Jump to content

Welke muziek staat er nu op (part 5) ???

Ome Henk
 Share

Recommended Posts

Henrie

was typ foutje.......................

When the Levee Breaks is een blueslied geschreven en voor het eerst gezongen door Kansas Joe McCoy en Memphis Minnie in 1929. Het is geschreven in reactie op de ophef over de overstroming van de Mississippi.

Later (in 1971) is het nummer bewerkt door de Engelse rockband Led Zeppelin, voor hun vierde album....................

maar ondanks dat een mooie uitvoering :lol:

Ik ken het nummer. Heb het vierde album van Led Zeppelin ook in huis. Vandaar dat ik verbaasd was over de brekende bladeren ;)

[ik ken het nummer. Heb het vierde album van Led Zeppelin ook in huis. Vandaar dat ik verbaasd was over de brekende bladeren ;)

tis alleen jammer dat dat concert niet uit komt tis per slot een MTV opname

er ligt nog zov

[ik ken het nummer. Heb het vierde album van Led Zeppelin ook in huis. Vandaar dat ik verbaasd was over de brekende bladeren ;)

tis alleen jammer dat dat concert niet uit komt tis per slot een MTV opname

er ligt nog zov

Van Vinyl:

eric-clapton-unplugged.jpg

Geweldig album. Heb ik begin van de avond ook beluisterd.

Daarna wat steviger:

b394228348a0e7cd1098e010.L.jpg

Guns 'n Roses - Appetite for Destruction

Daarna:

b503c060ada027721104e110.L.jpg

Guns 'n Roses - Chinese Democracy

En nu gaat er weer wat rustigers op de DT:

51ZCGKSFWXL._SS500_.jpg

Ben Harper - Diamonds on the Inside

Als ik zit te solderen wil ik idd ook wat steviger werk horen, maar dan meest niet van LP, en zelfs niet eens CD.

Dan zit ik toch bij de PC en gaat die set (Kenwood + Tannoy (met een beetje van mezelf)) aan, met zo'n 1250 albums op een HD.

Ik zit dan toch niet aandachtig te luisteren en intersesseerd de kwaliteit me ook niet heel erg.

Die gimme shelter uitvoering is idd een heel mooie, maar het is dan ook wel een nummer wat bijna niet kan mislukken. Zelfs Meat Loaf wist dat niet te verzieken. :lol:

Nog een heel behoorlijke van The Hellacopters

Als ik zit te solderen wil ik idd ook wat steviger werk horen, maar dan meest niet van LP, en zelfs niet eens CD.

Dan zit ik toch bij de PC en gaat die set (Kenwood + Tannoy (met een beetje van mezelf)) aan, met zo'n 1250 albums op een HD.

Ik zit dan toch niet aandachtig te luisteren en intersesseerd de kwaliteit me ook niet heel erg.

Die gimme shelter uitvoering is idd een heel mooie, maar het is dan ook wel een nummer wat bijna niet kan mislukken. Zelfs Meat Loaf wist dat niet te verzieken. :lol:

Nog een heel behoorlijke van The Hellacopters

Het is dat ik nog geen pc in het hobbyhok heb staan, anders was het daar ook mp3, ik ben vaak te lui om een andere cd op te zetten. Die van de Sisters zit er nu al z

Cracktheskye.jpg

dit gaat toch wel verder dan heel veel ingewikkelde metal bandjes.

muziek gaat zoals het wil en vaste structuren ontbreken wat dan weer de link naar math metal is. technisch hoogwardig album. en tevens erg mooi

als je van druk drumwerk houd. ik wel dus ;)

muziek gaat zoals het wil en vaste structuren ontbreken wat dan weer de link naar math metal is. technisch hoogwardig album. en tevens erg mooi

Als ik het zo hoor, moet het wel wat zijn voor mij. Maar in het voorprogramma van Tool vond ik het helemaal niks. Misschien nog maar eens een kans geven...

Als ik het zo hoor, moet het wel wat zijn voor mij. Maar in het voorprogramma van Tool vond ik het helemaal niks. Misschien nog maar eens een kans geven...

bovenstaand album is echt te gek vind ik.

de gitaarsolo mag ook weer B) die word wel vaak vergeten door heel veel bands.

wel zeg ik je nogmaals dat de sound van mastodon gepaard gaat met veel roffels en druk drumwerk. daar moet je van houden. ik dacht dat dat niet jou ding was.

verder doet mastodon niet onder voor Tool qua muzikale prestaties vind ik.

Tool geef ik nu al een tijdje een kans maar ik blijf er weinig mee kunnen. schiet niet op en het sfeertje wat word neergezet is niet de mijne. wel vind ik de drummer erg goed.

bovenstaand album is echt te gek vind ik.

de gitaarsolo mag ook weer B) die word wel vaak vergeten door heel veel bands.

Gitaarsolo's doen me denken aan jaren 80-metal. Metallica en zo. Dat was toen leuk, met nadruk op TOEN... ;)

wel zeg ik je nogmaals dat de sound van mastodon gepaard gaat met veel roffels en druk drumwerk. daar moet je van houden. ik dacht dat dat niet jou ding was.

Ik vind The Mars Volta erg goed, en veel drukker dan dat kan niet... ;) Ok, ik vond de vorige drummer van The Mars Volta beter, want die metselde de muziek niet helemaal dicht, maar toch...

verder doet mastodon niet onder voor Tool qua muzikale prestaties vind ik.

Tool geef ik nu al een tijdje een kans maar ik blijf er weinig mee kunnen. schiet niet op en het sfeertje wat word neergezet is niet de mijne. wel vind ik de drummer erg goed.

Danny Carey is inderdaad een erg goeie drummer. Ik vind de sfeer in de muziek van Tool juist erg fijn. Ik kan er zeker niet elke dag naar luisteren, maar ik kan er op z'n tijd echt van genieten...

Bij Mastodon heb ik toch meer het idee dat een lompe metal band is, maar misschien was de eerste indruk niet goed...

lomp ZEKER niet.

zal in de naam zitten zeker?

mastodonT

=

Mastodont_gigantism_fossil_record_paleontology_mammoth_mastodontti.jpg

maar de band heet mastodon

Ik was er eigenlijk al uit dat ik Mastodon helemaal niks vind, maar ben toch even dat nieuwe album op myspace aan het beluisteren, en wie had dat ooit gedacht: ik vind het goed te pruimen!

Is dat nog steeds die "dichttimmerdrummer"? Het stoort me nu niet meer. En voor de rest vind ik het wel sfeervol, beetje jaren '80, beetje symfonisch. Niet dat ik nu kwijlend naar de platenzaak ren, maar zeker niet slecht B)

idd het heeft iets van de sfeer van de oudere metalbands maar met de structuur van mathmetal.

ik ben al naar de platenzaak gerend. en ik ban ook zover dat ik de eerste 2 albums ook ga kopen

mooie hoes :rolleyes:

Ja, da's heel symbolies weetjewel ;)

Maar een hele mooie rustige plaat eigenlijk. Een nummer als

b.v. Het zijn natuurlijk nog wel de Swans, dus het gaat wel over een seriemoordenaar... Heel wat anders dan hun werk uit de jaren '80, waar compromisloos de allerzwartste krochten van de menselijke ziel overhoop werden gehaald, dit b.v.:

http://www.youtube.com/watch?v=NWkNlkyT2yE

Ik ben me steeds verder aan het verdiepen in de jaren '80, ik kan dat brute gebeuk er u ook wel bij hebben :P

Ken je ze, Robin? Wellicht ook iets voor jou -nee het lijkt ni

ja ik ken ze wel. vriend van mij is er gek van alsmede mijn broer.

is wel lekker. niet wat ik zou kopen maar ergens op bezoek prima te pruimen ....gezellie B)