Jump to content

Welke muziek staat er nu op (part 5) ???

Ome Henk
 Share

Recommended Posts

Guest Rev. Fatman

Toen ze nog niet zo verrot was als nu (en de productie ook een stuk beter is).. B)

Zo te lezen heb jij er klaarblijkelijk erg veel verstand van. Op welke gronden ben je tot nu tot deze diagnose gekomen? :confused:

Nou, een paar jaar geleden was haar verslaving nog niet zo erg als die vandaag is en ik hoor dat terug in haar zang performance.

Ben je, op gehoor, dan ook nog toxicoloog? :confused:

Je kan ook gewoon je eigen mening geven over de beide albums of iets inhoudelijks toevoegen..

Over iemands verslaving op gehoor een waardeoordeel vellen dat is kennelijk het summum van inhoudelijkheid. ;)

Volgens mij hoef je geen toxicoloog te zijn om te kunnen horen dat de drank en drugs de stem van Amy Winehouse stevig hebben aangetast.

Dat mens klinkt onderhand rotter dan een kraai met bronchitis, en dat komt echt niet van de appelsap. ;)

Hier heeft net deze gedraaid:

6304228348a00ee254723110._AA240_.L.jpg

Alanis Morrisette - MTV Unplugged.

Wat mij betreft

181782_1_f.jpg

uiteraard de eerste persing. of hoe heet dat bij een cd?

verbluffend goed geluid. vaak is metal live veel mid hoog en mig laag maar dit dreunt en spetterd echt goed.

geweldige drummer die dave.

en dat samenspel van haneman en king :) en dan op die snelheid he!

Guest Rev. Fatman

clip_image184.jpg

The Golden Eight - Kenny Clarke/Francy Boland Big Band.

Kijk. Hier is het allemaal mee begonnen onder toeziend oog van de Keulse ijssalon houder/Producer Gigi Campi. ;)

181782_1_f.jpg

uiteraard de eerste persing. of hoe heet dat bij een cd?

verbluffend goed geluid. vaak is metal live veel mid hoog en mig laag maar dit dreunt en spetterd echt goed.

Dan moet je deze ook eens proberen:

opeth.jpg

Opeth - The Roundhouse Tapes

Voor een metal live-opname is deze ook behoorlijk goed. Alleen de keyboard verzuipen hier en daar een beetje in het (gitaar/drum)geweld, maar dat is niet echt storend. En Opeth is nog eens een stuk beter dan Slayer ook :D

goeie tip

ik was ook weer op zoek naar wat nieuws ;)

Probeer dan meteen alle andere albums van Opeth maar. Ze zijn allemaal goed namelijk :D Al gaat mijn voorkeur uit naar de latere albums: Still Life (1999), Blackwater Park (2001), Deliverance (Dr. Jeckyl ;) 2002), Damnation (Mr. Hyde ;) 2003), Ghost Reveries (2005) en Watershed (2008)... De eerste 3, Orchid (1995), Morningrise (1996) en My Arms, Your Hearse (1998) zijn wat meer black/death metal. De later albums hebben wat meer prog-invloeden, en wat meer rustiger momenten. De afwisseling tussen knetterhard en rustig melodieus, zonder dat het raar, geforceerd klinkt, is trouwens wel het handelsmerk van Opeth...

61Z3HSZJGJL._SS500_.jpg

Download van deze fraaie rootsrocker hier beschikbaar (hopelijk mag dit?).

ja hoor

van mij wel. ;)

Guest Rev. Fatman

monk:coltrane.jpg

Obligaat Jazzkwartetje plus 1 gammofoonplaatje.

In plaats van messen slijperij i.v.m. bonje over: hoe weinig cq. veel een ceedeespeler wel niet mag kosten.

Voor de audiofielen: Peperduur, 200 gr persing, met toch nog een beetje bandruis, kniesoor die zich daar druk om maakt. ;)