de summiere hoes-informatie extraheer ik dat de heren zich nogal afzetten tegen de kapitalistische maatschappij: "though godspeed is guilty of profiting from hateful chain-store sales, we encourage you to avoid giving money to predatory retailers and superstores". Da's dan zeker ook de reden waarom ze zich niet druk om de opname&geluidskwaliteit hebben gemaakt, want die is nog beroerder dan allerbelabberdst... Volgende keer ook graag deze footnote erbij vermelden: "Those ignorant high-fidelity geeks, be aware, this album will not satisfy you on your megabucks system, a ghettoblaster will sound better!" :P, want het klinkt als een 128kbs MP3... (wat een congestie en waar is de dynamiek???)

Plato (da's nog eens een naam voor een ... platenzaak, waar ze inmiddels ook alle media verkopen :o )

Is daar wat mis mee dan?

Nix, zolang ze maar geen games gaan verkopen, waardoor het aanbod en de kennis van de muziek verschraalt. Heb Plato erg hoog in 't vaandel staan, een van de weinige zaken met uitgebreid assortiment en kennis van zaken. Ik was even recalcitrant bezig :P

Aan de summiere hoes-informatie extraheer ik dat de heren zich nogal afzetten tegen de kapitalistische maatschappij: "though godspeed is guilty of profiting from hateful chain-store sales, we encourage you to avoid giving money to predatory retailers and superstores". Da's dan zeker ook de reden waarom ze zich niet druk om de opname&geluidskwaliteit hebben gemaakt, want die is allerberoerds... Volgende keer ook graag deze footnote erbij vermelden: "Those ignorant high-fidelity geeks, be aware, this album will not satisfy you on your megabucks system, a ghettoblaster will sound better!" :P, want het klinkt als een 128kbs MP3... (wat een congestie en waar is de dynamiek???)

Ach ja. De heren hebben wel eens een concertje hier en daar niet door laten gaan omdat ze erachter kwamen dat de zaal gesponsord werd door Pepsi en aanverwanten.

Wat betreft de opname kwaliteit. Die zal mij behoorlijk aan mijn K*nt roesten als de muziek goed is. Dus mededelingen over de opname kwaliteit zul je van mij niet al te vaak tegenkomen. Sorry.

Groeten...

Wat betreft de opname kwaliteit. Die zal mij behoorlijk aan mijn K*nt roesten als de muziek goed is. Dus mededelingen over de opname kwaliteit zul je van mij niet al te vaak tegenkomen. Sorry.

Groeten...

De opmerking voor die additional footnote was dan ook aan het adres van GYBE gericht: gewoon vergezeld met doodshoofd op de hoes afdrukken, dan weten we allemaal waar we aan toe zijn. :D Beetje opnamekwaliteit draagt altijd positief bij aan de muziekbeleving... Desalniettemin genoten van het album!