Henrie Posted 11 mei 2009 Report Share Posted 11 mei 2009 Hoe zijn die albums in vergelijking met Gentlemen (als je die kent)? Ter illustratie: deze twee heb ik op cd, het bandje met Gentlemen heb ik gewist.. Ik ga er vanuit dat je Gentlemen hebt? Die klinkt wel het meest 'volwassen' en ook goed geproduceerd. Up in it is nog echt zo'n Sub Pop-rammelplaat, wel goeie nummers en heel direkt. Een beetje studentikoos. Congregation is wat serieuzer, maar ook nog wel lekker springerig. Gentlemen is hun 'Nevermind', Up in it is hun 'Bleach' zeg maar.. Laat ik Bleach nou ook niet kennen (Nevermind uiteraard wel) Maar ik denk dat ik je wel begrijp. Ik heb inderdaad alleen Gentlemen en ken anders ook geen nummers van Afghan Whigs. Gentlemen vind ik een redelijk goed album, maar zelfs die vind ik hier en daar wel een beetje rammelen. Zal wel aan mij liggen Dus die andere albums zullen dan ook wel niks voor mij zijn... Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 11 mei 2009 Report Share Posted 11 mei 2009 Goe bezig Bart kGa nog Fresh Fruit for rotting vegetables draaien zie Maar in volgende sixties verzamel heb ik ook best zin Acid Visions Blijkbaar heb ik volume 1 en zijn er nog verschillende heruitgebracht Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 12 mei 2009 Report Share Posted 12 mei 2009 Hoe zijn die albums in vergelijking met Gentlemen (als je die kent)? Ter illustratie: deze twee heb ik op cd, het bandje met Gentlemen heb ik gewist.. Ik ga er vanuit dat je Gentlemen hebt? Die klinkt wel het meest 'volwassen' en ook goed geproduceerd. Up in it is nog echt zo'n Sub Pop-rammelplaat, wel goeie nummers en heel direkt. Een beetje studentikoos. Congregation is wat serieuzer, maar ook nog wel lekker springerig. Gentlemen is hun 'Nevermind', Up in it is hun 'Bleach' zeg maar.. Laat ik Bleach nou ook niet kennen (Nevermind uiteraard wel) Maar ik denk dat ik je wel begrijp. Ik heb inderdaad alleen Gentlemen en ken anders ook geen nummers van Afghan Whigs. Gentlemen vind ik een redelijk goed album, maar zelfs die vind ik hier en daar wel een beetje rammelen. Zal wel aan mij liggen Dus die andere albums zullen dan ook wel niks voor mij zijn... Ik vind/vond Gentlemen ook wel aardig. Zal em weer eens draaien, lang niet geluisterd..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 12 mei 2009 Report Share Posted 12 mei 2009 Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 15 mei 2009 Report Share Posted 15 mei 2009 tapeje aan't opnemen voor een forumgenoot. Is gemixed op de PC en wordt nu opgenomen naar 'n tape Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kikkervisje Posted 15 mei 2009 Report Share Posted 15 mei 2009 tapeje aan't opnemen voor een forumgenoot. Is gemixed op de PC en wordt nu opgenomen naar 'n tape Goh, wat enig! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 15 mei 2009 Report Share Posted 15 mei 2009 The Mars Volta - Frances The Mute Ik blijf dit toch hun beste album vinden. The Bedlam In Goliath haalt het er net niet bij. Ik zie trouwens dat er een nieuw album aan zit te komen (goh, vandaar dat ze in juli in Paradiso optreden ). Ben ik dan wel weer benieuwd naar... Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 17 mei 2009 Report Share Posted 17 mei 2009 Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 17 mei 2009 Report Share Posted 17 mei 2009 aphex twin idem idem atrocity- hallucinations Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 17 mei 2009 Report Share Posted 17 mei 2009 Ilse Delange - The Great Escape Mmmmm....... Lekker!!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 17 mei 2009 Report Share Posted 17 mei 2009 [quote name='Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 17 mei 2009 Report Share Posted 17 mei 2009 [quote name='Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 17 mei 2009 Report Share Posted 17 mei 2009 [quote name='Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 17 mei 2009 Report Share Posted 17 mei 2009 Ik zat gisteren in de trein met een heel stel bezopen scholieren uit het OOOOst'n. Ik vond het verschrikkelijk.. Kan echt niet tegen dat accent. En als ze dan ook nog de hele tijd zitten te schreeuwen en naast je komen staan met een telefoon die de meest afgrijselijke boemboemmuziek uitbraakt @m44: Aphex Twin moet ook nog eens beluisterd worden, die Selected Ambient Works is eigenlijk wel verplichte kost.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 17 mei 2009 Report Share Posted 17 mei 2009 Ik zat gisteren in de trein met een heel stel bezopen scholieren uit het OOOOst'n. Ik vond het verschrikkelijk.. Kan echt niet tegen dat accent. En als ze dan ook nog de hele tijd zitten te schreeuwen en naast je komen staan met een telefoon die de meest afgrijselijke boemboemmuziek uitbraakt @m44: Aphex Twin moet ook nog eens beluisterd worden, die Selected Ambient Works is eigenlijk wel verplichte kost.. ik heb hier zo'n beetje alles Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 17 mei 2009 Report Share Posted 17 mei 2009 Ik zat gisteren in de trein met een heel stel bezopen scholieren uit het OOOOst'n. Ik vond het verschrikkelijk.. Kan echt niet tegen dat accent. En als ze dan ook nog de hele tijd zitten te schreeuwen en naast je komen staan met een telefoon die de meest afgrijselijke boemboemmuziek uitbraakt Moet je op kerstavond de trein hier in het oooost'n nemen. Dan gaan al die tukkers bij elkaar op bezoek (kennelijk), en zijn al bezopen rond een uur of 8 's avonds. Ze zijn dan ook erg luidruchtig... Heb dat nu al een keer of 3 meegemaakt. Denk dat ik dit jaar maar ietsje eerder met de trein ga. Is een stuk rustiger... Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 18 mei 2009 Report Share Posted 18 mei 2009 Moet je op kerstavond de trein hier in het oooost'n nemen. Dan gaan al die tukkers bij elkaar op bezoek (kennelijk), en zijn al bezopen rond een uur of 8 's avonds. Ze zijn dan ook erg luidruchtig... Heb dat nu al een keer of 3 meegemaakt. Denk dat ik dit jaar maar ietsje eerder met de trein ga. Is een stuk rustiger... Kl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 18 mei 2009 Report Share Posted 18 mei 2009 vret'n soep'n en over de proem hen kroep'n Haha... Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 18 mei 2009 Report Share Posted 18 mei 2009 Sisters of Mercy - Some girls wander by mistake Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 18 mei 2009 Report Share Posted 18 mei 2009 Op concertsterkte. Vooral het eerste nr op deze CD, The poet and the pendulum, is geweldig om een installatie mee te beoordelen. Als een installatie dit niet aankan ben ik er al wel klaar mee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 18 mei 2009 Report Share Posted 18 mei 2009 Heb vanavond naar St Germain - blue One geluisterd Tc Matic - TC Matic Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 18 mei 2009 Report Share Posted 18 mei 2009 tapeje aan't opnemen voor een forumgenoot. Is gemixed op de PC en wordt nu opgenomen naar 'n tape Goh, wat enig! Enig? Verklaar die enige woordkeuze eens? Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 19 mei 2009 Report Share Posted 19 mei 2009 Vooral in de ballads van de oorspronkelijke LP's "Close to You" en "In the Wee Small Hours" zijn de arrangementen en orkestraties van Nelson Riddle van een schoonheid die alleen maar vergelijkbaar is met Schubert of Mozart... Maar ook "A Swingin' Affair" klinkt puik, met overtuigende bigband bijdragen. En de "blend" met Frank in zijn beste jaren is uniek. De digitaal remastered/gereconstrueerde opnamen klinken voortreffelijk. Niet te geloven dat de takes zo'n 55 jaar oud zijn! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kikkervisje Posted 19 mei 2009 Report Share Posted 19 mei 2009 Deze is dan wel geen Schubert of Mozart maar voor de ware Sinatra fan wel het ultime album. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 19 mei 2009 Report Share Posted 19 mei 2009 The Sundays - Reading, writing & arithmetic Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts