Jump to content

Welke muziek staat er nu op (part 5) ???

Ome Henk
 Share

Recommended Posts

Ligt het aan mij of zijn het de DJ's van tegenwoordig die geen hart meer voor muziek hebben, of is het de jeugd die alleen nog maar stampgeluiden die veel weg hebben van een stoomgemaal willen?

De jeugd is helemaal niet veeleisend, als ik ze zo langs hoor fietsen met zo'n telefoontje met muziek inclusief een k-geluid, dan denk ik, wat zonde. Gemiste kans om met goede muziek op te groeien.

En in discotheken leren ze je het ook al niet.

In de meeste uitgaansgelegenheden helaas niet, maar bijvoorbeeld in Het Paard (van Troje) in Hagenesi

Als jij albums van Katatonia in je collectie hebt die gotic, black, folk zijn vermoed ik dat je Catatonia bedoeld, wat Henrie al aanhaalde.

Nee, die Catatonia die ik aanhaalde, heeft helemaal niets met metal te maken. Zal dus nog wel weer een andere band met dezelfde naam (met een K, dan wel met een C gespeld) zijn...

gros van de pubers heeft nog best een redelijke muzieksmaak hoor.

ik werk nu al een tijd met jeugd en dat gaat van de betere pop tot klassiek en zelfs een frank sinatra fan.

echter de jongens en meiden met een hang naar stamp muziek laten dat vaak graag aan de hele wereld horen. op straat of uit slaapkamers. iedereen moet weten wat voor stoere muziek je draait.

stamphouse en rap heft vaak meer met je identiteit te maken dan met je smaak. heeft ook een laat me met rust effect.

een geruststelling ...dat duurt meestal niet een leven lang.

jongeren die ik ken van de groep van 18/19 jaar kom ik nu weer etegen en dan zijn ze al een stuk rustiger en zekerder van zichzelf.

Ik ben overtuigd dat hoe lekkerder je in je vel zit hoe beter je de muziek kunt kiezen die bij je past.

deze was gisteravond.

covet_the_fat.jpg

nu huisje opruimen met de kids onder genot van

19922392685699103158.jpg

van mij dochter moet ik er een poppetje bijzetten

dus...

:mad2::eek::ph34r::wacko::wub::wub:

Mooie observatie Robin, en dat geeft de burger weer moed ;)

Mijn 'laat me met rust'-muziek was dan wel de Pixies, en ik deed heel interessant en stoer met jaren '80 doem, maar het blijft hetzelfde verschijnsel, identiteit bepalen enz. Zal ik eens aan denken als ik weer van die wannabe gangsta gastjes met hun petje precies in de juiste hoek achterstevoren omlaag en hun broek op hun enkels hun bestudeerde loopje zie doen :rolleyes: Ik begin nu wel echt een beetje een ouwe lul te worden, dat mag best nog wel even uitgesteld worden <_<

PS: maar emo's moeten nog steeds uitgeroeid worden :lol:

En back on topic:

mydyingbride-cvr-0309.jpg

My Dying Bride - For lies I sire

Lekker stoer doen :D

Als jij albums van Katatonia in je collectie hebt die gotic, black, folk zijn vermoed ik dat je Catatonia bedoeld, wat Henrie al aanhaalde.

Dit is echt doommetal, en ook alle eerdere albums van hun zijn dat.

Ik heb nu 7 albums van deze band, en vind ze alle 7 erg goed. Kan me voorstellen dat het even wennen is als je de gemiddelde doommetal gewend bent, maar eenmaal gewend zul je het regelmatig luisteren.

Ik heb de band op een festival in Zweden leren kennen, en ben vanaf dat moment al verslaafd aan hun muziek.

Het laatste album, Night is the new day, is wat mi9j betreft ook weer een aanrader voor de echte doommetal liefhebber.

Ach, ik zag net dat ik een andere band in mijn hoofd had, ook vaak verwisseld met een C of een K: Covenant.

Heb Katatonia niet maar zal het eens gaan luisteren...

@ Henrie, ik weet het niet, maar kreeg het als tip. Om in hetzelfde genre te blijven, heb net deze even binnengehaald:

IMMORTAL+-+[2009]+All+Shall+Fall.jpg

Immortal - All Shall Fall.

Als het was is dan ga ik hem op vinyl bestellen :)

@ Henrie, ik weet het niet, maar kreeg het als tip.

Ik ken Nile ook niet zo goed hoor. Maar ik kwam op Youtube de drummer van Nile (George Kollias) eens tegen. Geweldig goeie (metal)drummer, maar toen ik de muziek erbij hoorde, klonk dat eigenlijk precies zoals verwacht: knetterhard. Niet mijn smaak in ieder geval...

@ Henrie, ik weet het niet, maar kreeg het als tip.

Ik ken Nile ook niet zo goed hoor. Maar ik kwam op Youtube de drummer van Nile (George Kollias) eens tegen. Geweldig goeie (metal)drummer, maar toen ik de muziek erbij hoorde, klonk dat eigenlijk precies zoals verwacht: knetterhard. Niet mijn smaak in ieder geval...

is wel een redelijke drummer ja............... :lol::P;)

ventolin_ep.jpg

aphex twin - ventolin ep.

heb ik ook op plaat trouwens

redelijk wat zeldzame dingen van AT op plaat

Gisteravond naar deze LP zitten luisteren. Licht uit, kaarsje aan gordijnen dicht, vriendin het huis uit. De versterker een lekker openzetten. Kan ik mij helemaal afsluiten van de groet boze wereld en opgaan in de muziek. Helaas komt het te weinig voor dat ik dat echt zo kan. Ach nog 36 jaar tot mijn pensioen. Misschien heb ik dan meer tijd. :blink:

candlemass_deathmagicdoom.jpg

Gisteravond naar deze LP zitten luisteren. Licht uit, kaarsje aan gordijnen dicht, vriendin het huis uit. De versterker een lekker openzetten. Kan ik mij helemaal afsluiten van de groet boze wereld en opgaan in de muziek. Helaas komt het te weinig voor dat ik dat echt zo kan. Ach nog 36 jaar tot mijn pensioen. Misschien heb ik dan meer tijd. :blink:

candlemass_deathmagicdoom.jpg

ik hoor je....

al die mannen op leeftijd met de kinderen het huis al uit. eigen luisterruimtes.......zucht.

ik nog 30 jaar mordante ;)

ik hoor je....

al die mannen op leeftijd met de kinderen het huis al uit. eigen luisterruimtes.......zucht.

ik nog 30 jaar mordante ;)

Ik ben zelf 34 maar ik verwacht dat mijn generatie tot hun 70ste misschien wel langer zal moeten blijven doorwerken. Kinderen zijn echter bij het probleem niet, ik heb namelijk geen kinderen, en als mijn vriendin zwanger zou raken moet ik eens goed met haar gaan praten. De kan dat ze van mij zwanger kan worden is bijzonder klein. :cool2:

geen kinderen.

tja soms is dat een gemis (niet als je ze nooit hebt gehad) maar soms ook heerlijk vrij denk ik.

mijn luister momenten moet ik echt ergens in de puzzle plaatsen.

eigenlijk kunje stellen dat wanneer ik geen muziek luister ik mij in feite verveel , papa speel of aan het werk ben.

als ik mij verveel dan zit ik online ;)

als ik vrijgezel was of geen kids.....zat ik nooit meer op dit forum :D

ik kan wel forummen met de kinderen om me heen echter niet echt muziek luisteren met kinderen om me heen. dan wil ik net als jij even de wereld vergeten en wegdromen in klank :)

ldm6904.jpg

blijft een ruk productie.

gitaar klinkt veel te dun en clean.

drums onrealistisch......maar wel vet

De laatste tijd luister ik veel naar de "EP" Brening me victory van My Dying bride. Het gata mij niet zozeer om de titel track maar om de 2 andere nummers. Namelijk Scarborough Fair en Failure. Failure is een cover van de band Swans, een band die ik zelf niet ken maar na het horen van dit nummer zeker een keer wil horen. Ook de uitvoering van Scarborough Fair is heel erg mooi, ik denk dat ik de uitvoering van My Dying Bride mooier vnd dan de uitvoering van Simon and Garfunkel.

mdb_newep.jpg

geen kinderen.

tja soms is dat een gemis (niet als je ze nooit hebt gehad) maar soms ook heerlijk vrij denk ik.

mijn luister momenten moet ik echt ergens in de puzzle plaatsen.

eigenlijk kunje stellen dat wanneer ik geen muziek luister ik mij in feite verveel , papa speel of aan het werk ben.

als ik mij verveel dan zit ik online ;)

als ik vrijgezel was of geen kids.....zat ik nooit meer op dit forum :D

ik kan wel forummen met de kinderen om me heen echter niet echt muziek luisteren met kinderen om me heen. dan wil ik net als jij even de wereld vergeten en wegdromen in klank :)

Wat is dit zo herkenbaar ...

Geen kids en ik zat 3 per week op een optreden 2 avonden naar de film en 2 avonden iets gaan eten of bij vrienden of of of ...

nu heb ik wel kids en zoek ik een evenwicht!!

ben 7j ouder dan Mordante en dat is ook weer een verschil hoor. toen ik 34 was ging ik toch meer naar optredens en nog meer met muziek bezig dan nu.

Het staat op een laag pitje dr de verbouwingen enz.

Ontopic

Robin vertel eens iets meer over Bowie en de BBC sessions. De moeite? Goede opnames?

Ik hou enorm vn Bowie tot 1975

Greetz

Stef

veel mono opnames. wel sfeervol vind ik. enkele nummers staan er dubbel op. gespeeld door weinig instrumenten. dus redelijk kaal (hou ik van)

als ik hem echter over moest kopen omdat ie beschadigt zou raken zou ik dat weer doen.

via marktplaats word ie wel eens aangeboden. ik betaalde er een euro of 7/8 voor.

gewoon even zoeken op marktplaats.

ik zou hem als je van het oude werk houdt zeker kopen.