Jump to content

Welke muziek staat er nu op (part 5) ???

Ome Henk
 Share

Recommended Posts

'In Rainbows' van Radiohead gedownload. Niet via de officiele site, want die ligt plat, maar via andere slinkse internetwegen. Het eerste nummer is al erg fijn B)

@The Koosjer connection: zeker hoge resolutie ingesteld? Bij mij is het nog net te lezen :huh: En als het niet echt nodig is zet ik er liever niks bij :rolleyes:

Het tweede nummer mag er ook zijn!

In Rainbows???? Nieuw of Robijn intensievvv. Is ie al uit?

Heeft U dat gemist?

Vanochtend vroeg was het zover. Radioheadfans over de hele wereld stortten zich met groot fanatisme op het nieuwe album In Rainbows. Daarvoor kunnen ze niet terecht bij hun favoriete platenzaak, zelfs niet bij grote cd-winkels op internet, maar alleen op de website van de band. En het meest revolutionaire: je mag zelf bepalen hoeveel je voor het album betaalt. In december verschijnt een exclusieve fysieke uitgave van In Rainbows. De pers is lyrisch.

3voor12 artikel

Enne....

0701221.jpg

Hij is echt geweldig, behoorlijk rustig, maar vooral heel erg MOOI! Zit er al de hele avond naar te luisteren, en ik was nooit zo'n Radioheadfan..

Hmm, PJ is weer een hele andere kant opgegaan.. Moet er behoorlijk aan wennen, maar ik begin hem bij het achtste nummer wel te waarderen..

Ik wacht hier al weer een poosje op de LP, maar ik heb hem al wel "stiekem" gedownload op mijn iPod. Het is inderdaad een heel ander album dan we van haar zijn gewend, maar ik vind het wel heel erg mooi.

Hey hey

Kreeg net het bericht dat volgende lp's zijn binnengekomen bij mn platenzaak

PJ Harvey Peel Sessions + White Chalk

Nirvan Nevermind Japan

Sonic Youth Daydream Nation 4 Lp

Dus Guys :) binnenkort meer over hoe ik PJ ervaar

Heb dernet nog enkele nrs uit To Bring You My Love gespeeld ...

GR

Stef

Owww goed dat je me aan Daydream Nation herinnert! Daar ben ik ook erg benieuwd naar, laat ons weten! :)

Mister BB, nog een klein beetje geduld :) deze namid ga ik ze halen

kzal je uitvoerig briefen over deze schitterende lp, zowel kwa sound artwork en vergelijk met de CD.

Uiteraard ook mn mening over al de bijkomstige songs en live stukken :D

Straks heb ik em lekker vast :P

Gr

Stef

:) Brenda Lee, Peggy Lee en Helen Shapiro... uit een verzameling "pulp" van de jaren vijftig en zestig, (een collega zijn ouders naar het bejaardenhome)

Platen zijn in splinternieuwe conditie! :):):) (geen stof, geen krassen, bijna geen vlekken!) :D

"High Voltage" van The Count Basie Orchestra (1972) is tevens een lekkere opname :P

oy Division - Heart and Soul

(Maar dan de oude uitvoering met een andere cover, deze is onlangs opnieuw uitgebracht geloof ik)

Deze is al menige jaren uitgebracht hoor ... mooi dokument

Om welke reden ook, neem ik altijd mn platen van Joy Divison om te beluisteren ipv deze CD box

:) Brenda Lee, Peggy Lee en Helen Shapiro... uit een verzameling "pulp" van de jaren vijftig en zestig, (een collega zijn ouders naar het bejaardenhome)

Platen zijn in splinternieuwe conditie! :):):) (geen stof, geen krassen, bijna geen vlekken!) :D

"High Voltage" van The Count Basie Orchestra (1972) is tevens een lekkere opname :P

Kijk, dat zijn de vondsten :cool2: . Gefeliciteerd.

Groeten...

oy Division - Heart and Soul

(Maar dan de oude uitvoering met een andere cover, deze is onlangs opnieuw uitgebracht geloof ik)

Deze is al menige jaren uitgebracht hoor ... mooi dokument

Om welke reden ook, neem ik altijd mn platen van Joy Divison om te beluisteren ipv deze CD box

Uhh, ik heb de LP, wist niet dat 't een cd-box was. Daar staan dan zeker weer extra's op.

Ik vind platen ook beter passen bij Joy Division, het is al zulke sfeervolle muziek, en dan ook nog het sfeertje van platen draaien ;)

Wel grappig dat je per ongeluk in mijn quote de 'J' gewist hebt, nu staat er bijna Oi!-division, klinkt lekker fout :rolleyes: Al was de oorsprong van de naam Joy Division natuurlijk ook superfout...

Ben nu trouwens de soundtrack van de film 'Birdy' aan het draaien, door Peter Gabriel. Ooit eens meegenomen voor een habbekrats, maar tot vandaag niet gedraaid. Erg mooie instrumentale muziek, lijkt wel een beetje op

f084634ova5.jpg

Dream Theater - Six Degrees Of Inner Turbulence

Ik heb ze laatst weer eens (voor de 5e keer al weer) live gezien, in Ahoy. Blijft steengoed, maar het nieuwere werk (laatste 2 albums) boeit me toch minder dat de 3 albums die daarvoor kwamen. Dat blijven toch mijn favorieten. In die volgorde ook: Scenes From A Memory, Six Degrees Of Inner Turbulence en Train Of Thought...

angelbitecdalbumfront.jpg

Claw Boys Claw - Angelbite

Naar aanleiding van CBC-vermelding elders hear.

Besloot mijn minidisc na jarenlange verwaarlozing weer eens aan te sluiten. In de tussentijd voorversterker gemaakt, dat doet die MD wel goed :) Hij moet weer op gang komen na al die tijd zonder stroom te hebben gestaan, maar ik hoor hem echt opbloeien.

En potverdikkie fijn om CBC weer eens te horen!! emot-rock.gif