Jump to content

Welke muziek staat er nu op (part 5) ???

Ome Henk
 Share

Recommended Posts

179379x.jpg

In Through The Out Door

Led Zeppelin

01 In the evening

02 South bound saurez

03 Fool in the rain

04 Hot dog

05 Carouselambra

06 All my love

07 I'm gonna crawl

de elpee zat / zit ook in een soort zak

eigenlijk een beetje ondergewaardeerd

toch wel weer een h

Presidents-PresidentsOfTheUSA.jpg

Soon to be a brother... ;)

ik heb wel het idee dat de meeste posters hier van mijn generatie zijn. en eigenlijk allemaal grote muziekliefhebbers.

Zou leuk zijn om daar weer eens een topic over te starten...je zult nog voor verrassingen komen te staan denk ik ;)

als meerdere zouden posten wat ze draaien word het alleen maar interessanter. enkele cd's die ik heb gekocht zijn op basis van hier opgedane info.

ik vertel nooit wat ik echt op dat moment luister maar later.

het kost weinig tijd en de discussie zijn soms leuk.

'k heb hier heel wat gepost in het verleden en ook vaak geprobeerd iets meer te posten dan alleen het plaatje, soms een klein verhaaltje, maar veel respons kreeg ik niet. Dan begint het voor mij een beetje op 'name calling' te lijken of bijna, kijk wat ik allemaal heb.

Ik mis echt een verhaaltje bij wat er zo al gedraaid wordt, een verhaaltje van de luisteraar, geen kopietje van AMG.

... de laatste tijd is er bijna geen tijd meer om eens rustig te gaan zitten luisteren :(

als meerdere zouden posten wat ze draaien word het alleen maar interessanter. enkele cd's die ik heb gekocht zijn op basis van hier opgedane info.

ik vertel nooit wat ik echt op dat moment luister maar later.

het kost weinig tijd en de discussie zijn soms leuk.

'k heb hier heel wat gepost in het verleden en ook vaak geprobeerd iets meer te posten dan alleen het plaatje, soms een klein verhaaltje, maar veel respons kreeg ik niet. Dan begint het voor mij een beetje op 'name calling' te lijken of bijna, kijk wat ik allemaal heb.

Ik mis echt een verhaaltje bij wat er zo al gedraaid wordt, een verhaaltje van de luisteraar, geen kopietje van AMG.

... de laatste tijd is er bijna geen tijd meer om eens rustig te gaan zitten luisteren :(

papa :lol:

Dan begint het voor mij een beetje op 'name calling' te lijken of bijna, kijk wat ik allemaal heb.

Het simpele onderwerp is: wat staat er op. Wil je het anders (bijv. het prima initiatief van Stef voor platen waarvan je vergeten was hoe mooi ze zijn) open dan zelf een draad of start een blog. Maar ga mensen niet lullig zitten verwijten dat ze hier de platen laten zien die hun hobby zijn, of voorkauwen hoe ze hun voorkeur moeten presenteren.

[...] Maar ga mensen niet lullig zitten verwijten [...]

Verwijten?

Ik geef zelf aan dat ik het zelf niet prettig vind alleen maar een plaatje te posten, als ik dat dan toch doe kan ik dat alleen mezelf verwijten en dat doe ik niet, laat staan dat ik dat iemand anders verwijt. Dat ik geinteresseert ben in wat anderen vinden van wat zij opzetten, of ikzelf, zie ik nou ook niet direkt als een verwijt :blink: evenminin als het feit dat ik dat jammer vind dat e.a. van weinig informatie of respons gepaard gaat. Het is slechts een constatering.

Lullig?

Ik heb laatst de nieuwste van Heather Nova geluisterd. Om eerlijk te zijn vond ik deze behoorlijk tegen vallen. Het is allemaal net wat te lief en braaf en te weinig rock. Ik had op meer gehoopt.

Het kabbelt allemaal iets te veel en inhoudsloos door, een mens kan maar zoveel lieve suffe akoestische gitaar meuk aanhoren. Ze heeft het leuk geprobeerd maar volgende keer moet ze maar weer een echt album maken.

Verwijten?

Ik geef zelf aan dat ik het zelf niet prettig vind alleen maar een plaatje te posten, als ik dat dan toch doe kan ik dat alleen mezelf verwijten en dat doe ik niet, laat staan dat ik dat iemand anders verwijt. Dat ik geinteresseert ben in wat anderen vinden van wat zij opzetten, of ikzelf, zie ik nou ook niet direkt als een verwijt :blink: evenminin als het feit dat ik dat jammer vind dat e.a. van weinig informatie of respons gepaard gaat. Het is slechts een constatering.

Lullig?

Hey Seed7

welk soort feedback zou je graag hebben bij de plaatjes of de opsomming van muziek?

Waarom ik het goed vind? waarom ik het nu draai (state of mood)? Recent ontdekt maar wel 30j oud enz ...

Geef maar aan wat je vr jezelf interessant of boeiend kan vinden als "tekst"meerwaarde

Gr

stef

Net draaide ik:

14298D_1.jpg

Ministry - Psalm 69: the way to succeed and the way to suck eggs

Was toepasselijke muziek bij mijn :angry::angry: -humeur, bovendien hou ik van muziek die lekker doordendert als ik aan het werk ben.

Nu:

060523_tool_10000days_cov.jpg

Tool - 10,000 days

Ken ik van binnen en van buiten: goed om het gemodificeerde loopwerk te beoordelen.

met andere woorden de muziek is ruk maar erg audiofiel opgenomen :P;)

die ministry heb ik ook ergens in de kast staan. erg leuk maar beetje eentonig.

tool heb ik niks mee. dan luister ik liever naar mastodon

B0002N66FS.01.LZZZZZZZ.jpg

dus die gaat hier zometeen als eerste erin. als ik de hond heb uitgelaten

Verwijten?

Lullig?

Hey Seed7

welk soort feedback zou je graag hebben bij de plaatjes of de opsomming van muziek?

Waarom ik het goed vind? waarom ik het nu draai (state of mood)? Recent ontdekt maar wel 30j oud enz ...

Geef maar aan wat je vr jezelf interessant of boeiend kan vinden als "tekst"meerwaarde

Gr

stef

voorstel van mij

you tube linkje erbij zetten. als dat er is

kun je gelijk even checken of het wat voor je is.

voorstel van mij

you tube linkje erbij zetten. als dat er is

kun je gelijk even checken of het wat voor je is.

Dat werkt beter dan woorden. ;)

Vandaag in ieder geval twee platen die beiden in de jaren 70 zijn opgenomen, maar eerst in dit decennium alsnog zijn uitgebracht:

Prachtige (georkestreerede) soul van deze helaas wat onderbelicht gebleven diva:

51Y4R3114YL._SS500_.jpg

Een stem en piano, wat glamrock-achtig voor fans van een jonge Bowie en ditto Elton John.

5192VXDG0WL._SS500_.jpg

Nou, ik heb ze beide gezien op 1 avond. Mastodon in het voorprogramma van Tool. Ik was blij dat het voorprogramma afgelopen was en Tool begon. Wat een herrie, dat Mastodon...

pearljamvs.jpg

2e album pearl jam , voor mij duidelijk minder dan de eerste "ten"

echter een paar juweeltjes erop. rearview mirror, elderly woman behind.........

200638982.jpg

solo album van les claypool. speels, humoristisch en heerlijke bas partijen.

echter wel opgenomen in een schoenendoos met drum stel dat dan weer links , dan weer rechts is ,vooral weinig transparantie, beetje dof.

wel blijft het nummer over een "waterhole" met de stem van henry rollins geweldig.

Nou, ik heb ze beide gezien op 1 avond. Mastodon in het voorprogramma van Tool. Ik was blij dat het voorprogramma afgelopen was en Tool begon. Wat een herrie, dat Mastodon...

herrie?

herrie?

Ja, je weet wel. Niet om aan te horen...

Ik zou bijna zeggen, anything. Is er iets over de opname te zeggen, de produktie etc. En ja, jou mood en/of die van de muziek kan ook interessant zijn. Ik verwacht echt geen hele artikelen, een twee regeltjes is prima. Bijvoorbeeld als het iets obscuurs is zou ik graag weten over wat voor stijl we het hebben, hoe het te plaatsen.

Ik ken lang niet alles wat er wordt uitgebracht en dat geld voor eenieder hier. Als ik bier b.v. post dat ik naar de eerste van Appelation Controlee heb zitten luisteren, of Aloft in a Balloon van Bram Laan dan weet ik zeker dat vrijwel niemand weet waar het over gaat, ik weet ook vrijwel zeker dat bijna niemand het opzoekt, met name omdat alleen een naampje nog geen interesse wekt.