Jump to content

Welke muziek staat er nu op (part 5) ???

Ome Henk
 Share

Recommended Posts

Tuurlijk, maar heb jij ze nou live 3 uur lang achter elkaar zonder pauze in hoog tempo zien voortrazen of ik?

Ik heb ze iig al meerdere keren live gezien (welke concerten jij bezoekt houd ik niet bij, dat zul je zelf wel weten), en dat is idd 3 uur aanpoten wat die gasten doen.

Dat doet echter niets af aan de muziekstijl die ze spelen.

Dat blijft punkrock.

Miracle-ke hoi hoi,

Toch maar een "geintje" van Pjotr die sportschool :)

Alhoewel de zanger Joey haast nooit bewoog

3 uur lang heb ik ze wel nooit weten spelen, en heb ze 6 keer gezien ;):)

Garagerock garagepunk punkrock what's in a name ... :)

ACDC is dat niet gewoon uptempo blues :P

In ieder geval geen metal, nu ben ik effe serieus

Maar punk nou nee, daarvoor was het te oppervlakkig en te gelikt. Dat was toch meer Stiff Little Fingers en het Amsterdamse kraakpand bandjes gebeuren in die tijd.

;)

Je begeeft je op glad ijs :)

Ramones oppervlakkig vinden :) tja, muzikaal een beetje

SLF, zoals ze afgekort worden, is one of my all time favorits in de punk, ze spelen trouwens nog steeds. :)

Gr

Stef

En wat is The Hex Dispensers dan voor stijl?

Het is nog een wonder dat ik het punkrock noem, zit bij mij gewoon in m'n pop / rockhoekje.

Volgens mij heb jij een schat aan muziek, van de laatste 20j tot nu, dat mij absoluut zou kunnen boeien

Ben totaal niet meer mee met de garage - punk van de laatste 10j, mss zijn er in Belgi

s06.qmjebnlx.170x170-75.jpg

Richard Strauss,: Vier letzte Lieder, 6 Orchesterlieder

Gewandhausorchester Leipzig, Jessye Norman & Kurt Masur

Prachtig!

Als melancholie mij overvalt - en dat gebeurt soms na het lezen van bijdragen van Miracle of Wol, met name - vind ik toch altijd weer troost in goede muziek.

Van de "Vier letzte Lieder" is vooral nr. 2 erg toepasselijk: "September", op tekst van Hesse.

Wat een enorm dynamische stem... en wat een autoriteit!

't Moet trouwens wel een avontuur zijn geweest, deze samenwerking tussen Philips en VEB Deutsche Schallplatten, Berlijn/DDR.

De muur stond er nog, in 1982. En het IJzeren Gordijn hing er ook nog.

Je kon echt niet zomaar even naar Leipzig, om een opname te maken met Kurt Masur en zijn Gewandhausorchester...

van_halen_-_fair_warning.jpg

van halen - fair warning.

lijkt me geen standdaard album voor deze heren maar ik vind em erg vermakelijk.

heb hem ook op plaat btw

276006.jpg

staat zachtjes aan ter ere van mijn vandaag overleden opa

ik wens hem een goede reis

dank je

het was een muzikale man. ieder instrument dat je hem gaf kreeg ie een leuk wijsje uit.

maar de accordeon was zijn lust en leven.

dank allemaal

er is geen mooiere manier dan iemand te herdenken met muziek vind ik.

ik heb ( mijn reputatie zal bekend zijn) weinig met accordeon muziek maar dan ineens snap je het wel.

en kan het plots heel mooi zijn.

muziek staat ook nooit alleen. zonder toehoorder die zijn eigen innerlijk erbij betrekt verliest het zijn waarde.

zoals we gekleurd kijken met ene roze of zwart wit bril zo horen we ook.

maar goed

we gaan door

bedankt

Mooi Robin, that's the way to go...

Ik heb voor mijn Alex ook al een lijstje.

En hij voor mij, eh, nee, dat moet ik voor hem maken.

Ik kan natuurlijk een playlist op mijn streamer maken... af, mumsoft, ge draaft door.

M :ph34r: rc

s06.qmjebnlx.170x170-75.jpg

Richard Strauss,: Vier letzte Lieder, 6 Orchesterlieder

Gewandhausorchester Leipzig, Jessye Norman & Kurt Masur

Prachtig!

Als melancholie mij overvalt - en dat gebeurt soms na het lezen van bijdragen van Miracle of Wol, met name - vind ik toch altijd weer troost in goede muziek.

Van de "Vier letzte Lieder" is vooral nr. 2 erg toepasselijk: "September", op tekst van Hesse.

Wat een enorm dynamische stem... en wat een autoriteit!

't Moet trouwens wel een avontuur zijn geweest, deze samenwerking tussen Philips en VEB Deutsche Schallplatten, Berlijn/DDR.

De muur stond er nog, in 1982. En het IJzeren Gordijn hing er ook nog.

Je kon echt niet zomaar even naar Leipzig, om een opname te maken met Kurt Masur en zijn Gewandhausorchester...

Smaken verschillen. Ik vind dit geen goede uitvoering. Norman haar stem is wel erg vol en zwaar voor de Letzte Lieder. Hoewel soms te theatraal is de uitvoering van Schwartzkopf mooier (Szell) maar vooral die van Lisa della Casa (mono) onovertroffen. de laatste is de eerste studio opname uit 1953.

276006.jpg

staat zachtjes aan ter ere van mijn vandaag overleden opa

ik wens hem een goede reis

Sterkte M...

Punkrock a la Jay Reatard / The Ramones

Ramones punkrock? Is meer sportschoolrock :D

;)

Girl Group Pop/Bubblegum pop. Wat sneller en scherper, feller aangezet (in de tweede helft van de jaren 70 werd dat punk genoemd, eerder rockabilly, garage of surf) dan men in de sixties deed.

-----

Robin, sterkte gewenst man.

(...) Smaken verschillen. Ik vind dit geen goede uitvoering. Norman haar stem is wel erg vol en zwaar voor de Letzte Lieder. Hoewel soms te theatraal is de uitvoering van Schwartzkopf mooier (Szell) maar vooral die van Lisa della Casa (mono) onovertroffen. de laatste is de eerste studio opname uit 1953.

Beste Hansko,

Misschien zou een invoelender, bedeesder, ingehoudener, underacted, verstilde uitvoering mij

(...) Smaken verschillen. Ik vind dit geen goede uitvoering. Norman haar stem is wel erg vol en zwaar voor de Letzte Lieder. Hoewel soms te theatraal is de uitvoering van Schwartzkopf mooier (Szell) maar vooral die van Lisa della Casa (mono) onovertroffen. de laatste is de eerste studio opname uit 1953.

Beste Hansko,

Misschien zou een invoelender, bedeesder, ingehoudener, underacted, verstilde uitvoering mij