Jump to content

Welke muziek staat er nu op (part 5) ???

Ome Henk
 Share

Recommended Posts

We hebben vandaag heerlijk de tijd voor ons zelf: geen visite of andere verplichtingen. Dus kaarsjes aan, lekker muziek luisteren en zo nog even een stukje wandelen.

Begonnen met iets rustigs om een beetje in de kerstsfeer te komen (niet dat het kerst CD's zijn want door heb ik een hekel aan):

enya_amarantine_360.jpg

Enya - Amarantine

lm_aam.jpg

Loreena McKennitt - An Ancient Muse

fa6a851c14c59487e0bc2a88b72088f7_full.jpg

Ludovico Einaudi - Le Onde

3256943x.jpg

Amarantine (Special Christmas Edition) (2CD)

Disc 1

Less Than A Pearl

Amarantine

It's In The Rain

If I Could Be Where You Are

The River Sings

Long Long Journey

Sumiregusa (Wild Violet)

Someone Said Goodbye

A Moment Lost

Drifting

Amid The Falling Snow

Water Shows The Hidden Heart

Disc 2

Adeste Fideles

Magic of the Night

We Wish You a Merry Christmas

Christmas Secrets

Na de CDs zijn nu de LPs aan de beurt. Ik was deze bijna vergeten:

aerial.jpg

Kate Bush - Aerial

Heb deze recent ook nog weer gedraaid. Met de nieuwe headshell toch ook weer heel anders. Prachtig album trouwens :rolleyes:

Ik heb deze LP van Kate Bush ook wel eens gehoord. Er staan een paar aardige stukken op, maar het valt me over het algemeen tegen. Ik heb altijd veel respect voor Kate Bush gehad, maar haar muziek vind ik niet altijd geweldig. Het beste vind ik nog haar eerste LP: The Kick Inside.

HPMD

Ik heb deze LP van Kate Bush ook wel eens gehoord. Er staan een paar aardige stukken op, maar het valt me over het algemeen tegen. Ik heb altijd veel respect voor Kate Bush gehad, maar haar muziek vind ik niet altijd geweldig. Het beste vind ik nog haar eerste LP: The Kick Inside.

HPMD

Mmm, jammer.... Hoewel ik er een aantal van haar heb, vind ik dit wel de meest sfeervolle. Kan er echt bij wegdromen, vooral bij plaat 2. Er zitten idd een paar mindere nummers tussen, maar over het geheel vind ik het geweldig. Kan misschien ook komen door herinneringen: tijdens een schemerige rit achter in een Audi door de landelijke omgeving van Londen werd deze CD gedraaid..... Geweldig genoten B)