Jump to content

Welke muziek staat er nu op (part 5) ???

Ome Henk
 Share

Recommended Posts

Al diverse malen via streaming beluisterd: Gazpacho - Night.

Na het lezen van veel lovende recensies, was ik benieuwd of dit een hype of aanwinst in het 'symfowereldje' was. Dit album heb ik inmidddels besteld, want dit past precies in mijn muzikale straatje. Geen gefreak of krachtpatserij, maar erg mooie, sfeervolle muziek met invloeden van o.a. Talk Talk en Marillion.

6264_g.jpg

voor nieuwsgierigen: http://www.gazpachoworld.com/music/streaming/

200px-IronMaidenFirstAlbumOriginal.jpg

vanmorgen weer even gedraaid. hier begon het voor mij allemaal mee. Mijn eerste lp gekocht van mijn eigen zakgeld. Ik zal hooguit 10 jaar geweest zijn. Blijft echter leuk. Mijn ouders vonden het vreselijk. Echter jaren later nadat slayer en napalm death hun intrede deden vonden ze iron maiden wel weer mee vallen.

Mijn ouders vonden het vreselijk. Echter jaren later nadat slayer en napalm death hun intrede deden vonden ze iron maiden wel weer mee vallen.

Hey, da's pas herkenbaar!

Nog steeds begrijpen ze niet -en mijn broers daarbij- wat een grunt of scream in de muziek doet, dat ik Battles in the North kan volgen qua riffs en zang en niet te vergeten waarom ik ooit een poster van

Mijn ouders vonden het vreselijk. Echter jaren later nadat slayer en napalm death hun intrede deden vonden ze iron maiden wel weer mee vallen.

Hey, da's pas herkenbaar!

Nog steeds begrijpen ze niet -en mijn broers daarbij- (...) waarom ik ooit een poster van

met name de death en black metal is maar moeilijk te begrijpen voor een buitenstaander. Leuk feitje is wel dat keer op keer onderzoek aan toont dat liefhebbers van hardrock intelligenter zijn dan liefhebbers van andere moderne muzieksoorten. Wanneer je (blijkbaar) alle soorten muziek neemt ligt hardrock gelijk aan klassiek en jazz.

OOk het muziek project van de myth busters toont aan dat erwtenplanten sneller groeien met metal dan met klassiek danwel de menselijke stem zonder muzikale begeleiding.

nu een klassieker

black-1150275068_i_3511.jpg

Als de dood muziek maakt klinkt het als bovenstaande band.

heerlijk log en smerig

Na het lezen van veel lovende recensies, was ik benieuwd of dit een hype of aanwinst in het 'symfowereldje' was. Dit album heb ik inmidddels besteld, want dit past precies in mijn muzikale straatje. Geen gefreak of krachtpatserij, maar erg mooie, sfeervolle muziek met invloeden van o.a. Talk Talk en Marillion.

6264_g.jpg

Goeie tip!

Ik heb 'm net via streaming beluisterd en het is helemaal mijn ding. B)

Dus meteen besteld.

Bedankt.

6264_g.jpg

Mooi!

zo mooi, zo briljant en tegelijk zo slecht

pixies-doolittle.gif

een cd met pareltjes en van die nummers dat je denkt "doorspoelen maar"

pixies doolittle.

this monkey goes to heaven

debaser

heerlijk

Beetje zieke geesten, die lui van Mayhem, Emperor, Burzum en dergelijke... Beetje boel ziek eigenlijk...

Geheel mee eens, Henrie!

Maar als pubertje hou je je daar minder mee bezig en luister je alleen naar de muziek op je walkmannetje!

En muziektechnisch zijn ze gewoon erg goed (geweest).

Beetje zieke geesten, die lui van Mayhem, Emperor, Burzum en dergelijke... Beetje boel ziek eigenlijk...

Geheel mee eens, Henrie!

Maar als pubertje hou je je daar minder mee bezig en luister je alleen naar de muziek op je walkmannetje!

Nou, ook toen vond ik dit te extreem. Niet alleen muzikaal, maar ook qua gedrag.

extreem is lekker. nog nooit iets gehoord dat me te extreem was. sommige einsturzende neub. stukken mischien.

B00005Y7QC.01.MZZZZZZZ.jpg

Three mile pilot. Ik vergeet vaak hoe mooi het is. bands al pinback en the black heart procession zijn hieruit voort gekomen.

In 2007 een nieuwe cd? Ik wacht al een jaar of 8 denk ik.

voor nu de cd. "songs from an old town we once knew"

Echt de moeite waard. Beetje deus achtig alleen complexer en donkerder.

extreem is lekker. nog nooit iets gehoord dat me te extreem was. sommige einsturzende neub. stukken mischien.

Ik heb laatst Vader (Poolse death metalband) gehoord. Nou, dat is mij echt over het randje hoor. Wat een herrie...

194057L.jpg

mijn favo zangeres. altijd verassend en erg mooi opgenomen