buizenbart Posted 8 juni 2009 Report Share Posted 8 juni 2009 Fields of the Nephilim - Elizium Prachtig sfeervol album van niet zo gezellige jongens: Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 8 juni 2009 Report Share Posted 8 juni 2009 Lang geleden dat ik deze nog eens heb gedraaid Voorts nog albums van de Lyres gedraaid Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 8 juni 2009 Report Share Posted 8 juni 2009 Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 8 juni 2009 Report Share Posted 8 juni 2009 Motorpsycho - Angels and daemons at play Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 8 juni 2009 Report Share Posted 8 juni 2009 Er is een internetzender, www.radioparadise.com. Die draait zooi, maar weet soms echt juweeltjes uit te zenden. Vaak vrij onbekend spul, soms ook bekende artiesten en dan nummers die ik al veel eerder had moeten leren kennen. In 2005 nam ik mijn eerste 'radio paradise tape' op. Tot nu toe maak ik elk jaar een nieuwe en 't wordt steeds lastiger, want ik hoor steeds minder nieuws. Maar het is altijd weer een soort magisch moment als ik dan toch genoeg bij elkaar geschraapt heb om Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 8 juni 2009 Report Share Posted 8 juni 2009 Was jij in een vorig leven monnik, Stijn? Siouxsie & the Banshees - Peepshow De enige van Suzy die ik nog op cd heb. Maar beter een cd met vlekkeloos geluid dan een afgeragde plaat. En deze foto kon ik niet weerstaan: Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 8 juni 2009 Report Share Posted 8 juni 2009 Was jij in een vorig leven monnik, Stijn? Met mijn houding jegens het geloof in z'n algemeenheid durf ik met enige zekerheid te zeggen: NEE! Maar ik heb wel geduld . Hele band moet trouwens opnieuw. Ik heb, onder het motto 'begin kreukelt het snelst' de eerste 10 seconden leeg gelaten. En aan het einde kwam ik er 7 tekort Opnieuw! Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 9 juni 2009 Report Share Posted 9 juni 2009 Bart Peepshow ken ik helemaal niet Siouxsie, te vergeleken met ouder werk ??? Stijntje Zou je ni beter een beetje meer luisteren ipv te rippen, sorteren, plakken enz enz Knap dat je je tijd der kan insteken Gr stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 9 juni 2009 Report Share Posted 9 juni 2009 BartPeepshow ken ik helemaal niet Siouxsie, te vergeleken met ouder werk ??? Ik was heel blij dat ik hem eindelijk weer eens gedraaid heb, moet jaren geleden geweest zijn. Het is een prachtig verzorgd album, qua stijl wat te vergelijken met Tinderbox, meer het latere dan het vroegere werk dus (hij is van '88) Alles is echt heel goed opgenomen, vooral de zang -edit- Ik heb nog een goede sample voor je gevonden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 9 juni 2009 Report Share Posted 9 juni 2009 StijntjeZou je ni beter een beetje meer luisteren ipv te rippen, sorteren, plakken enz enz Knap dat je je tijd der kan insteken Maak je geen zorgen. Ik moet luisteren om het goed te keuren, luisteren om het te sorteren en plakken en ook weer luisteren om de tape op te nemen. En daarna vind ik ook nog de tijd om hem heel vaak te draaien. Maak je geen zorgen, er wordt hier genoeg muziek geluisterd . En waar ik de tijd vandaan haal? Geen werk, geen school. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 9 juni 2009 Report Share Posted 9 juni 2009 Stijn, die lijstjes zijn iedere keer weer uitstekend gevarieerd. Mooi werk zo. En deze foto kon ik niet weerstaan[/img] Ze was de aantrekkelijkste punk-vleermuis uit die periode, no doubt. Net binnen, een prima s/h exemplaar van deze out of print (cd-)schijf: Happy me! Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 9 juni 2009 Report Share Posted 9 juni 2009 Stijn, die lijstjes zijn iedere keer weer uitstekend gevarieerd. Mooi werk zo. Verandering van spijs doet eten. Now playing: Met prachtige *kuch* handgeschreven index. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 9 juni 2009 Report Share Posted 9 juni 2009 Stijn, die lijstjes zijn iedere keer weer uitstekend gevarieerd. Mooi werk zo. Verandering van spijs doet eten. Now playing: Met prachtige *kuch* handgeschreven index. Da's weer een fraaie, duidelijk leesbaar overigens. Eigenlijk allemaal goeie acts in hun genre, die ook 1 of meer prachtige platen hebben gemaakt. Kijk net even naar deze playlist en wat mij betreft mag deze zender de ether in. Geen voor de hand liggende tracks van de gevestigde namen, en flink aandacht voor moderne bands die minder exposure krijgen dan ze verdienen. En meer mensen geinteresseerd in muziek zouden kunnen houden (denk ik). Reggae tracks idem top. Radioparadise - last 6 hours Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 9 juni 2009 Report Share Posted 9 juni 2009 Met prachtige *kuch* handgeschreven index. Ik vind dat je wel een mooi origineel handschrift hebt. Prima te lezen ook. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 9 juni 2009 Report Share Posted 9 juni 2009 Haha, da's ook zeldzaam dat iemand mijn handschrift mooi vindt. Het is erger geweest, vroeger moest ik mijn brieven zelf inscannen om ze aan de telefoon te kunnen uitleggen aan mijn vriendin. Gelukkig woont ze nu gewoon bij mij ;D Da's weer een fraaie, duidelijk leesbaar overigens. Eigenlijk allemaal goeie acts in hun genre, die ook 1 of meer prachtige platen hebben gemaakt. Ik vond deze persoonlijk enigzins 'mainstream'. Maar het luistert lekker weg. Inmiddels staat Green Tape 2 te draaien. Het Green Tape verhaal staat hier uitgelegd: http://stijnkraft.ebenau.net/green Reden dat 't online staat is dat ook anderen vaak green tapes voor me opnemen en dan is 't handig als ze zien wat ze mogen gebruiken en wat niet . Daar staan dus ook de handgeschreven indexen. Voegt niets toe, is gewoon leuk om 't verhaal een beetje aan te kleden, net als de scansels van de tapes. Kijk net even naar deze playlist en wat mij betreft mag deze zender de ether in. Geen voor de hand liggende tracks van de gevestigde namen, en flink aandacht voor moderne bands die minder exposure krijgen dan ze verdienen. En meer mensen geinteresseerd in muziek zouden kunnen houden (denk ik).Reggae tracks idem top. Radioparadise - last 6 hours Het is een erg prettige zender, al vind ik dat ze soms wat teveel vrouwengekweel draaien (Sarah McLachlan en Tori Amos enzo, kan ik niets mee). Ook gaan ze soms wat teveel naar de ambient/dance-kant en zijn ze nogal geneigd tot het draaien van iets te wereldse wereldmuziek voor mijn smaak. Maar dan nog, tis een verademing vergeleken met de gemiddelde radiozender Edit: Oh euh, now playing: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 9 juni 2009 Report Share Posted 9 juni 2009 Het is een erg prettige zender(...) Luister je wel een naar Kink FM? Wat ik in jouw lijstje zie, zou namelijk zomaar op Kink langs kunnen komen. Vooral '2 meter de lucht in' (tegenwoordig gelukkig van 7:00 tot 9:00 uur, zodat ik er ook een uurtje van kan horen) zal je waarschijnlijk aanspreken. Een mix van nieuwe nummers en oude. En niet alleen het bekende werk. En natuurlijk elk uur een opname van 2 meter sessies. Zit ook mooi spul tussen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 9 juni 2009 Report Share Posted 9 juni 2009 Golden Earring - Naked III Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 9 juni 2009 Report Share Posted 9 juni 2009 Het is een erg prettige zender, al vind ik dat ze soms wat teveel vrouwengekweel draaien (Sarah McLachlan en Tori Amos enzo, kan ik niets mee). Ook gaan ze soms wat teveel naar de ambient/dance-kant en zijn ze nogal geneigd tot het draaien van iets te wereldse wereldmuziek voor mijn smaak. Maar dan nog, tis een verademing vergeleken met de gemiddelde radiozender Toevallig ook niet mijn ding, maar het maakt de zender dan wel weer compleet (en) formatloos. En zeker niet gehinderd door ideeen daarover (yek!). Even een live-link naar de laatste op je lijst. Kan zelfs Spido niet omheen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 9 juni 2009 Report Share Posted 9 juni 2009 Stevie Ray Vaughan - Couldn't stand the weather 2x180Gr. LP. Dit was op de VPI al Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 9 juni 2009 Report Share Posted 9 juni 2009 Jane's Addiction - Ritual de lo habitual Had ik toch een vraagje over: zit er bij jullie ook zo weinig laag in die plaat? Het klinkt allemaal een beetje schel Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 9 juni 2009 Report Share Posted 9 juni 2009 Jane's Addiction - Ritual de lo habitual Had ik toch een vraagje over: zit er bij jullie ook zo weinig laag in die plaat? Het klinkt allemaal een beetje schel I will check this out for you tomorrow ... Op wat ik mij herinner, op CD, genoeg laag en niet schel Morgen met de nieuwe akoestiek eens beluisteren Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 9 juni 2009 Report Share Posted 9 juni 2009 Jane's Addiction - Ritual de lo habitual Had ik toch een vraagje over: zit er bij jullie ook zo weinig laag in die plaat? Het klinkt allemaal een beetje schel Ik heb de LP/CD niet, maar wel een .wav rip op de PC staan. Daar zit voldoende laag in, maar het mid/hoog is ook niet bepaald mooi. Klinkt idd wat fel/schel. Zit nu net ook nog even de samples op amazon te luisteren, en die zijn precies het zelfde. Volgens de RTA meter gaat het wel heel laag door, maar van 5000-12000Hz loopt het behoorlijk op, om daar boven weer in te storten. Dat zal verklaren waardoor het schel klinkt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 9 juni 2009 Report Share Posted 9 juni 2009 .Imagine - John Lennon De 180Gr. MFSL, Gain2 versie, die op de VPI werkelijk niet om te harden was. De stem van John was amper herkenbaar. Een piano klonk als zo'n dingetje met toetsen wat ik voor mijn tweede verjaardag kreeg en gitaren als computersampels. Da's met deze tafel al een stuk beter.... ....Hoe dat kan.......al hangen ze me aan me ballen op zou ik het nog niet kunnen verklaren, maar deze LP is nu dus wel te beluisteren. Het is nog niet zo mooi als wat het origineel is, maar de stem komt een heel stuk dichter in de buurt van wat het moet zijn, de piano is van zo'n minuscuul speelgoedding tot bijna de helft van wat het moet zijn geworden, en gitaar gaat al bijna op gitaar lijken. Iig geen computersampel meer. Straks ook Caf Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 10 juni 2009 Report Share Posted 10 juni 2009 Het is een erg prettige zender(...) Luister je wel een naar Kink FM? Wat ik in jouw lijstje zie, zou namelijk zomaar op Kink langs kunnen komen. Vooral '2 meter de lucht in' (tegenwoordig gelukkig van 7:00 tot 9:00 uur, zodat ik er ook een uurtje van kan horen) zal je waarschijnlijk aanspreken. Een mix van nieuwe nummers en oude. En niet alleen het bekende werk. En natuurlijk elk uur een opname van 2 meter sessies. Zit ook mooi spul tussen... Heb je het nu over het lijstje van radio paradise of over het lijstje van mijn tape? Dat Radio Paradise lijstje wordt steeds veranderd ('laatste 6 uur'), dus geen idee wat er op het moment dat jij het aanklikte voorbij kwam . En Kink FM, kzal eens luisteren. Meestal als ik het op zet krijg ik U2, Aerosmith, Bruce springsteen of Pearl Jam. En daar houd ik niet van . Nu @ KinkFM Website: Linkin Park... Fail ;D. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 10 juni 2009 Report Share Posted 10 juni 2009 Oh, vergat ik even on topic te gaan: Ik ben nu al die verzameltapes aan't kopieren naar cassette (van tape naar cassette, gaat goed). Mijn cassettebakken staan maar een beetje werkeloos te zijn op de overloop. Beetje zonde. Heb zoveel goeie cassettes. Dus zet ik er maar muziek op. Lijkt zinloos, maar mijn opgenomen tapes en LP's en CD's staan beneden en ik zit meestal boven. Wel lekker om dan even een bandje bij 't handje te hebben ;D. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts