Erikatn Posted 6 februari 2007 Report Share Posted 6 februari 2007 In de discman (in de forensentrein). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 6 februari 2007 Members Report Share Posted 6 februari 2007 T'is weer eens wat anders... Stan Getz, Joao Gilberto - GETZ/GILBERTO (vinyl) ... trouwens errug mooi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 6 februari 2007 Report Share Posted 6 februari 2007 Spock's Beard - Snow Vandaag nog maar een keer... Is (bij vlagen) toch best een geniaal album eigenlijk... Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 6 februari 2007 Report Share Posted 6 februari 2007 Op een Beyerdynamic DT 990: Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
1ennalloor Posted 6 februari 2007 Report Share Posted 6 februari 2007 T'is weer eens wat anders...Stan Getz, Joao Gilberto - GETZ/GILBERTO (vinyl) ... trouwens errug mooi. Dat is op z'n tijd inderdaad 'n erg mooi album. Spock's Beard - SnowVandaag nog maar een keer... Is (bij vlagen) toch best een geniaal album eigenlijk... Zeker (bij vlagen). Lamb - What Sound iets anders dan de hierboven genoemde albums maar ook hier staan juweeltjes op. Zodanig verspreid dat het album in zijn geheel mij goed bevalt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 6 februari 2007 Report Share Posted 6 februari 2007 Spock's Beard - SnowVandaag nog maar een keer... Is (bij vlagen) toch best een geniaal album eigenlijk... Zeker (bij vlagen). Ja, er zitten ook mindere stukken in. En na Freak Boy, part II boeit het niet meer zo. Bovendien is het wel een lange zit, zo'n dubbel-cd-conceptalbum. Maar het begin (vooral de eerste cd) is erg sterk en ook op de 2e cd staan nog mooie stukken... Lamb - What Sound iets anders dan de hierboven genoemde albums maar ook hier staan juweeltjes op. Zodanig verspreid dat het album in zijn geheel mij goed bevalt. Is ook een leuk album inderdaad. Al draai ik 'm weinig de laatste tijd. Ik heb Lamb ooit op Pinkpop gezien. Ik kende toen misschien 2 nummers of zo, maar ik vond het erg gaaf. Lekker weggeblazen worden door de bas. Heerlijk Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 6 februari 2007 Report Share Posted 6 februari 2007 Leuke muziek inderdaad Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 7 februari 2007 Report Share Posted 7 februari 2007 hoe is die "lamb" ik heb alleen de 1e en 2e cd van hen. De tweede viel dermate tegen dat ik de interesse wat verloren ben. De eerst was erg lekah! Dus ten opzichte van deze cd's is dit weer de moeite waard? of niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
1ennalloor Posted 7 februari 2007 Report Share Posted 7 februari 2007 hoe is die "lamb" ik heb alleen de 1e en 2e cd van hen.De tweede viel dermate tegen dat ik de interesse wat verloren ben. De eerst was erg lekah! Dus ten opzichte van deze cd's is dit weer de moeite waard? of niet De tweede, "Fear of Fours" is echt een buitenbeentje in het oeuvre. Was een experiment met de muziekmaat, vandaar ook de titel. Ik vind 'm wel lekker heftig, eerlijk gezegd. "What sound" ligt veel meer in het verlengde van het titelloze debuut. Vooral een paar heel "breekbare" liedjes zijn (en klinken) schitterend, maar ook de lekker ritmes worden niet vergeten! Dit geldt eveneens voor de meest recente "Between Darkness & Wonder". "Fear of Fours" is werkelijk een apart geval. Er is ook nog een verzamel verschenen "Best Kept Secrets" en er is een album "Back To Mine" onder de naam Lamb met een selectie van favoriete nummers van hen. Geen aanrader, wat mij betreft. Wel weer een aanrader is dan het solo album van Lou Rhodes "Beloved One", dat neigt naar singer/songwriter-muziek met een vleugje Lamb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 7 februari 2007 Members Report Share Posted 7 februari 2007 ZZ Top - ZZ Top's First Album (vinyl) Steen-, maar dan ook echt steengoed... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 7 februari 2007 Report Share Posted 7 februari 2007 Lacuna Coil - Unleashed Memories Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 7 februari 2007 Report Share Posted 7 februari 2007 Lacuna Coil - Unleashed Memories hoe is lacuna coil op CD? Heb ze wel al een paar keer live gezien en dat kon mij niet erg overtuigen. Daar ben ik niet alleen in denk ik. Een tijd geleden was er een concert van 3 bands in Tivoli Lacuna Coil, Moonspell en nog een band. Na Moonspell speelde lacuna Coil en ik denk dat zeker de helft van het publiek weg liep. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 7 februari 2007 Report Share Posted 7 februari 2007 hoe is die "lamb" ik heb alleen de 1e en 2e cd van hen. De tweede viel dermate tegen dat ik de interesse wat verloren ben. De eerst was erg lekah! Dus ten opzichte van deze cd's is dit weer de moeite waard? of niet De tweede, "Fear of Fours" is echt een buitenbeentje in het oeuvre. Was een experiment met de muziekmaat, vandaar ook de titel. Ik vind 'm wel lekker heftig, eerlijk gezegd. "What sound" ligt veel meer in het verlengde van het titelloze debuut. Vooral een paar heel "breekbare" liedjes zijn (en klinken) schitterend, maar ook de lekker ritmes worden niet vergeten! Dit geldt eveneens voor de meest recente "Between Darkness & Wonder". "Fear of Fours" is werkelijk een apart geval. Er is ook nog een verzamel verschenen "Best Kept Secrets" en er is een album "Back To Mine" onder de naam Lamb met een selectie van favoriete nummers van hen. Geen aanrader, wat mij betreft. Wel weer een aanrader is dan het solo album van Lou Rhodes "Beloved One", dat neigt naar singer/songwriter-muziek met een vleugje Lamb. thanx, ik zal weer eens een poging wagen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hifier Posted 7 februari 2007 Report Share Posted 7 februari 2007 Weet iemand of "De Plaatboef" in Haarlem nog bestaat? Ik ga binnenkort naar Haarlem en ben op zoek naar wat vinyl. Alvast bedankt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ajb Posted 7 februari 2007 Report Share Posted 7 februari 2007 Nee, die bestaat al geloof zo'n 1,5 jaar niet meer. Ik weet niet wat voor soort muziek je zoekt maar in de Koninstraat op nr 5, dicht in de buurt van de Grote Markt zit Funky Harlem Records. Hij heeft zowel 2e hands als nieuw in reggae, funk, jazz maar ook triphop etc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
1ennalloor Posted 7 februari 2007 Report Share Posted 7 februari 2007 hoe is die "lamb" ik heb alleen de 1e en 2e cd van hen.Dus ten opzichte van deze cd's is dit weer de moeite waard? of niet De tweede, "Fear of Fours" is echt een buitenbeentje in het oeuvre. thanx, ik zal weer eens een poging wagen. Ik heb de andere albums vanavond weer eens gedraaid en "What Sound" komt toch wel redelijk dicht bij de stijl van de eerste, maar heeft gelukkig genoeg origineels. Ik vind 'm fraaier dan "Between Darkness & Wonder".Er is overigens ook een dubbel-cd versie van "What Sound" verschenen. Daarbij staan op de tweede cd wat remixen (vond ik niet interessant) en enkele live-uitvoeringen (wel heel mooi). Die cover ziet er zo uit: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 7 februari 2007 Report Share Posted 7 februari 2007 Lacuna Coil - Unleashed Memories hoe is lacuna coil op CD? Heb ze wel al een paar keer live gezien en dat kon mij niet erg overtuigen. Daar ben ik niet alleen in denk ik. Een tijd geleden was er een concert van 3 bands in Tivoli Lacuna Coil, Moonspell en nog een band. Na Moonspell speelde lacuna Coil en ik denk dat zeker de helft van het publiek weg liep. Ik vind het leuke muziek. Hoe ze live klinken, weet ik niet. Nooit gezien. Het zit een beetje in het straatje (oude) The Gathering, Within Temptation en (zeker de laatste cd) Evanescence. Unleashed Memories is niet hun beste, m.i. Ik vind Comalies (2002) en Karmacode (2006) beter. En eigenlijk In A Reverie (1999) ook wel. Die klinkt overigens wel heel anders dan het nieuwere werk. Het nieuwere werk klinkt moderner, geproduceerder ook. Het oude werk klinkt dus spontaner, maar af en toe ook wat minder gefocust... Link to comment Share on other sites More sharing options...
hifier Posted 7 februari 2007 Report Share Posted 7 februari 2007 Nee, die bestaat al geloof zo'n 1,5 jaar niet meer. Ik weet niet wat voor soort muziek je zoekt maar in de Koninstraat op nr 5, dicht in de buurt van de Grote Markt zit Funky Harlem Records. Hij heeft zowel 2e hands als nieuw in reggae, funk, jazz maar ook triphop etc. Albert Jan, Bedankt voor je reactie. Zal ik toch nog ff naar A'dam moeten. De muziekstijlen die jij noemt zijn niet echt mijn "Cup of Tea". Ik zit meer in de hoek van singer/songwriter, rock, sympho, indie e.d Groeten, Harry Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 8 februari 2007 Report Share Posted 8 februari 2007 voor de mensen die hem nog niet hebben zou ik willen aanraden hem te kopen. ik vind het een van de mooiste opnames die ik in de kast heb staan. Vanmorgen het huis bij schoongemaakt en mijn zoontje vond het ook erg leuk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 8 februari 2007 Report Share Posted 8 februari 2007 Met nog altijd mijn dank aan iemand van het forum. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 8 februari 2007 Report Share Posted 8 februari 2007 Keep it Simple, Keb'Mo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 9 februari 2007 Members Report Share Posted 9 februari 2007 The Siegel - Schwall Band - The Siegel - Schwall Band (vinyl) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thalys Posted 9 februari 2007 Report Share Posted 9 februari 2007 Sirenia - Nine Destinies And A Downfall (2007) Prachtig !!! Tristania - Illumination (2007) Ook prachtig. Gotan Project - La Revanche Del Tango (2001). Iets heel anders. Ik heb alle albums van Lacuna Coil, geweldige band. Ik vind Cristina Scabbia een geweldige (en daarnaast een bloedmooie) zangeres. Ik heb alleen het laaste album (Karmacode) nog niet. Maar dat komt nog wel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 9 februari 2007 Members Report Share Posted 9 februari 2007 Lekker alleen thuis, al vroeg gedaan met de arbeid. Nu deze... Dire Straits - Communiqu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 9 februari 2007 Report Share Posted 9 februari 2007 REM - Murmer Sinead O'Conner - The Lion and the Cobra John Lennon - Plastic Ono Band Al Green - Get's next to you Pixies - Doolittle Velvet Underground - Velvet Underground (1968) Lekker alleen thuis, al vroeg gedaan met de arbeid. Nu deze... Dire Straits - Communiqu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts