Jump to content

Welke muziek staat er nu op (part 5) ???

Ome Henk
 Share

Recommended Posts

Nu de nieuwe Spoon, Transference. Heb er vanaf de telefoon even geen plaatje bij, maar het is wel een fantastische POP plaat!

Deze laatste nog niet gehoord, maar mocht dit bevallen luister dan ook eens naar voorganger Ga Ga Ga Ga Ga ('k heb de titel ook niet verzonnen).

Neil Diamond - Home before dark (2009). Nooit gedacht dat ik nog eens zou zeggen dat Neil Diamond een hele goede CD zou maken, maar ik ben in ieder geval positief verrast.

terwijl het voor een groot deel back to the roots is ... luister eens naar z'n jaren 60 werk.

Da 's inderdaad een aanrader.

Nu:

41HKSG8TZ4L._SS500_.jpg

Doobie Brothers - The Captain and Me

01. Continental Op

02. Moonchild

03. Mean Disposition

04. Loop

05. Don't Start Me Talkin'

06. She Moved Through The Fair (previously unreleased)

07. Out On The Western Plain (previously unreleased)

08. William Of Green (previously unreleased)

09. Mercy River (previously unreleased)

10. Walking Blues (previously unreleased)

11. Don't Think Twice It's Alright (previously unreleased)

12. Ghost Blues

13. Messin' With The Kid

14. La Bamba

h

@ErikAtn

Je hebt mijn zin om nieuwe muziek te ontdekken weeral eens geprikkeld met je Vinyl Kings en Tha Ban Holidays. kGa eens snuffelen zie. Ik veronderstel dat ze in de indiepop te vinden zijn ... ?

@Bart

Vind je Doolittle echt zo geweldig? Ik heb het meer vr de voorgaande 2

Deze ochtend eens een oude opgezet, very long time ...

e03484etqzd.jpg

Tangerine Dream - Electronic Meditation (op Ohr Label) LP

Nu draait

f59068odbe4.jpg

Talking Heads 77

Na al die jaren heb ik nog steeds Remain in Light niet, erg h

@Bart

Vind je Doolittle echt zo geweldig? Ik heb het meer vr de voorgaande 2

Als ik moest kiezen ging ik ook voor de 1e twee, maar Doolittle komt heel dichtbij. Het is een vrij 'volwassen' album, met goede nummers dus. :)

Na al die jaren heb ik nog steeds Remain in Light niet, erg h

Heb dernet Doolittle ook gedraaid hoor en goh ja het zijn idd sterke volwassen songs

Mss heeft het te maken met de radio vroeger, too much monkey en debaser ...

Remain in Light ...Never heard ... shame on you !!! :D

Ik had tot voor kort nooit Alice In Chains - Dirt volledig gehoord ... just a few songs on the radio of bij vrienden.

Heel hoog Nevermind gehalte tem de hoes toe (achterkant) maar wel schitterend.

Nu terug een tje uit 77

i43094hpqhn.jpg

Television - Marquee Moon

Snor deze eens op op all music ... na een 1e beluistering ga je het nog ni ok vinden maar na 5 keer durf ik wedden dat je het heel straf en mooi vindt. Het is een plaat die nog overeind blijft. Zeker weten. Eig zou ErikAtn die ook moeten hebben, indien hij deze niet heeft. Geldt ook voor jou h

Arabesque by Crystal Cable

crystal%20cable.jpg

Een test cd dat een keer (2009) bij het blad Music Emotion zat.

19 indrukwekkende opnames van uiteenlopende klassieke muziek.

uit de archieven van:

ReferenceRecordings

EmiClassics

Chesky

ChanelClassics

MArecordings

Dit alles ter introductie van de (glazen) Arabesque luidsprekers

@ErikAtn

Je hebt mijn zin om nieuwe muziek te ontdekken weeral eens geprikkeld met je Vinyl Kings en Tha Ban Holidays. kGa eens snuffelen zie. Ik veronderstel dat ze in de indiepop te vinden zijn ... ?

Graag gedaan Stef. Vinyl Kings is eigenlijk een volvette Beatles pastiche (haalt vooral hun latere periode aan). Niet echt Indie, meer pure pop. Wel heel knap verzonnen materiaal dat ze zich prima eigen maken.

Bank Holidays is opgewekte indie pop. Sunshine pop zegt RYM ook, Twee pop is denk ik ook goed. Geweldig goed in dat genre.

De echte indie-rocker is eigenlijk de Buffalo Tom plaat. :D Mocht je die niet kennen, dan zeker eens een oortje aan wagen.

Als de term 'geniaal' op pop van toepassing is dan is Remain In Light het beste voorbeeld wat ik kan bedenken. Maar de eerste vier zijn allemaal uitstekend.

Gezien jouw kennis in de breedte, uiteraard een overbodige opmerking. ;)

Zojuist:

Massive Attack - Heligoland

Hoe klink dit album? In hetzelfde straatje als 100th Window en Mezzanine, of een compleet ander pad ingeslagen, zoals Portishead met z'n laatste cd hebben gedaan?

Niet vernieuwend, maar wel weer lekker om naar te luisteren ....

Zojuist:

Hoe klink dit album? In hetzelfde straatje als 100th Window en Mezzanine, of een compleet ander pad ingeslagen, zoals Portishead met z'n laatste cd hebben gedaan?

Ik ben 'm nu net aan het luisteren. Had 'm gisteren meteen maar gedownload. Ik ben benieuwd...

@ErikAtn

Graag gedaan Stef. Vinyl Kings is eigenlijk een volvette Beatles pastiche (haalt vooral hun latere periode aan). Niet echt Indie, meer pure pop. Wel heel knap verzonnen materiaal dat ze zich prima eigen maken.

Bank Holidays is opgewekte indie pop. Sunshine pop zegt RYM ook, Twee pop is denk ik ook goed. Geweldig goed in dat genre.

De echte indie-rocker is eigenlijk de Buffalo Tom plaat. :D Mocht je die niet kennen, dan zeker eens een oortje aan wagen.

Als de term 'geniaal' op pop van toepassing is dan is Remain In Light het beste voorbeeld wat ik kan bedenken. Maar de eerste vier zijn allemaal uitstekend.

Gezien jouw kennis in de breedte, uiteraard een overbodige opmerking. ;)

Deze Buffalo Tom ken ik niet ... Ben benieuwd

Reamin in Light is idd 1 van de ultieme popplaten die tijdloos overeind blijft.

Zelf geraak ik er ook niet uit welke Talking Heads mn voorkeur hebben. More songs about buildings ... mag er toch ook wezen hoor

Je laatste zinnetje is een beetje too much honour, maar zeker bedankt :)

Gr

Stef

Zojuist:

Na 7 jaar is er dus nieuw werk van massive attack

In de krant De Morgen krijgt deze nieuwe een toprecensie van 5 sterren ...

Gr

Stef