Jump to content

Welke muziek staat er nu op (part 5) ???

Ome Henk
 Share

Recommended Posts

Ik koop pas een CD of LP als ik het een echt goed album vind, en dan mag er maar 5% niet naar mijn zin zijn.

Mmmm, lekker kritisch dus in de aankopen. Maar 5% is wel

Wordt hier weer gewerkt aan een verzameltape.

Here goes:

Green tape 19

1. Brainbox - Scarborough Fair

2. Django Reinhardt - Minor Swing

3. The Eagles - Doolin' Dalton

4. Doves - Last Broadcast

5. Dire Straits - Lions

6. Golden Earring - Going to the Run (live acoustic)

7. Jack Johnson - Times like these

8. Neil Young - Old Man

9. Devendra Banhart - I heard somebody say

10. Al Stewart - The News from Spain

11. Nick Drake - Time Has Told me

12. Tom Waits - Singapore

13. Tom Petty and the Heartbreakers - Mary Jane's last dance

So far.

Meer volgt morgen.

Voor de mensen die zich afvragen "Green tape?"

http://stijnkraft.ebenau.net/green ;).

6b60729fd7a092794c150110.L.jpg

Melissa Etheridge - Deluxe Edition.

De extra live CD die hierbij zit, en ik gister ook 2 nummers van geprobeerd heb te luisteren op de meating. Daar niet om aan te horen helaas, maar hier werkelijk geweldig. Nergens scherp of dichtlopen van het geluid. Nee, een geweldige opname van een geweldig concert, wat ze gelukkig ook hier in Nederland gaf. :)

• Members
:)

En nu jouw setje in een ruimte van een kuub of 400, niet optimaal op gesteld en een mannetje of wat allemaal niet op de sweetspot! ;) Geintje, maar je snapt denk wel wat ik bedoel...

Ikke draai nu deze...

http://ecx.images-amazon.com/images/I/61jBruK7GNL._SS500_.jpg' alt='61jBruK7GNL._SS500_.jpg'>

Korn - Korn

... en geloof me, dat beukt en brult en scheurt zoals het hoort, en echt geen vervorming of wat dan ook (ok, distortion dan, maar dat moet dan weer)...

En nu jouw setje in een ruimte van een kuub of 400, niet optimaal op gesteld en een mannetje of wat allemaal niet op de sweetspot! ;) Geintje, maar je snapt denk wel wat ik bedoel...

Mijn set heeft hier in de buurt al eens in een buurthuis (zo'n prefab geval) staan spelen, met een bruiloft van een nicht van me. Neem van mij aan dat daar de akoestiek nog veel slechter is dan in het zaaltje in Bussum, en de ruimte minimaal 2x zo groot is.

Volume genoeg om ook Korn geweldig te laten beuken en scheuren, maar daar was absoluut nergens scherpte die er niet in de muziek hoorde, of tekort of teveel laag of wat dan ook.

Ik snap dat je bedoeld dat het niet makkelijk is om het in zo'n zaaltje goed te laten klinken, maar het is echt wel mogelijk, ook zonder akoestische kunstgrepen, met een wel uitgewogen set.

Hier draait nu:

240%20Heather%20Nova%20Oyster.jpg

Heather Nova - Oyster

polygon.jpg

sfeervolle house om naar te luisteren, minder om op te dansen.

41b92c85-9528-4ff0-91ea-4b79e299e39f.jpg

authentieke instrumenten spelen belangrijke rol in deze klassieke muziek. ( middeleeuws sfeertje) verfrissend om te horen verder veel onverwachte gadgets en geluidseffecten. opname kwaliteit is erg goed. ( zoniet een van de beste klassiek opnames die ik heb)

beste buizenbart...

vertel, jij had toch zaterdag wel geweten wie T bozzio was toch? :unsure:

ja toch buisje!!??!