Jump to content

Welke muziek staat er nu op (part 5) ???

Ome Henk
 Share

Recommended Posts

Bright Eyes - Lifted or the story is in the soil, keep your ear to the ground

B00006BCPS.02._AA240_SCLZZZZZZZ_.jpg

Blijft toch echt geweldig en zoveel beter dan de tweeling albums waar hij later hip mee is geworden (I'm wide awake its morning/Digital ash in a digital urn) alhoewel ook die nog steeds erg goed zijn.

Groeten...

Bright Eyes - Lifted or the story is in the soil, keep your ear to the ground

Blijft toch echt geweldig en zoveel beter dan de tweeling albums waar hij later hip mee is geworden (I'm wide awake its morning/Digital ash in a digital urn) alhoewel ook die nog steeds erg goed zijn.

"Lifted.." is erg fraai, net iets meer dan "Digital..." maar "I'm wide awake..." was wat mij betreft geen hoogvlieger. Maar ik heb wel bewondering voor de afwisseling zoals Bright Eyes die laat horen.

hier nu:

B000026GZQ.03._AA240_SCLZZZZZZZ_.jpg

Suzanne Vega - Solitude Standing

Zo, dat hebben we ook weer gehad. :lol:

Nu draait My Vitriol - Finelines

B00005A1MC.01._AA240_SCLZZZZZZZ_.jpg

Engelse bombastische rock uit 2001 alweer. Ik vind het nog steeds erg leuk. Waaierende gitaren als Ride, melodielijnen als the Pale Saints en energie als Smashing Pumpkins (awel, die laatste is misschien een beetje overtrokken ;) ). Geen idee waarom dit nooit echt is doorgebroken. Volgens mij bestaat het bandje ook niet meer.

Als je opzoek gaat let dan op dat je de eerste versie van het album luistert en niet de later uitgebrachte USA versie met een bonus CD. Die versie is een geremixde versie en is daar absoluut niet beter door geworden.

Groeten...

Devin_SYN.jpg

altijd leuk om god zelf muziek te horen maken. (of is het de duivel)

devin townsend (ik heb mijn zoontje niet voor niets devin genoemd)

Beetje R&B / Hiphop:

Craig David, de paar hitjes van 'Born to do it':

- Rendevouz

- Walking away

- You know what

Klinkt lekker, zelfs de opname is goed. Beide had ik niet verwacht.. :)

Ook een paar nummers van "Common" van het album "Be"

- It's your world

- Love is

- Go

Typisch vond ik wel dat ik de rest van deze albums niet de moeite waard vond

en.. Q-tip - Amplified, niet van die 'opschep-rap' en het nummer 'lets ride' is erg grappig, steekt de draak met 'rims' en al die bling meuk. Hij heeft ook nog een 'unreleased' album, bij vlagen ook best goed. Lijkt me een relatief goede artiest die Qtip..

Ik kan ook altijd lachen als ik het nummer "I wish I was a little bit taller" hoor van Skeelo :)

Keane - Under the Iron Sea..

Bah!! dat is allemaal perfect naar de 0dB opgerekt.. Jammer jammer jammer :(

Zo erg is dat toch niet? Ook MET dynamiek is het niet te pruimen... ;)

:lol:

Tja, ik vind het een slechte versie van Coldplay. En daar ben ik ook al geen fan van... ;)

war02.jpg

Beste concert ooit in Vera. ;) Pracht LP

Ik ken Omar Rodriguez wel van At The Drive-In en (vooral) The Mars Volta, maar ik wist niet dat ie Nederlands kon :rolleyes: Ik zie namelijk Nederlandstalige titels bij dit album staan. Leg eens uit...

1 Een Ode Aan Ed Van der Elsken

2 Regenbogen Stelen Van Prostituees

3 Jacob Van Lennepkade

4 Vondelpark Bij Nacht

5 Spookrijden Op Het Fietspad

Hij heeft een paar maanden in Nederland gezeten. In Nederland hebben ze de juiste middelen om goede muziek te schrijven.

Echt een aanrader, maar niet in de stijl van At the Drive-in of The Mars Volta. Dit is meer met Jazz invloeden.

Hij heeft een paar maanden in Nederland gezeten. In Nederland hebben ze de juiste middelen om goede muziek te schrijven.

Echt een aanrader, maar niet in de stijl van At the Drive-in of The Mars Volta. Dit is meer met Jazz invloeden.

Maar is het in het Nederlands dan? Of is het instrumentaal? Ik kan de Nederlandstalige titels namelijk nog niet zo plaatsen bij een Spaans en Engels sprekende Amerikaan... Datzelfde geldt overigens voor jazz bij iemand die ik ken van hardcore metal en prog metal, maar goed... ;)

Nah, is ook niet echt Jazz, meer weet-ik-veel-in-een-potje-met-gitaren-enzo, lijkt wel wat op jaren 70 fusion. Allemaal instrumentaal. Wel de moeite waard. In tegenstelling tot veel van dit soort freestyle gebeuren.