Jump to content

Welke muziek staat er nu op (part 5) ???

Ome Henk
 Share

Recommended Posts

Guest tubejack

Voor Bach liefhebbers a.s. zondag 21 maart

De 100 Beste van Bach op Classic FM.

Luisteraars van Classic FM hebben 'Erbarme Dich' uit de ‘Matth

(...) alle mensen die wel zelf muziek kunnen maken/schrijven/componeren die ik ken krijgen kotsneigingen bij de passions van Bach. (...)

Beste Miracle,

Zijn dat wellicht popmuzikanten? Van die lui die alleen maar bij het grote publiek in de smaak vallen, doordat ze die smaak eerst hadden bedorven?

Gelukkig zal hun pestpokkeherie gauw worden vergeten. Net als jouw oordeel over goede (en blijvende!) muziek.

Beste Spiekerboer,

Neen, dat zijn geen popmuzikanten, maar jazz- en fusionmuzikanten.

Pestpokkeherrie luister ik niet naar. Ik luister enkel naar muziek.

Zoals je van Klaas wel vernomen zult hebben is mijn muzieksmaak vrij breed, zelfs veel breder dan wat ik bij het bezoek aan hem meebracht. Enkel popmuziek heeft daar maar een h

Maar als iemand Bach's muziek ziek noemt dan valt er geen woord meer te zeggen.

Ich will Jesum selbst begraben

M :ph34r: rc

Als jij denkt te moeten lezen dat ik de muziek van Bach ziek vind moet je dat vooral zo blijven lezen Marc. ;)

Ik had het over zijn passions.

Ik herinner me anders dat je je nog niet zo lang geleden in vergelijkbare bewoordingen over klassieke muziek in het algemeen sprak.. 'Emotieloos' en 'wiskundige berekeningen' enz..

Dat vind ik de gemiddelde klassieke muziek idd, maar kan sommige stukken echt nog wel beluisteren, en zal niet snel de ruimte uitlopen, maar dat doe ik wel bij de passions van Bach. Daar kan ik echt niet langer dan 2 minuten naar luisteren zonder zwaar ge

Gerald hoi

Wat heb je allemaal van Tom Waits?

Kan je anders nog wel wat dingen aanbevelen hoor

By the way de laatste is echt een must to have op LP vind ik. Enkel al vr de hoezen.

Singapore en The Mule zijn goddelijke vertolkingen

Ik zit eventjes in een Kings of Leon periode, ook al heb ik er maar 2

Gr

Stef

Da's toch mooi 2,5 keer zo lang als het Miracle. lukt.

Ik zal je er in ieder geval niet mee lastig vallen als je komt.

Het kan ook iets langer dan 5 minuten geweest zijn hoor :D ik heb er wel mijn best voor gedaan.

En ik hoor graag muziek die een ander heel goed vind, dus ik sta eventueel wel open voor wat hoogtepunten.

Laatst had ik meer zin in afreageermuziek:

limp_bizkit_significant_other_a.jpg

Limp Bizkit - Significant other

Met het zalige Break stuff

En dadelijk ga ik Editors 'An end has a start' nog een kans geven..

an_end_has_a_start.jpg

Editors - An end has a start

Zoals aangekondigd. En hij viel positief! Ik snap wel wat ik er eerst tegen had: het Editors-geluid is nogal typisch, zware bas, een ritme wat nogal doordendert en die gitaarriedeltjes er doorheen, het was na het eerste album gewoon teveel van het zelfde. Maar na lang geen Editors geluisterd te hebben wordt dat nadeel een stuk minder, en dan blijken er een hoop goede nummers op te staan :)

PS: hebben ze maar

Guest tubejack

Bijzonder, mijn exemplaar heb ik vorig jaar bij de kringloop gekocht en hem schoongemaakt op mijn Okki.

Maar eigenlijk was hij in de "vergetelheid" verdwenen. Ik heb hem nog nooit gedraaid. Maar nu staat hij op.

Met de krassen en tikken valt het wel mee. Gekocht door Henny Elsenaar op 6 december 1974.

Hij of zij? is er zuinig mee omgegaan. In de binnenkant van deze dubbelaar zit ook een "foto album"

Helaas heeft d