Jump to content

Welke muziek staat er nu op (part 5) ???

Ome Henk
 Share

Recommended Posts

Hoe is die vergeleken met Starfish? Die vind ik prachtig, maar ik ken verder niks van the Church..

Het Church geluid wordt in z'n algmeenheid gekenmerkt door mooi melodisch ('jangling') gitaarwerk en een atmosferische (wat pschyedelische/dromerige) sfeer setting en productie. Dat is op Heyday niet anders, maar het heeft een wat hoger indie/new wave karakter dan de wat (overigens niet negatief bedoeld) commercieler uitgevallen opvolger Starfish. Reden waarom van de laatste wat nummers de radio konden halen.

Heyday misschien (nog) wat sferischer, Starfish wat strakker rockend, maar qua songkwaliteit doen ze niet voor elkaar onder en is Heyday minstens net zo sterk als Starfish.

M'n derde favoeriet is Blurred Crusade, en ik denk dat als een van deze drie aanslaat, de andere twee veilig geluisterd kunnen worden. :cool2:

Underworld-Everything-Everyt-163441.jpg

perfecte live opname. ruimtelijke afbeelding is ongelooflijk groot bij deze cd. een echte live ervaring is je deel.

lekker dit

Hoe is die vergeleken met Starfish? Die vind ik prachtig, maar ik ken verder niks van the Church..

Het Church geluid wordt in z'n algmeenheid gekenmerkt door mooi melodisch ('jangling') gitaarwerk en een atmosferische (wat pschyedelische/dromerige) sfeer setting en productie. Dat is op Heyday niet anders, maar het heeft een wat hoger indie/new wave karakter dan de wat (overigens niet negatief bedoeld) commercieler uitgevallen opvolger Starfish. Reden waarom van de laatste wat nummers de radio konden halen.

Heyday misschien (nog) wat sferischer, Starfish wat strakker rockend, maar qua songkwaliteit doen ze niet voor elkaar onder en is Heyday minstens net zo sterk als Starfish.

M'n derde favoeriet is Blurred Crusade, en ik denk dat als een van deze drie aanslaat, de andere twee veilig geluisterd kunnen worden. :cool2:

Dank voor deze perfekte uitleg B)

Ook heel mooi :) Ik moet mijn exemplaar nog terug zien te krijgen van mijn voormalige geliefde.. :unsure:#cd van jou cd van mijijijijij#

Yep, voorbeeld van een 'indie' plaat die je alle visite voor kan schotelen.

Voor Eur 7,11 via amazon uk zou ik een nieuwe bestellen (maar weet niet hoe gezellig het kan zijn om in zo 'n situatie te moeten onderhandelen/BL

effe back to.....................

Idd heerlijke CD's, draai ze hier ook nog regelmatig. ;)

Hier draait nu de CD die bij het blad Jazzadelic 09/05 zit.

Heerlijke Jazz, met deze maand weer eens wat prachtige expirimentele jazz, zoals Adani & Wolf - Horror Paradice, maar ook wat klassiekere jazz zoals dat van Eric Vloeimans (die elke LP weer beter word) en Jenny Lane.

De CD is zeker een aanrader voor de jazzliefhebber, maar het blad ook zeker.

Ik lees het iedere maand weer met veel plezier, en draai de CD die erbij zit iedere keer weer regelmatig.

Mvg. Miracle.

Radiohead-Ok-Computer-87768.jpg

radiohead - ok computer

200709131118470.jpg

korn - -life is peachy

513NSXxFmbL.jpg

manu chao - clandestino

cover_29362117102008.jpg

marillion - misplaced childhood