The Koosjer connection Posted 30 januari 2007 Report Share Posted 30 januari 2007 Midnattsol - Where Twilight Dwells Prachtige "folk-metal" uit Noorwegen, met een goede vrouwelijk vocaliste (Carmen Elise Espenaes) En daarna opgezet Qntal V -Silver Swan. Mideeleeuws aandoende gothic, een beetje in de richting van Dead Can Dance. En daarna wordt het Frank Sinatra, The best of, dubbel CD uit 1997 Over " even de andere kant van het spectrum opzoeken " gesproken... ~ Hans ~ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thalys Posted 30 januari 2007 Report Share Posted 30 januari 2007 Midnattsol - Where Twilight Dwells Prachtige "folk-metal" uit Noorwegen, met een goede vrouwelijk vocaliste (Carmen Elise Espenaes) En daarna opgezet Qntal V -Silver Swan. Mideeleeuws aandoende gothic, een beetje in de richting van Dead Can Dance. En daarna wordt het Frank Sinatra, The best of, dubbel CD uit 1997 Over " even de andere kant van het spectrum opzoeken " gesproken... ~ Hans ~ Geen probleem met mijn muziekcollectie, dat even "de andere kant van het spectrum opzoeken". Na Frank, komt Stevie Ray Vaughan & Double Trouble, The Essential (dubbel CD) Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 30 januari 2007 Report Share Posted 30 januari 2007 Midnattsol - Where Twilight Dwells Prachtige "folk-metal" uit Noorwegen, met een goede vrouwelijk vocaliste (Carmen Elise Espenaes) En daarna opgezet Qntal V -Silver Swan. Mideeleeuws aandoende gothic, een beetje in de richting van Dead Can Dance. En daarna wordt het Frank Sinatra, The best of, dubbel CD uit 1997 Over " even de andere kant van het spectrum opzoeken " gesproken... ~ Hans ~ Geen probleem met mijn muziekcollectie, dat even "de andere kant van het spectrum opzoeken". Na Frank, komt Stevie Ray Vaughan & Double Trouble, The Essential (dubbel CD) Tis duidelijk dat je er geen probleem mee hebt...en zo hoort het ook natuurlijk..het viel me gewoon op dat je zo door slingerde naar de andere kant op....en weer terug nu ik lees... ~ Hans ~ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 30 januari 2007 Members Report Share Posted 30 januari 2007 Normaal - De Boer Is Troef (lp) Die mannen waren (zijn) zo slecht nog niet... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thalys Posted 30 januari 2007 Report Share Posted 30 januari 2007 Zeker niet, ik vond ook de eerste albums van Normaal zeker niet onaardig, zeker niet als tegengewicht aan het meer zoeter gevoisde Nederlandse product. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 30 januari 2007 Members Report Share Posted 30 januari 2007 Black Eyed Peas - Elephunk (vinyl) Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 30 januari 2007 Report Share Posted 30 januari 2007 John Hammond.....Push Comes to Shove [206gr] Met 64 nog maar eens een blues album op de plank gelegd..als tijd een indicatie kan zijn? ~ Hans ~ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 30 januari 2007 Report Share Posted 30 januari 2007 Midnattsol - Where Twilight Dwells Prachtige "folk-metal" uit Noorwegen, met een goede vrouwelijk vocaliste (Carmen Elise Espenaes) Is dat familie van? (van Liv Kristine Espenaes bedoel ik dus)... Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 30 januari 2007 Report Share Posted 30 januari 2007 Beetje Japans experimenteren... Makoto Kawabata......Hot Rattlesnakes [206gr] ~ Hans ~ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thalys Posted 30 januari 2007 Report Share Posted 30 januari 2007 Midnattsol - Where Twilight Dwells Prachtige "folk-metal" uit Noorwegen, met een goede vrouwelijk vocaliste (Carmen Elise Espenaes) Is dat familie van? (van Liv Kristine Espenaes bedoel ik dus)... Yep, het is haar zusje. Wat staat er nu op... Intwine - Phyrric Victory (2006), mooi album met een donkere atmosfeer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 30 januari 2007 Members Report Share Posted 30 januari 2007 ZZ Top - Tejas (lp) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 30 januari 2007 Report Share Posted 30 januari 2007 Midnattsol - Where Twilight Dwells Prachtige "folk-metal" uit Noorwegen, met een goede vrouwelijk vocaliste (Carmen Elise Espenaes) Is dat familie van? (van Liv Kristine Espenaes bedoel ik dus)... Yep, het is haar zusje. Wat staat er nu op... Intwine - Phyrric Victory (2006), mooi album met een donkere atmosfeer. Zingt ze net zo waterig als Liv? Die doet/deed (ik ken alleen de oude Theatre of Tragedy-albums; bij 'Musique' ben ik afgehaakt) wel heel erg haar best om als een engeltje over te komen. Daardoor heeft de stem weinig 'body', helaas... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thalys Posted 30 januari 2007 Report Share Posted 30 januari 2007 Nee, ik vind juist het tegendeel. Carmen zingt een "gewone"stem, wat ook wel weer eens verademing is na al die "engelen" in de gothic hoek (niet dat ik daar vies van ben ). Ze zit ook vaak in de lagere regionen. Ik heb zelfs het idee, dat er niet veel overgedubd is op het vocale gedeelte. Stem zit ook heel goed in de mix. Op het album worden ook authentieke instrumenten gebruikt, ook heel mooi voor de afwisseling. Wat staat er nu op.... Kamelot - The Black Halo (schitterend !!!) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 30 januari 2007 Report Share Posted 30 januari 2007 Nee, ik vind juist het tegendeel. Carmen zingt een "gewone"stem, wat ook wel weer eens verademing is na al die "engelen" in de gothic hoek (niet dat ik daar vies van ben ). Ze zit ook vaak in de lagere regionen. Ik heb zelfs het idee, dat er niet veel overgedubd is op het vocale gedeelte. Stem zit ook heel goed in de mix. Op het album worden ook authentieke instrumenten gebruikt, ook heel mooi voor de afwisseling. Ik heb het wel een beetje gehad met die sopranen. Af en toe wel leuk, maar 'gewone' stemmen vind ik toch meestal mooier... Ik heb deze weer eens opgezet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thalys Posted 31 januari 2007 Report Share Posted 31 januari 2007 Wat draai ik nu... Haydn, String Quartets Opus 33 & 42, Buchberger Quartet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 31 januari 2007 Members Report Share Posted 31 januari 2007 Janis Ian - Breaking Silence (lp) Zeer hoog van opnamekwaliteit, muzikaal van het zelfde kaliber... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kwabbernoot Posted 31 januari 2007 Report Share Posted 31 januari 2007 The Ronettes - The best of. Erg leuke muziek die een dagje computerschermstaren op het werk een stuk dragelijker maakt. Groeten... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 31 januari 2007 Report Share Posted 31 januari 2007 Kyuss - Blues For The Red Sun Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 1 februari 2007 Report Share Posted 1 februari 2007 The Ronettes - The best of. Erg leuke muziek die een dagje computerschermstaren op het werk een stuk dragelijker maakt. Groeten... Top keus. Fame in A'dam verkoopt Phil Spector's magistrale Back to Mono box op dit moment voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kwabbernoot Posted 1 februari 2007 Report Share Posted 1 februari 2007 Wow, ,alleen zo jammer dat ik aan de andere kant van het land woon. Eens kijken of mijn platenboer hem ook voor een zacht prijsje kan bestellen. Groeten... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 1 februari 2007 Report Share Posted 1 februari 2007 Het lijkt dat Proxis.be het voor dezelfde prijs aanbiedt. En voor een klein beetje meer thuis aflevert. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kwabbernoot Posted 1 februari 2007 Report Share Posted 1 februari 2007 Kijk, dat zijn de berichten. Ik zag hem ook al voor weinig bij Amazon. Die box gaat er wel komen. Bedankt dat je mij er op hebt gewezen. Ook een erg fraaie box is: Girl Group Sounds, Lost and found, One kiss can lead to another. Meer dan 100 liedjes zonder de Phil Spector bijdragen aan het genre, vanwege rechten. Erg, erg fraai maar ook erg duur. Groeten... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 1 februari 2007 Report Share Posted 1 februari 2007 Kijk, dat zijn de berichten. Ik zag hem ook al voor weinig bij Amazon.Die box gaat er wel komen. Bedankt dat je mij er op hebt gewezen. Ook een erg fraaie box is: Girl Group Sounds, Lost and found, One kiss can lead to another. Meer dan 100 liedjes zonder de Phil Spector bijdragen aan het genre, vanwege rechten. Erg, erg fraai maar ook erg duur. Groeten... Die is sensationeel goed! Onlangs ook voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kwabbernoot Posted 1 februari 2007 Report Share Posted 1 februari 2007 Daar heb ik 72 euro voor betaald vlak nadat deze box uitkwam. Maar hij is het meer dan waard. Dat dan weer wel! Om toch nog weer even on-topic te geraken, nu draait deze: Diana Ross and the Supremes - Early Classics Ook lekker. Groeten... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 1 februari 2007 Report Share Posted 1 februari 2007 Daar heb ik 72 euro voor betaald vlak nadat deze box uitkwam. Maar hij is het meer dan waard. Dat dan weer wel! Om toch nog weer even on-topic te geraken, nu draait deze: Diana Ross and the Supremes - Early Classics Ook lekker. Groeten... Ook geweldig. Van de grote Motown namen (Supremes, Four Tops, Martha & the Vendella's, Smokey Robinson, Temptations, Jackson 5, en nog een paar) heeft Sony Ultimate Collections uitgebracht. Enkele verzamelaars met de beste 25 of 27 nummer van deze artiesten. En verpakt in prachtige hoezen. En natuurlijk deze jongen (mijn laatste bijdrage vandaag): Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts