Jump to content

Welke muziek staat er nu op (part 5) ???

Ome Henk
 Share

Recommended Posts

Ja, blijkbaar, mijn aandacht werd er op getrokken op 3voor12. Ik lees ook dat meer mensen het vorige album niet zo'n succes vonden. Ik wist er niet eens van. Maar deze lijkt me wel goed te pruimen B)

Ik zal er eens naar luisteren. Ik weet eigenlijk niet of het vorige album niet zo goed was, want ik heb 'm niet zo vaak gehoord. Aan de andere kant zegt dat misschien wel weer wat, want ik was door de eerste 2 albums wel meteen geboeid na 1 keer luisteren. Je moet ze dan nog wel tig keer luisteren voordat je ze 'snapt', maar het boeide wel meteen. Het derde album heb ik wel eens geluisterd, maar boeide dus kennelijk niet...

Nooit gedacht dat ik het mooi en raag zou horen

Norah Jones ...

Dit staat wederom heel veel ver van mijn muziekbeleving dr de jaren heen.

Ik ben echt ouder aan het worden en mss ook op een andere manier aan het luisteren :)

Gr

Stef

Voyage - Discotch

Ken de maker die hier in de jaren 80 een top 40 hitje mee had .

Hierna Roll over Lay Down - Status Quo omdat mijn zoontje van 6 weken daar zo lekker rustig van wordt als die mee headbanged in mijn armen .

Die glimlach is onbetaalbaar :D

DevinTownsend04.jpg

41GKW35DW4L._AA240_.jpg

Z1fltsm.JPG

avondje devin townsend. brengt je van de sfeer van de oude pink floyd naar brute gitaar riffs en alles met een vleugje humor.

Gisteren nog eens naar Jon Spencer Blues Explosion geluisterd

Extra Width ... Was lang geleden ...

Gr

Stef

das idd lang geleden. erg leuk weet ik nog maar kan me er geen voorstelling meer bij maken.

man or astroman was ook zoiets geloof ik.

soort beach boys on speed.

das idd lang geleden. erg leuk weet ik nog maar kan me er geen voorstelling meer bij maken.

man or astroman was ook zoiets geloof ik.

soort beach boys on speed.

JSBE is meer een recht toe recht aan rock band, lekker rammelen met het spul.

Astro is heel wat "artsier" surf (de 'echte' a la Dick Dale) plus jaren 50 SF.

In nederland hebben/hadden we in de gitaar hoek de Treble Spankers

op de achtergrond, Whale: We Care

@m44

en @seed7

en andere liefhebbers

Andre kel mss? :)

Seed je hebt het zeker bij het recht eind kwa JSBE.

Ze konden soms zelfs zeer snedig en hard zijn. Hun zwarte hoes met die fameuze sierlijke letters (kan niet op de titel komen) die is toch waanzinnig snedig

M44 met sixties en surf a la Ventures Shadows enzo, zou ik het niet vergelijken :D of je bent geen guitarmuziek gewoon. :P Serieus nu. Ik weet wel m44 dat je veel kent en het is altijd leuk je associaties te lezen die zich in je hoofd afspelen. TrebleSpankers is zo'n NL surfband zoals Seed7 zegt... spelen enkel instrumentale muziek met vintage guitaren en amps en effecten. heb ook hier 1 cd van

Terug naar JSBE

Ze zijn bekend geworden bij het grote publiek met Orange, een zilverkleurige hoes

Google er eens naar of lastfm en hoopsakee daar heb je weer wat bij in j muziekcollectie

Als je Jon Spencer heel rauw en freaky wilt, luister dan eens naar zn band Pussy Galore. jAls je bepaalde mensen het huis uit wenst ... spelen die Pussy. Je bent gewaarschuwd :)

Wie kent en heeft iets van The iNMATES?

Zelf heb ik er 2 lp's van.

Gr

Stef

@m44

en @seed7

en andere liefhebbers

Andre kel mss? :)

Seed je hebt het zeker bij het recht eind kwa JSBE.

Ze konden soms zelfs zeer snedig en hard zijn. Hun zwarte hoes met die fameuze sierlijke letters (kan niet op de titel komen) die is toch waanzinnig snedig

M44 met sixties en surf a la Ventures Shadows enzo, zou ik het niet vergelijken :D of je bent geen guitarmuziek gewoon. :P Serieus nu. Ik weet wel m44 dat je veel kent en het is altijd leuk je associaties te lezen die zich in je hoofd afspelen. TrebleSpankers is zo'n NL surfband zoals Seed7 zegt... spelen enkel instrumentale muziek met vintage guitaren en amps en effecten. heb ook hier 1 cd van

Terug naar JSBE

Ze zijn bekend geworden bij het grote publiek met Orange, een zilverkleurige hoes

Google er eens naar of lastfm en hoopsakee daar heb je weer wat bij in j muziekcollectie

Als je Jon Spencer heel rauw en freaky wilt, luister dan eens naar zn band Pussy Galore. jAls je bepaalde mensen het huis uit wenst ... spelen die Pussy. Je bent gewaarschuwd :)

Wie kent en heeft iets van The iNMATES?

Zelf heb ik er 2 lp's van.

Gr

Stef

als ik mensen echt weg wil hebben word het "painkiller"van john zorn :lol:

jullie hebben gelijk. het was echter in een periode dat ik beide bands leerde kennen vlot achter elkaar en derhalve wat door elkaar ging gooien. blij dat jullie me even recht zetten ;)

Al een paar uur heerlijk aan het genieten:

LP: 51C8KJRVXVL._AA240_.jpg

Pink Floyd- a momentary lapse of reason

LP: inrequiem.jpg

(Paradise Lost- In requiem heavy vinyl)

LP: B000ENBNT0.01._AA240_SCLZZZZZZZ_.jpg

Massive attack- Collected

en nu op LP (leve de kringloop, in mint conditie :cool2: )

take_five_right.jpg

Dave Brubeck Quartet- Time out

Zo ga je een weekje op vakantie, en raak je gefascineerd door iets heel anders:

jienat_daja_cov.gif

Jienat - Daja

Muziek uit Lapland ( B) ), gebaseerd op de traditionele zang, de z.g. joik:

Joik (hereafter written and literally pronounced 'yoik') is a traditional Saami (or Lapplandic) chant which we believe is one of the oldest forms of music in Europe. It was once an important part of our former religious practices, and this is perhaps the reason why it was branded taboo by the Christians. Even today yoik is prohibited in certain areas. Here I would like to make some brief comments on yoik, and at the same time draw a comparison between yoik and a contrasting topic, namely the theory of knowledge in the social sciences. I will use the western European notion of singing songs as a metaphor for science.

Yoik is distinguished from the western European notion of singing in several ways. For instance, one does not yoik about someone or something, but one simply yoiks someone or something. In a manner of speaking, a yoik has no object. In fact, it is altogether impossible to envision yoik in terms of subject and object. The yoiker may perhaps be considered an integral part of the yoik, and this has interesting connotations for the debate about objectivity in research. To what extent is the researcher a part of his research, and how far is the research part of the researcher?

A western European song is usually considered to have a beginning, a middle and an end. A yoik, on the other hand, starts suddenly and stops just as abruptly. In this respect, a yoik has neither a beginning nor an end, and is therefore circular rather than linear. However, even a circle is not an adequate graphical description of the structure of a yoik, because a yoik lacks the Euclidean symmetry of a circle. simply no answer to the question of where a yoik starts and ends. In view of this, let us consider development: it is commonly supposed that development has some forward linear direction, but what exactly is development if we move within an unsymmetrical circle? This arises the question of the superiority of symmetries within the scientific discourse.

Na zelf met 'een echte Sami' in een originele Sami-tent rond het vuur gejoikt te hebben (h

Heb hem beluisterd, aparte volksmuziek. Volgens mij best goed opgenomen...

ik kan me best indenken dat als je daar bent geweest en je de sfeer hebt geproefd, je de muziek als aandenken houdt... Leuke vakantiebestemming, trouwens!

Greetz,

Lestat