Jump to content

Welke muziek staat er nu op (part 5) ???

Ome Henk
 Share

Recommended Posts

Gisteren en vandaag de hele dag een aantal recente CD's van Ray Charles aan.

RIP

De oude man zingt dan wel niet meer zo zuiver, maar al die vrienden van hem, en die geweldige band, maken deze muziek tot een waar feest.

Het komt er weer heel mooi uit, hier!

rammstein voor de kids. die laatste is echt niet te pruimen vind ik.

Bedoel je daar Liebe ist fur alle da mee? En bedoel je dan de opnamekwaliteit, of vind je de muziek gewoon niet goed?

Ik heb hier de 2LP, en die vind ik zowel kwa muziek als opnamekwaliteit toch wel erg goed.

Hier draait nu:

imgp1167t.jpg

Alice in Chains - MTV Unplugged.

Eindelijk een nieuw exemplaar op vinyl kunnen bemachtigen voor een heel fatsoenlijke prijs. :)

rammstein voor de kids. die laatste is echt niet te pruimen vind ik.

Bedoel je daar Liebe ist fur alle da mee? En bedoel je dan de opnamekwaliteit, of vind je de muziek gewoon niet goed?

Ik heb hier de 2LP, en die vind ik zowel kwa muziek als opnamekwaliteit toch wel erg goed.

Hier draait nu:

imgp1167t.jpg

Alice in Chains - MTV Unplugged.

Eindelijk een nieuw exemplaar op vinyl kunnen bemachtigen voor een heel fatsoenlijke prijs. :)

Is helaas wel een herpersing (uit 2009). De originele persing (uit 1996) van dit dubbel-album is op zwart vinyl en een "stuk" kostbaarder dan de rode versie (er is ook een paarse). Wel een mooi album trouwens.

Frank. :)

@miracle. de muziek

de opname is meestal wel oke bij de oosterburen.

ik ben echt een rammstein fan van de eerste 2 platen.

echter vind ik op reise wel briljante nummers staan. die mis ik op de laatste

keine lust blijft een te gek vette plaat. de clip is nog vetter. :lol:

Is helaas wel een herpersing. De originele persing van dit dubbel-album is op zwart vinyl en een "stuk" kostbaarder dan de rode versie. Wel een mooi album trouwens.

De originele zwarte word op e-bay grif enkele honderden euri voor geboden. Gewoon te gek voor woorden. :mad2:

Maar ook voor deze herpersing heb ik er al een aantal keer naast gezeten met een bod tot €100,- :o En dat voor tweedehandsjes.

Dit was een nieuwe, nog in het plastic, enkel de hoes heeft een paar krassen en een klein beschadigd hoekje. LP's beide 100% nieuw, en dat voor €32,50 inclusief verzekerd verzenden uit Fr. :)

Dit klinkt al een stuk fraaier dan de CD, maar ik blijf toch ook nog op zoek naar een gaaf zwart exemplaar.....voor een fatsoenlijke prijs. Honderden euri voor een LP gaat mij echt te ver.

Ik heb al verschillende LP's hier die op e-bay een klein fortuin opleveren, voor een wel fatsoenlijke prijs aangekocht, dus de AIC op zwart vinyl komt ook nog wel een keer op mijn pad. B)

@M44: Ik vind juist Reise de mindere. Veel verschillende nummers die niet op elkaar aansluiten. Liebe vind ik de nummers meer bij elkaar aansluiten, maar idd minder commercieel, en toegankelijk, maar voor mij beter dan hun vroegere werken.

Is helaas wel een herpersing. De originele persing van dit dubbel-album is op zwart vinyl en een "stuk" kostbaarder dan de rode versie. Wel een mooi album trouwens.

De originele zwarte word op e-bay grif enkele honderden euri voor geboden. Gewoon te gek voor woorden. :mad2:

Maar ook voor deze herpersing heb ik er al een aantal keer naast gezeten met een bod tot

What a couple of dumb shits;)

Vertel eens over dat 'oor voor Tool', Robin?

(vroeg hij likkebaardend..)

Ik ben er een weekje tussenuit getrokken, helemaal geen muziek behalve wat radio. Lekker rustig, maar ik begin het nu wel ernstig te missen..

Anderzijds heb ik wel een pianoversie van een nummer van de band uit mijn duim gezogen. Van gitaar naar piano is eigenlijk best simpel :)

ik kan nu lekke rnaar tool luisteren. mischien wilde ik het te graag ergens plaatsen of wilde ik dat het wat heftiger zou zijn.

ik had het aanstaan terwijl ik zat te computeren en toen tikte de voet ineens mee, er was ineens het herkennen van de schoonheid en muzikale ( mag ik zeggen) perfectie?

vandaag bij een vriend geluisterd naar het wel erg leuke beardfish

ee3951ed.jpg

ik ga deel 1 en 2 zeker aanschaffen.

denk aan een mix van supertramp,zappa en pinback

erg leuk, orgineel en technisch zeer oke

ik kan nu lekke rnaar tool luisteren. mischien wilde ik het te graag ergens plaatsen of wilde ik dat het wat heftiger zou zijn.

ik had het aanstaan terwijl ik zat te computeren en toen tikte de voet ineens mee, er was ineens het herkennen van de schoonheid en muzikale ( mag ik zeggen) perfectie?

En als je het nu blijft luisteren (af en toe), dan wordt het alleen nog maar mooier. Tenminste, dat is mijn ervaring. Naar welk album van Tool luisterde je?

En als je het nu blijft luisteren (af en toe), dan wordt het alleen nog maar mooier. Tenminste, dat is mijn ervaring. Naar welk album van Tool luisterde je?

euh 10.000 maniacs geloof ik. met die hoes met dat brilletje en 3D plaatjes

:lol: Da's een band, man! ;) Je bedoelt 10.000 Days. Die heb ik toevallig ook net gedraaid. Op mijn prachtige Marantz CD 85, die die CDR zonder haperen, blikken of blozen afspeelt. Da's lang geleden. B)

De CD 85 klinkt indrukwekkend, maar mijn omgebouwde CD 650 klinkt beter :rolleyes:

:lol:

betrapt

idd 10.000 days :rolleyes:

Vanavond heerlijk geluisterd naar de aanwinsten die ik gisteren tijdens de analoogshow in Sneek heb aangeschaft:

Begonnen met:

0000298360_350.jpg

Nina Simone - Emergency Ward

Daarna:

albumcoverLouisArmstrongMeetsOscarPeterson.jpg

Louis Armstrong Meers Oscar Peterson

Gevolgd door:

diana-krall-when-i-look-in-your-eyes-cd-cover-51198.jpeg

Diana Krall - When I Look In Your Eyes

Ten slotte:

hope%20cover.jpg

Hugh Masekela - Hope

album-frank-black.jpg

frank black

wel leuk niet heel mooi ofzo.

sta te koken en dan is het lekkere achtergrond muziek.

gisteren sprak ik een goede vriend van mij...

die kende de pixies niet.......... :huh:

album-frank-black.jpg

frank black

wel leuk niet heel mooi ofzo.

sta te koken en dan is het lekkere achtergrond muziek.

gisteren sprak ik een goede vriend van mij...

die kende de pixies niet.......... :huh:

Pixies heb ik ook niets over gehoord!! Welke periode is dat?

Zijn ze goed?

Gr

Stef

stef kent de pixies wel man :lol:;)

anders vreet ik mijn...mijn...hond op

stef kent de pixies wel man :lol:;)

anders vreet ik mijn...mijn...hond op

Idd

Heb al de platen + bootleg + special 10 inch box en een legendarisch optreden in mijn hart uit 1989 Brielpoort Deinze ... toch had ik graag gezien hoe je je hond ... onthaarde alvorens ... :lol: :lol: :lol:

@Luxman81

Toch heel sympathiek om een linkje te posten van de Pixies ... wie weet wie ze allemaalt ontdekt nu. Kimmeke Deal ... grrrrrr :)