Miracle. Posted 19 mei 2009 Report Share Posted 19 mei 2009 2LP Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 19 mei 2009 Report Share Posted 19 mei 2009 Mooie hoesfoto Hier zonet Korn - Life is peachy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 19 mei 2009 Report Share Posted 19 mei 2009 Mooie hoesfoto Idd een erg mooie foto van een vrouw met een mooi modelletje. .....en de muziek op deze LP's is minstens net zo mooi. Geen doorsnee, en erg gevarieerd, maar toch allemaal erg aan elkaar gerelateerd. Bijzonder (mooi) album wat mij betreft. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 20 mei 2009 Report Share Posted 20 mei 2009 Psychedelische funk zoals je die veel in jaren '70 amerikaanse films tegen komt. Vooral films met auto achtervolgingen door San Francisco. Veel trompetjes, hammond orgeltjes en basgitaren. Voor mensen die Interstate '76 en Driver hebben gespeeld: DAT gevoel. Funky business! Sigi Schwab, Peter Tomoas, Klaus Weiss, Frank Mantis, Ralph Marco, Ken Aldin. Bijzonder lekker ;D. Vinyl. Eerste keer dat ik 'm draai, behalve dan in de muziekwinkel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 20 mei 2009 Report Share Posted 20 mei 2009 Bauhaus - Burning from the inside The Fall - the infotainment scan Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 20 mei 2009 Report Share Posted 20 mei 2009 The Replacements - Hootenanny uit 1983 LP The Revelators uit 1997 op Crypt Records Lekker Vette Sound @BartB Jouw muziekcollectie heeft toch veel gelijkenissen met de mijne hoor @Miracle Album van Ben Harper is inderdaad wondermooi Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 20 mei 2009 Report Share Posted 20 mei 2009 @BartBJouw muziekcollectie heeft toch veel gelijkenissen met de mijne hoor Waarom draai je die muziek dan nooit? Nee, eerlijk, in dit topic krijg ik de indruk dat je meer van sixties garagerock en ouwe punk houdt (dan ik). Ben je selektief in wat je hier post? Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 20 mei 2009 Report Share Posted 20 mei 2009 @BartBJouw muziekcollectie heeft toch veel gelijkenissen met de mijne hoor Waarom draai je die muziek dan nooit? Nee, eerlijk, in dit topic krijg ik de indruk dat je meer van sixties garagerock en ouwe punk houdt (dan ik). Ben je selektief in wat je hier post? Yep Bart ik ben selectief in het posten omdat ik een beetje volgend principe hanteer in dit topic en dat is dingen posten die dr anderen minder of niet worden gepost in de hoop dat het iets bijbrengt of tot ontdekkingen gaat leiden Ik hou idd veel van garagerock en sixties psychedelic ... heb je ook veel van in de 80's Ouwe punk hummm i love it Tis niet omdat de collectie gelijkenissen vertoont, dat ik sommige dingen nog vaak draai De weinige tijd die ik heb soms, wil ik besteden aan nieuwe dingen of herontdekkingen binnen mn collectie Plus Ik heb / neem gewoon de tijd niet om alles te posten dat ik beluister Je hebt nu 2 Bauhaus post gedaan, zelf heb ik de 5 offici Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 20 mei 2009 Report Share Posted 20 mei 2009 Wat een epistel heb ik hier gepend Gr Stef Zeer tot mijn genoegen iig Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 20 mei 2009 Report Share Posted 20 mei 2009 Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 20 mei 2009 Report Share Posted 20 mei 2009 Mooie hoesfoto Kan dit alleen maar bemanen Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 20 mei 2009 Report Share Posted 20 mei 2009 Interessante hoezen, veel dat ik niet ken. Misschien slim om bij 't meer obscure spul erbij te zeggen wat voor soort muziek 't ongeveer is? Weet ik of ik moet gaan googlen . Enneuh, kreeg hier een lumineus idee. Ik begin gewoon bij de A in mijn platenkast en ga alle goeie nummers van elke plaat vanaf de A opnemen. Heb straks dus belachelijk veel tapes met goeie nummers achter elkaar ;D.\ Hang nu al verdacht lang bij The Beatles. So far: Aggrolites, America, Chet Atkins, Badly Drawn Boy, Devendra Banhart, Beach Boys, Beatles... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 21 mei 2009 Report Share Posted 21 mei 2009 Interessante hoezen, veel dat ik niet ken.Misschien slim om bij 't meer obscure spul erbij te zeggen wat voor soort muziek 't ongeveer is? Weet ik of ik moet gaan googlen . Enneuh, kreeg hier een lumineus idee. Ik begin gewoon bij de A in mijn platenkast en ga alle goeie nummers van elke plaat vanaf de A opnemen. Heb straks dus belachelijk veel tapes met goeie nummers achter elkaar ;D. Hang nu al verdacht lang bij The Beatles. So far: Aggrolites, America, Chet Atkins, Badly Drawn Boy, Devendra Banhart, Beach Boys, Beatles... Als ik alles wat ik goed vind op tape op moet gaan nemen moet ik zo'n 95% van al mijn LP's en CD's op band gaan opnemen. Ik koop pas een CD of LP als ik het een echt goed album vind, en dan mag er maar 5% niet naar mijn zin zijn. Als ik alles zou gaan kopen waar ik maar 1 of 2 nummers goed van vind heb ik nog wel een album of 2000 te gaan, en alles wat er nieuw uit komt. Die dingen download ik dan wel dat ene goede nummer voor. Ik heb nu zo'n 1000 albums die ik helemaal van voor tot eind uitluister (iets meer als ik CD's en LP's bij elkaar optel, maar heb ook Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 21 mei 2009 Report Share Posted 21 mei 2009 Interessante hoezen, veel dat ik niet ken.Misschien slim om bij 't meer obscure spul erbij te zeggen wat voor soort muziek 't ongeveer is? Weet ik of ik moet gaan googlen . Enneuh, kreeg hier een lumineus idee. Ik begin gewoon bij de A in mijn platenkast en ga alle goeie nummers van elke plaat vanaf de A opnemen. Heb straks dus belachelijk veel tapes met goeie nummers achter elkaar ;D. Hang nu al verdacht lang bij The Beatles. So far: Aggrolites, America, Chet Atkins, Badly Drawn Boy, Devendra Banhart, Beach Boys, Beatles... Als ik alles wat ik goed vind op tape op moet gaan nemen moet ik zo'n 95% van al mijn LP's en CD's op band gaan opnemen. Ik koop pas een CD of LP als ik het een echt goed album vind, en dan mag er maar 5% niet naar mijn zin zijn. Als ik alles zou gaan kopen waar ik maar 1 of 2 nummers goed van vind heb ik nog wel een album of 2000 te gaan, en alles wat er nieuw uit komt. Die dingen download ik dan wel dat ene goede nummer voor. Ik heb nu zo'n 1000 albums die ik helemaal van voor tot eind uitluister (iets meer als ik CD's en LP's bij elkaar optel, maar heb ook Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 21 mei 2009 Report Share Posted 21 mei 2009 de cd via collega de dvd via miracle h Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 21 mei 2009 Report Share Posted 21 mei 2009 SpeedballBaby - cin Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 21 mei 2009 Report Share Posted 21 mei 2009 Ik koop veel op rommelmarkten.Als ik dan een LP zie waarvan ik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 21 mei 2009 Report Share Posted 21 mei 2009 Filter - The Amalgamut Meestal haak ik na een paar nummers weer, dus eens zien hoe ver ik deze keer kom... Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 21 mei 2009 Report Share Posted 21 mei 2009 Filter - The Amalgamut Meestal haak ik na een paar nummers weer, dus eens zien hoe ver ik deze keer kom... Deze ken ik niet, maar Title of Record vind ik goed, en Short Bus tamelijk geweldig -ken jij ze? En in vergelijk enz blabla. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 21 mei 2009 Report Share Posted 21 mei 2009 Filter - The Amalgamut Meestal haak ik na een paar nummers weer, dus eens zien hoe ver ik deze keer kom... Deze ken ik niet, maar Title of Record vind ik goed, en Short Bus tamelijk geweldig -ken jij ze? En in vergelijk enz blabla. Ik ken alleen dit. Van Short Bus ken ik alleen Hey Man, Nice Shot. Dat is wel een gaaf nummer. En van Title of Record ken ik Take A Picture. Die vind ik wat minder... Ik heb 'm trouwens helemaal geluisterd. Dat was weliswaar omdat ik tegelijkertijd andere (huishoudelijke) dingen aan het doen was, maar toch. Kwam er wel achter dat ik 'm volgens mij nog nooit helemaal geluisterd heb, want het laatste nummer kwam mij toch erg onbekend voor... Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 21 mei 2009 Report Share Posted 21 mei 2009 Ik heb 'm trouwens helemaal geluisterd. Dat was weliswaar omdat ik tegelijkertijd andere (huishoudelijke) dingen aan het doen was, Ha, bekend verschijnsel, als ik zit te solderen en de cd is afgelopen ben ik te lui om een andere op te zetten, dus druk ik gewoon weer op play. Zo heb ik gisteren drie keer achter elkaar Bauhaus geluisterd, was ook wel een goede klok, die cd duurt een uur. "Ben ik er al drie uur mee bezig?!" Dan moet het trouwens wel een goede cd zijn, een mindere kan ik echt niet drie keer aanhoren.. "Take a picture" is een beetje het moderne equivalent van de 'powerballad', niet representatief. Ik kan je die albums wel aanraden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 21 mei 2009 Report Share Posted 21 mei 2009 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 21 mei 2009 Report Share Posted 21 mei 2009 Ik heb 'm trouwens helemaal geluisterd. Dat was weliswaar omdat ik tegelijkertijd andere (huishoudelijke) dingen aan het doen was, Ha, bekend verschijnsel, als ik zit te solderen en de cd is afgelopen ben ik te lui om een andere op te zetten, dus druk ik gewoon weer op play. Zo heb ik gisteren drie keer achter elkaar Bauhaus geluisterd, was ook wel een goede klok, die cd duurt een uur. "Ben ik er al drie uur mee bezig?!" Dan moet het trouwens wel een goede cd zijn, een mindere kan ik echt niet drie keer aanhoren.. "Take a picture" is een beetje het moderne equivalent van de 'powerballad', niet representatief. Ik kan je die albums wel aanraden. Ik heb 'm alleen op mp3, dus toen ie afgelopen was, begon gewoon nieuwe herrie Queens Of The Stone Age in dit geval, met Songs For The Deaf. Die heb ik weliswaar ook op cd, maar mp3 vind ik handiger... Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 21 mei 2009 Report Share Posted 21 mei 2009 Schitterende plaat !!! Ben een beetje fier dat ik deze origineel heb ... Mercury label By the way Stijn, ik breng een paar oude tapes vr je mee van psychedelic 60's Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 21 mei 2009 Report Share Posted 21 mei 2009 Tapes? Please, do explain! (hier draait intussen Brainbox) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts