Jump to content

Welke muziek staat er nu op (part 5) ???

Ome Henk
 Share

Recommended Posts

Uit de oude kast:

Matthäus%20Passion_front.jpg

Mattheus Passion olv Herbert von Karajan. LP versie uit 1972

Plaatje klopt niet dit zal een latere uitgave zijn.

M :ph34r: rc

Mooi! Het is natuurlijk de tijd ervoor...Ik heb toevallig de afgelopen tijd (ook voor werkzaamheden) meerdere versies beluisterd van de Matth

Fijn dat jij het even overneemt!

Nog een paar weekjes en dan is-ie terug.

Berg je dan maar, dan gaat-ie hier posten wat hij allemaal (wel niet) gedraaid heeft in zijn gedwongen afwezigheid.

Ik zal vanavond eens die Dusk van Wrath of Filth (of zo) opzetten ter voorbereiding :unsure:

Dat wordt dan genieten, Mumsoft! (hoewel je de titel/ naam niet helemaal goed hebt.. :unsure: )

Aanraders: Heaven Torn Asunder, Malice Through the Looking Glass, de titeltrack zelf en Haunted Shores. Verplaats jezelf zo'n 15 jaar terug en zie hoe geslepen en briljant de productie voor die tijd was! Zeker omdat het leunt op de theatrale keyboards, wat in die tijd eigenlijk heel ongewoon was. Voeg daaraan de complexe, veel van tempo wisselende muziek, de ijzingwekkende (en toen nog zuivere) vocalen van Dani en de toch wel briljante teksten (meelezen!) en je hebt

Eerst

c4000705v45.jpg

Mike Oldfield - Exposed

Lekker pittige percussie, alleen record 2 gedraaid, die is veel beter dan nummer 1....

MAAR DAARNA

c50636x02k6.jpg

Japan - Gentlemen take polaroids

Met het onovertroffen Nightporter: LUISTER

E

Zo.......... waaaaaaaauuuuuuuuwwwwwwww

Net de hele cd beluisterd op standje 11 (dat zegt je niks, maar neem maar aan dat dat hard is.

Cradle%20Of%20Filth%20-%20Dusk%20And%20Her%20Embrace.jpg

Dit klinkt ongelooflijk lekker. a045.gif

Het is notabane mijn eerste metal-plaat.

Het is echt niks als achtergrondmuziek, hier moet je, tenminste ik, voor gaan zitten.

Vroeger, dwz toen ik nog een cd-speler had, zou ik het niet hebben kunnen uithouden. De nummers roepen allemaal om het hardst: vind mij lelijk, hoor mij schreeuwen, ik ben akelig! Een cd-speler gaat daar nog een tandje overheen, op een onfatsoenlijke manier.

Maar op mijn set klinkt het fantastisch, transparant, verrassend, overweldigend, in een woord: lekker.

Lestat, jouw onderschrift is afkomstig van Cradle of Filth, en aan Kraus heb je een keer uitgelegd waarom je die tekst had gekozen.

Ik wil je daarom graag uitnodigen hier eens naar de krat vuil te komen luisteren. Smeriger dan hier zul je het niet gauw horen, bij wijze van spreken.

Enfin, in ieder geval bedankt voor de onbedoelde tip.

Sorry, maar hoe kan een mens hier naar luisteren. :huh::blink:

Zo berekend, zo.....voor een computer gemaakt, zo....geen enkele ruimte latend voor improvisatie, ...zo emotieloos.

Nogmaals sorry voor de klassiek-/Bach-liefhebbers, maar dit vind ik toch wel het meest trieste voorbeeld van ziek (mu vergeten dus) na de Johannes passion (hier ook besproken na jouw post).

Geen enkele emotie te bekennen, geen enkele vorm van passie, ondanks dat de naam passion voor sommige mensen anders zou vermoeden.

Ook ik ben opgegroeid met klassieke muziek, en zal dat ook iedere keer als ik bij mijn moeder binnen kom aan moeten blijven horen, maar die passions van Bach worden gelukkig ook door mijn moeder gemeden als de pest.

Sorry, maar wat een bagger is dat zeg.

De klassieke scholen hebben toch wel wat beters gebracht dan Ba(ch).

(Versta me niet verkeerd. Ik ben absoluut geen klassiekhater, kan sommige klassieke muziek zelfs zeer waarderen, maar vooral Ba(ch) kan ik me mateloos aan ergeren, en absoluut niet naar lusiteren.

Dat is voor mij geeneens muziek, maar enkel ziek.

Mss dat het als muziek klinkt voor mensen die echt niets met muziek hebben, en zelf geen muziek kunnen schrijven/componeren, maar alle mensen die wel zelf muziek kunnen maken/schrijven/componeren die ik ken krijgen kotsneigingen bij de passions van Bach. (Andere stukken ken ik niet van hem, doordat ik kotsmisselijk werd/word van die passions van hem, die voor mij gewoon te slecht voor woorden zijn, ben ik me maar niet verder gaan verdiepen in zijn creaties.)

Shapoo voor je keuze van COF. E

(...) alle mensen die wel zelf muziek kunnen maken/schrijven/componeren die ik ken krijgen kotsneigingen bij de passions van Bach. (...)

Beste Miracle,

Zijn dat wellicht popmuzikanten? Van die lui die alleen maar bij het grote publiek in de smaak vallen, doordat ze die smaak eerst hadden bedorven?

Gelukkig zal hun pestpokkeherie gauw worden vergeten. Net als jouw oordeel over goede (en blijvende!) muziek.

Zo.......... waaaaaaaauuuuuuuuwwwwwwww

Net de hele cd beluisterd op standje 11 (dat zegt je niks, maar neem maar aan dat dat hard is.

Dit klinkt ongelooflijk lekker. a045.gif

Het is notabane mijn eerste metal-plaat.

Het is echt niks als achtergrondmuziek, hier moet je, tenminste ik, voor gaan zitten.

Vroeger, dwz toen ik nog een cd-speler had, zou ik het niet hebben kunnen uithouden. De nummers roepen allemaal om het hardst: vind mij lelijk, hoor mij schreeuwen, ik ben akelig! Een cd-speler gaat daar nog een tandje overheen, op een onfatsoenlijke manier.

Maar op mijn set klinkt het fantastisch, transparant, verrassend, overweldigend, in een woord: lekker.

Lestat, jouw onderschrift is afkomstig van Cradle of Filth, en aan Kraus heb je een keer uitgelegd waarom je die tekst had gekozen.

Ik wil je daarom graag uitnodigen hier eens naar de krat vuil te komen luisteren. Smeriger dan hier zul je het niet gauw horen, bij wijze van spreken.

Enfin, in ieder geval bedankt voor de onbedoelde tip.

Hier gaat mijn zwarte hartje weer sneller van kloppen, Marc! Nee, hoor grapje! Blij dat het je is bevallen. Ik ben een nogal brede muziekliefhebber (in de spreekwoordelijke zin dan) en acht de vertolking van emoties erg belangrijk in diverse muziekstijlen. De rest is smaak-/ emotie- of sfeerafhankelijk.

Voor de rest; zie PM.

Greetz,

Lestat

....Tsja, Youtube, daar is heelwat te vinden wat er live gebeurd is, alleen mis je helaas nog steeds die sfeer.

.....Ik kan daarbij helaas nog steeds geen livegevoel krijgen, wat ik bij een CD al wel gedeeltelijk kan krijgen, en bij een goede LP bijna helemaal.

Dat klopt Miracle. Maar het terugzien van groepen in hun gloriejaren, hoe "geblokt" het ook wordt weergegeven en hoe slecht de kwaliteit ook is, vind ik toch wel wat hebben. Vooral omdat ik ze destijds nooit live heb gezien. Het is nu ook wel een kwestie van "beter iets dan niets" :blink::cool2:

Ranting Miracle :D;)

Ik zie Youtube als mp3's downloaden. Alles waar je maar nieuwsgierig naar bent kun je 'proberen', en als het bevalt koop je de CD, DVD etc.

En er staan ook dingen op, b.v. van mensen die decennia geleden iets op video hebben opgenomen wat ondertussen voor de rest helemaal verdwenen is. Ook al is de betreffende videoband nog net niet overleden, toch ben ik blij dat het nog wereldwijd te bekijken is, en dan boeit het me weinig dat de kwaliteit prut is. Beter iets dan niets inderdaad Ren

Sorry, maar hoe kan een mens hier naar luisteren. :huh::blink:

Zo berekend, zo.....voor een computer gemaakt, zo....geen enkele ruimte latend voor improvisatie, ...zo emotieloos.

Zo eens in het jaar gaat me dat goed af, en dan de rest van het jaar zijn andere composities.

Je reactie deed mij even vermoeden dat je hier Karajan op de korrel nam, en diens vertolking van het grootse muzikale kunstwerk dat de afgelopen eeuwen heeft opgeleverd.

Onder vertolkingen van de Matth