buizenbart Posted 5 oktober 2009 Report Share Posted 5 oktober 2009 Dat 'core' in jazzcore komt van hardcore, een muziekvariant... *KNIP* HO STOP. Hardcore een MUZIEKvariant ? Ben je wel goed snik ? Dat rommel verdient het niet om bij mij thuis enig conus in beweging te krijgen !! Dat soort hardcore combineren met jazz, dat zou pas interessant zijn! Nee, ik had het hierover: "Hardcore (= Harde Kern) was officieel geboren. De stroming vormde zich begin jaren tachtig echt rond bands als Black Flag, the Germs, Middle Class, Fear, Fugazi, Sick of It All, Teen Idles, Minor Threat, Bad Brains en de Rollins Band. Hardcore was in het begin ritmisch losser en zwaarder dan de eerdere punk van bands als The Clash en de Sex Pistols, ook was de muziek intenser en meer gedreven. Later werden de losse ritmes steeds strakker, als invloed van heavy metal bands. Hardcore nummers worden gekarakteriseerd door korte, harde nummers over serieuze onderwerpen als de overheid, kapitalisme, anarchisme, oorlog en de subcultuur zelf. " Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 5 oktober 2009 Report Share Posted 5 oktober 2009 hardcore ging een fusie aan met de metal en opende nieuwe wegen. van bands als DRI en sore throat tot biohazard. ik vertel jou niks nieuws miracle Bij die namen ga ik zelfs denken in de richting van grindcore. Sorethroat valt daar zeker onder, en word zelfs op de wikipagina genoemd. Biohazard valt eerder weer onder de Rapcore. Een kruising van hardcore punk met heavy metal en wat hiphop elementen, maar doet wel sterk denken aan grindcore in sommige nummers. Dirty Rotten Imbeciles is volgens mij gewoon hardrock, maar dan wel redelijk stevig, en heeft soms ook wel wat trekjes van metalcore en grindcore erin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 5 oktober 2009 Report Share Posted 5 oktober 2009 hardcore ging een fusie aan met de metal en opende nieuwe wegen. van bands als DRI en sore throat tot biohazard. ik vertel jou niks nieuws miracle Bij die namen ga ik zelfs denken in de richting van grindcore[/url. Sorethroat valt daar zeker onder, en word zelfs op de wikipagina genoemd. Biohazard valt eerder weer onder de Rapcore. Een kruising van hardcore punk met heavy metal en wat hiphop elementen, maar doet wel sterk denken aan grindcore in sommige nummers. Dirty Rotten Imbeciles is volgens mij gewoon hardrock, maar dan wel redelijk stevig, en heeft soms ook wel wat trekjes van metalcore en grindcore erin. precies daarom ook die 3 bands om de diversiteit weer te geven. allemaal na de combi hardcore en metal DRI is echter wel veuls te stevig voor hardrock. daar hoor je echt die kruising tussen trash en punk wat mij betreft Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 5 oktober 2009 Report Share Posted 5 oktober 2009 (...) anders zou je op zijn minst waardering hebben voor instrument beheersing (...) In de hele popsien zijn er maar twee gitaristen die zoiets simpels als een etude van Ferdinand Sor of een sonate van Johann Sebastian Bach enigszins redelijk op een (echte) gitaar kunnen verklanken. De Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 6 oktober 2009 Report Share Posted 6 oktober 2009 De soundtrack van de film Solaris....de film zelf moet ik nog een keer bekijken schijnbaar....is niet echt blijven hangen...maar de soundtrack?....het neemt je mee naar plaatsen waarvan je dacht dat die in je mind niet [meer] bestonden...althans,zo ervaar ik het....aanbevolen om te beluisteren via je headset natuurlijk....en het beste wanneer je ook weg kan drijven..geen kids / telefoon e.d ziet er interessant uit koosjer. wat is dat voor instrument? Ik heb geen idee...... ... Maar het zal vast deel uit hebben gemaakt van de soundtrack.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 6 oktober 2009 Report Share Posted 6 oktober 2009 hardcore ging een fusie aan met de metal en opende nieuwe wegen. van bands als DRI en sore throat tot biohazard. ik vertel jou niks nieuws miracle Bij die namen ga ik zelfs denken in de richting van grindcore[/url. Sorethroat valt daar zeker onder, en word zelfs op de wikipagina genoemd. Biohazard valt eerder weer onder de Rapcore. Een kruising van hardcore punk met heavy metal en wat hiphop elementen, maar doet wel sterk denken aan grindcore in sommige nummers. Dirty Rotten Imbeciles is volgens mij gewoon hardrock, maar dan wel redelijk stevig, en heeft soms ook wel wat trekjes van metalcore en grindcore erin. precies daarom ook die 3 bands om de diversiteit weer te geven. allemaal na de combi hardcore en metal DRI is echter wel veuls te stevig voor hardrock. daar hoor je echt die kruising tussen trash en punk wat mij betreft De eerste platen van DRI, dat was pure hardcore en later zijn die ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 6 oktober 2009 Report Share Posted 6 oktober 2009 (...) anders zou je op zijn minst waardering hebben voor instrument beheersing (...) In de hele popsien zijn er maar twee gitaristen die zoiets simpels als een etude van Ferdinand Sor of een sonate van Johann Sebastian Bach enigszins redelijk op een (echte) gitaar kunnen verklanken. De Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 6 oktober 2009 Report Share Posted 6 oktober 2009 (...) anders zou je op zijn minst waardering hebben voor instrument beheersing (...) In de hele popsien zijn er maar twee gitaristen die zoiets simpels als een etude van Ferdinand Sor of een sonate van Johann Sebastian Bach enigszins redelijk op een (echte) gitaar kunnen verklanken. De Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 6 oktober 2009 Report Share Posted 6 oktober 2009 geeft wel aan hoeveel jij weet over inhoudsloze postings gesproken.tss Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 6 oktober 2009 Report Share Posted 6 oktober 2009 Dat 'core' in jazzcore komt van hardcore, een muziekvariant... *KNIP* HO STOP. Hardcore een MUZIEKvariant ? Ben je wel goed snik ? Dat rommel verdient het niet om bij mij thuis enig conus in beweging te krijgen !! je hebt het denk ik nooit echt gehoord. anders zou je op zijn minst waardering hebben voor instrument beheersing. de vele varianten op hardcore zijn zeer de moeite waard voor mensen die wat meer complexiteit en diepgang zoeken binnen de metal. ik vroeg jou toch niks ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 6 oktober 2009 Report Share Posted 6 oktober 2009 vanmorgen alles naar school en de set even goed opengedraaid Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 6 oktober 2009 Report Share Posted 6 oktober 2009 Wat staat die rare vent daar nou te doen? "Air guitar" kenden we al... Maar wat is d Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 6 oktober 2009 Report Share Posted 6 oktober 2009 wat ben je toch een intens triest figuur klaas feenstra. jij beweerd dat mensen uit de popsien geen klassieke stukken kunnen spelen en dan laat ik je je fout inzien en dan begin je over hun techniek. en dat zal vast niet uit gebrek aan spelfouten zijn mijnerzijds dus wat dan wel klaas ? ga je nu werkelijk beweren dat wat ik in die 2 linken aan jou duidelijk probeer te maken geen goede muzikanten zijn omdat ze (soms) een plectrum gebruiken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 6 oktober 2009 Report Share Posted 6 oktober 2009 Beste m44, Ter verdere info: geschoolde gitaristen kunnen zowel melodie als baslijn als (al dan niet gebroken) accoorden tegelijkertijd spelen, doordat zij niet met Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 6 oktober 2009 Report Share Posted 6 oktober 2009 Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 6 oktober 2009 Report Share Posted 6 oktober 2009 Conflict - It's Time to See Who's Who As far as songs go, this is Conflict's best record. There are eight or nine great tunes here, all masterpieces. Unlike many of their records, the tunes don't all run together into one long screed (this would be Conflict's Fresh Fruit for Rotten Vegetables). The band was young and not hugely popular yet and so their songs were less cynical and more vivacious. No other Conflict lineup ever sounded this tight, with the bassist, guitarist, and drummer playing off each other like the punk equivalent of a jazz trio Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 6 oktober 2009 Report Share Posted 6 oktober 2009 :lol: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 6 oktober 2009 Report Share Posted 6 oktober 2009 Na vele jaren veer eens uit de kast getrokken.. Ik zit me eigenlijk te verbazen over de opnamekwaliteit, die me bij veel nummers om het op zijn minst te zeggen erg meevalt! Heerlijk om die stem van Peter Steel weer eens te horen op nummers als Christian Woman of festivalnummer van toen Black No. 1... Greetz, Lestat Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 6 oktober 2009 Report Share Posted 6 oktober 2009 ik ken hem alleen van de band carnivore. type O heb ik nooit echt goed gehoord Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 6 oktober 2009 Report Share Posted 6 oktober 2009 ik ken hem alleen van de band carnivore. type O heb ik nooit echt goed gehoord Tss tss. Bloody Kisses kun je wmb ook blind aanschaffen. Ze zitten op het randje van fout/lachwekkend, maar het zijn wel goede nummers. She is in love with herself she is the dark And on her milk white neck the devil's mark Wat daarna kwam had voor mij een te hoog 'Within Temptationgehalte', ook idioot overgeproduceerd, maar deze is echt wel goed Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 6 oktober 2009 Report Share Posted 6 oktober 2009 Kijk nou toch man, ik had de video nog nooit gezien, past perfekt bij de muziek. Black No. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 6 oktober 2009 Report Share Posted 6 oktober 2009 De eerste platen van DRI, dat was pure hardcore en later zijn die ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 6 oktober 2009 Report Share Posted 6 oktober 2009 Na vele jaren veer eens uit de kast getrokken.. Ik zit me eigenlijk te verbazen over de opnamekwaliteit, die me bij veel nummers om het op zijn minst te zeggen erg meevalt! Heerlijk om die stem van Peter Steel weer eens te horen op nummers als Christian Woman of festivalnummer van toen Black No. 1... Greetz, Lestat Geweldig album Eric, zowel de LP als de CD zijn van verbazingwekkend goede kwaliteit. Vorig jaar heb ik hiervan eens een heruitgave LP, op het roadrunner label, aangeschaft. Dit om het origineel te sparen. Deze is bij mij gelukkig nog in bijna nieuwstaat. Die nieuwe uitgave bleek gelukkig niet eerst gedigitaliseerd te zijn, maar echt zo van de analoge mastertape te zijn genomen. Ook weer geweldige kwaliteit, op een mooier vinyl dan het origineel. De CD blijft hier kwa ruimtelijkheid en natuurlijkheid nog wat achter, maar dat kan aankomende week mss nog wel veranderen. (Ga een andere CD-speler uitproberen, waar ik wel wat vertrouwen in heb.) Dan ga ik zeker de TON CD's die ik heb ook weer eens beluisteren, en vergelijken met de LP's en heruitgave LP's. Als jij Bloody Kisse goed vind moet je ook zeker October rust eens beluisteren van hun. Die vind ik zelfs nog beter. Zou ik bijna geniaal willen noemen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 6 oktober 2009 Report Share Posted 6 oktober 2009 ik ken hem alleen van de band carnivore. type O heb ik nooit echt goed gehoord Moet jij zeker gaan doen. Ik wed dat jij dat vaak zult luisteren als je het in huis hebt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 6 oktober 2009 Report Share Posted 6 oktober 2009 Wat daarna kwam had voor mij een te hoog 'Within Temptationgehalte', ook idioot overgeproduceerd, maar deze is echt wel goed Zeker nooit October Rust (1996) gehoord?.....Daar hoor ik zeker geen "'Within Temptationgehalte" in. Bloody Kisse is van 1993. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts