m44 Posted 12 oktober 2010 Report Share Posted 12 oktober 2010 ah...jesus de eerste vrijmetselaar Ik merk dat niet alleen jouw bijbelkennis, maar ook jouw historische kennis tekortschiet. ik snap dat dat jou goed uit zou komen idd. maar helaas. ik weet heel goed waar ik het over heb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 12 oktober 2010 Report Share Posted 12 oktober 2010 holst - the planets Link to comment Share on other sites More sharing options...
velothrux Posted 12 oktober 2010 Report Share Posted 12 oktober 2010 ah...jesus de eerste vrijmetselaar Ik merk dat niet alleen jouw bijbelkennis, maar ook jouw historische kennis tekortschiet. ik snap dat dat jou goed uit zou komen idd. maar helaas. ik weet heel goed waar ik het over heb. Volgens mij kijk je teveel "documentaires" op NGC. Vrijmetselarij ontstaat rond de 15e eeuw (na Christus uiteraard), al claimen vrijmetselaars graag een veel vroegere oorsprong. Vrijmetselaars eren in beginsel Lucifer als de Lichtdrager en verdragen daarom Jezus Christus niet. holst - the planets Holst is gaaf. Hij heeft duidelijk naar Stravinsky geluisterd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 12 oktober 2010 Report Share Posted 12 oktober 2010 holst vind ik iets romantischer dan stravinsky. meer filmisch. de vrijmestelaars zien in jesus christus niet dezelfde figuur als de bijbel/kerk. wat de vrijmetselaars precies allemaal doen weet ik niet en jij ook niet tenzij je een 33 graads meester bent die niet via politieke danwel financiele middelen zo hoog gestegen is. zou je echt het pad doorlopen hebben om meester te worden dan zou je weten dat lucifer geen persoon is of een demon maar een "toestand" een staat....fase. De bijbel / kerk heeft er een soort van "figuur" van gemaakt. waarschijnlijk ben je geneigd de vrijmetselaars te zien als een soort satanisten? satanisten vereren geen god, hebben geen meester, zij zijn zelf god. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 12 oktober 2010 Report Share Posted 12 oktober 2010 Klassiek knallen gaat ook heel lekker met Sjostakovitsj Maar de Sacre bewaar ik als tip! Die ken ik niet goed. M rc Dan neem ik Sjostakovitsj als tip, want ik ken maar heel weinig muziek van hem. Probeer van zijn symfonie Link to comment Share on other sites More sharing options...
velothrux Posted 12 oktober 2010 Report Share Posted 12 oktober 2010 holst vind ik iets romantischer dan stravinsky. meer filmisch. de vrijmestelaars zien in jesus christus niet dezelfde figuur als de bijbel/kerk. wat de vrijmetselaars precies allemaal doen weet ik niet en jij ook niet tenzij je een 33 graads meester bent die niet via politieke danwel financiele middelen zo hoog gestegen is. zou je echt het pad doorlopen hebben om meester te worden dan zou je weten dat lucifer geen persoon is of een demon maar een "toestand" een staat....fase. De bijbel / kerk heeft er een soort van "figuur" van gemaakt. waarschijnlijk ben je geneigd de vrijmetselaars te zien als een soort satanisten? satanisten vereren geen god, hebben geen meester, zij zijn zelf god. Wat Holst betreft ben ik het met je eens. Met de rest van je post niet. Lucifer is voor vrijmetselaars wel degelijk een persoon, hoewel niet plastisch. In de lagere orden houdt men zich hier echter niet mee bezig. Satanisten vereren inderdaad geen god, maar een engel. Deze wordt ook satan, het beest, be Link to comment Share on other sites More sharing options...
velothrux Posted 12 oktober 2010 Report Share Posted 12 oktober 2010 Klassiek knallen gaat ook heel lekker met Sjostakovitsj Maar de Sacre bewaar ik als tip! Die ken ik niet goed. M rc Dan neem ik Sjostakovitsj als tip, want ik ken maar heel weinig muziek van hem. Probeer van zijn symfonie Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 12 oktober 2010 Report Share Posted 12 oktober 2010 holst vind ik iets romantischer dan stravinsky. meer filmisch. de vrijmestelaars zien in jesus christus niet dezelfde figuur als de bijbel/kerk. wat de vrijmetselaars precies allemaal doen weet ik niet en jij ook niet tenzij je een 33 graads meester bent die niet via politieke danwel financiele middelen zo hoog gestegen is. zou je echt het pad doorlopen hebben om meester te worden dan zou je weten dat lucifer geen persoon is of een demon maar een "toestand" een staat....fase. De bijbel / kerk heeft er een soort van "figuur" van gemaakt. waarschijnlijk ben je geneigd de vrijmetselaars te zien als een soort satanisten? satanisten vereren geen god, hebben geen meester, zij zijn zelf god. Wat Holst betreft ben ik het met je eens. Met de rest van je post niet. Lucifer is voor vrijmetselaars wel degelijk een persoon, hoewel niet plastisch. In de lagere orden houdt men zich hier echter niet mee bezig. Satanisten vereren inderdaad geen god, maar een engel. Deze wordt ook satan, het beest, be Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 12 oktober 2010 Report Share Posted 12 oktober 2010 (...) Ik hoop alleen dat duidelijk is dat ik niet deze plaatjes hier neerzet om te choqueren maar omdat ik daadwerkelijk luister naar de muziek al zal dat voor sommigen misschien juist een grotere schok zijn Beste m44, Welnee! Je voorkeur voor slechte muziek past uitstekend bij je intelligentie en communicatieve vaardigheden... Link to comment Share on other sites More sharing options...
velothrux Posted 12 oktober 2010 Report Share Posted 12 oktober 2010 satan staat niet voor een engel of een god. satan staat voor de functie van "tegenwicht" bieden. zo ook tegenstander. Alleen in en door de bijbel zijn er personages gekoppeld aan lucifer, danwel satan. ik schat vrijmetselaars en satansiten hoger is dan dat ze meelopen met verkeerd geinterpreteerde en foutief vertaalde bijbelteksten. maar ik ga hier verder niet op in omdat dit vreselijk off topic is. Ik hoop alleen dat duidelijk is dat ik niet deze plaatjes hier neerzet om te choqueren maar omdat ik daadwerkelijk luister naar de muziek al zal dat voor sommigen misschien juist een grotere schok zijn Ja, laten we deze discussie hier maar niet verder voeren. We kennen inmiddels elkaars mening. Wat de muziek betreft; sommige plaatjes choqueren mij wel degelijk. Als ik de uitdrukking "je bent wat je eet" vooral lichamelijk zou interpreteren, dan vloeit daar uit voort dat voor het geestelijke geldt: "je bent wat je hoort" (in de zin van luisteren). Het visuele aspect sluit daar bij aan. Jouw muziekkeuze is dan wel zorgwekkend te noemen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 12 oktober 2010 Report Share Posted 12 oktober 2010 je hoeft je over mij echter geen zorgen te maken. zodra ik echter ga luisteren naar frans duits...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 12 oktober 2010 Report Share Posted 12 oktober 2010 zodra ik echter ga luisteren naar frans duits...... Och......Frans, Duits, Engels.......dat gegrunt klinkt toch altijd hetzelfde. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 12 oktober 2010 Report Share Posted 12 oktober 2010 zodra ik echter ga luisteren naar frans duits...... Och......Frans, Duits, Engels.......dat gegrunt klinkt toch altijd hetzelfde. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 12 oktober 2010 Report Share Posted 12 oktober 2010 Niets..... . Vrouw voor de TV, ik achter de PC. Avondje HEAREN om weer even "bij" te komen. En heel binnenkort maar even de luistersessie bij Frank op 14 mei j.l. afmaken. Ik schaam me dood.......... Maar ja, druk geweest met van alles en nogwat..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 12 oktober 2010 Report Share Posted 12 oktober 2010 Klassiek knallen gaat ook heel lekker met Sjostakovitsj Maar de Sacre bewaar ik als tip! Die ken ik niet goed. M rc Dan neem ik Sjostakovitsj als tip, want ik ken maar heel weinig muziek van hem. Probeer van zijn symfonie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 12 oktober 2010 Report Share Posted 12 oktober 2010 Vrijmetselarij ontstaat rond de 15e eeuw (na Christus uiteraard), al claimen vrijmetselaars graag een veel vroegere oorsprong. Vrijmetselaars eren in beginsel Lucifer als de Lichtdrager en verdragen daarom Jezus Christus niet. Eerder? Later zul je bedoelen. De eerste grootloge werd gevormd in 1717 in Engeland te Londen. Veel later dus dan de 15de eeuw. Daarbij heb je een heel fvaudt beeld van vrijmetselarij. Het heeft nl niets, maar dan ook helemaal niets met Satanisme of Lucifer te maken. Leest u dit eerst eens door, om iets te weten te komen over deze broederschap van mensen die streven naar geestelijke en morele verheffing, onderlinge waardering en wederzijdse hulp. Ook muziek heeft niets met godsdienst of religie te maken. Enkel de gezongen text kan satanistisch of religieus zijn, en dat kwam eeuwen geleden al voor, en nu nog, in veel ver5schillende muziekgenres. Dat heeft niets met een muziekstijl te maken. Ik ken voldoende metal, hardrock enz. waar een religieuze text bij gezongen word, maar ook klassieke liederen die satanistisch zijn. Hier draait nu: Eric Clapton - MTV Unplugged Link to comment Share on other sites More sharing options...
velothrux Posted 12 oktober 2010 Report Share Posted 12 oktober 2010 Vrijmetselarij ontstaat rond de 15e eeuw (na Christus uiteraard), al claimen vrijmetselaars graag een veel vroegere oorsprong. Vrijmetselaars eren in beginsel Lucifer als de Lichtdrager en verdragen daarom Jezus Christus niet. Eerder? Later zul je bedoelen. De eerste grootloge werd gevormd in 1717 in Engeland te Londen. Veel later dus dan de 15de eeuw. Daarbij heb je een heel fvaudt beeld van vrijmetselarij. Het heeft nl niets, maar dan ook helemaal niets met Satanisme of Lucifer te maken. Leest u dit eerst eens door, om iets te weten te komen over deze broederschap van mensen die streven naar geestelijke en morele verheffing, onderlinge waardering en wederzijdse hulp. Ook muziek heeft niets met godsdienst of religie te maken. Enkel de gezongen text kan satanistisch of religieus zijn, en dat kwam eeuwen geleden al voor, en nu nog, in veel ver5schillende muziekgenres. Dat heeft niets met een muziekstijl te maken. Ik ken voldoende metal, hardrock enz. waar een religieuze text bij gezongen word, maar ook klassieke liederen die satanistisch zijn. De oudste bronnen gaan zelfs terug op 1390. Mijn beeld van de vrijmetselarij is zeker niet fout en de tekst van Wikipedia die je linkt bevestigt mijn beeld. Wiki heeft trouwens niet altijd gelijk. Eén van mijn twee beste vrienden heeft een uitgebreide scriptie gemaakt over vrijmetselarij en homeopathie t.b.v. zijn theologiestudie. Ik heb zijn scriptie gelezen en tijdens het ontstaan ervan veel met hem erover gesproken. Ik heb daarnaast nog veel meer andere artikelen gelezen aangaande de vrijmetselarij. Mijn interesse hiervoor werd tevens gesterkt door het feit dat veel beroemde componisten lid waren van loges. Men kan niet alles weten, maar ik ben (meen ik) wel bovengemiddeld op de hoogte. Muziek heeft bijna alles te maken met religie. En ja, ook sommige klassieke muziek is satanisch. Link to comment Share on other sites More sharing options...
velothrux Posted 12 oktober 2010 Report Share Posted 12 oktober 2010 Klassiek knallen gaat ook heel lekker met Sjostakovitsj Maar de Sacre bewaar ik als tip! Die ken ik niet goed. M rc Dan neem ik Sjostakovitsj als tip, want ik ken maar heel weinig muziek van hem. Probeer van zijn symfonie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 12 oktober 2010 Report Share Posted 12 oktober 2010 De oudste bronnen gaan zelfs terug op 1390. Mijn beeld van de vrijmetselarij is zeker niet fout en de tekst van Wikipedia die je linkt bevestigt mijn beeld. Wiki heeft trouwens niet altijd gelijk. Eén van mijn twee beste vrienden heeft een uitgebreide scriptie gemaakt over vrijmetselarij en homeopathie t.b.v. zijn theologiestudie. Ik heb zijn scriptie gelezen en tijdens het ontstaan ervan veel met hem erover gesproken. Ik heb daarnaast nog veel meer andere artikelen gelezen aangaande de vrijmetselarij. Mijn interesse hiervoor werd tevens gesterkt door het feit dat veel beroemde componisten lid waren van loges. Men kan niet alles weten, maar ik ben (meen ik) wel bovengemiddeld op de hoogte. Een scriptie zegt niets, maar dan ook helemaal niets over de vrijmetselarij. De wiki pagina is ingevuld door een vrijmetselaar, en klopt volledig. Is alleen in vrij grote lijnen beschreven. Om er iets meer van te begrijpen moet je zelf banden hebben met vrijmetselaars, of je aanmelden. Pas dan zul je werkelijk weten wat het inhoud. Dat is niet uit boekjes te halen, die vrijwel allemaal een heel verschillend beeld schetsen, maar zelden de werkelijkheid. Data vanaf de 14de eeuw heb ik ook wel eens gelezen, maar worden nergens bevestigd. Ook data totaan 1717 zijn nergens bevestigingen over te vinden. Allemaal speculatie. Je kent vast het fluisterspelletje van de kleuterschool nog wel. Aan het einde van de kring kwam er een heel ander verhaal uit dan aan het begin verteld was. Zo gaat dat ook met verhalen over (hier ter sprake, dus als voorbeeld) de Vrijmetselarij. Daardoor word er zo heel verschillend over geschreven. Net als dat dat met gesloten secten gebeurd. De Vrijmetselarij is ook niet zomaar vrij toegankelijk, en daardoor mysterieus voor bepaalde types, die daar dan de wildste verhalen over wensen te vertellen cq schrijven, welke in de loop der tijd ook nog eens heel ver verbasterd kunnen worden/zijn. Dit is het laatste wat ik erover schrijf. Terug ontopic weer. Hier draait nu: Johnny Cash - American IV: The Man Comes Around Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 13 oktober 2010 Report Share Posted 13 oktober 2010 (...) Johnny Cash - American IV: The Man Comes Around Surely, Cash CAN make a man come around. Maar waarom zouden wij dat wlllen??! Cash is nooit een echte Carter geweest. F Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 13 oktober 2010 Report Share Posted 13 oktober 2010 portishead - dummy Link to comment Share on other sites More sharing options...
velothrux Posted 13 oktober 2010 Report Share Posted 13 oktober 2010 De oudste bronnen gaan zelfs terug op 1390. Mijn beeld van de vrijmetselarij is zeker niet fout en de tekst van Wikipedia die je linkt bevestigt mijn beeld. Wiki heeft trouwens niet altijd gelijk. Eén van mijn twee beste vrienden heeft een uitgebreide scriptie gemaakt over vrijmetselarij en homeopathie t.b.v. zijn theologiestudie. Ik heb zijn scriptie gelezen en tijdens het ontstaan ervan veel met hem erover gesproken. Ik heb daarnaast nog veel meer andere artikelen gelezen aangaande de vrijmetselarij. Mijn interesse hiervoor werd tevens gesterkt door het feit dat veel beroemde componisten lid waren van loges. Men kan niet alles weten, maar ik ben (meen ik) wel bovengemiddeld op de hoogte. Een scriptie zegt niets, maar dan ook helemaal niets over de vrijmetselarij. Zo, heb je de scriptie van mijn vriend ook gelezen? Je hebt wellicht een goed onderbouwde argumentatie? Beetje lullig om het maandenlange werk van iemand af te doen als nietszeggend zonder er ook maar iets van te hebben gelezen. De wiki pagina is ingevuld door een vrijmetselaar, en klopt volledig. Is alleen in vrij grote lijnen beschreven. Ik zei toch dat de tekst van Wiki mijn beeld bevestigt. Ik zei alleen maar dat Wiki niet altijd gelijk heeft omdat sommigen de artikelen van Wiki als vaststaande waarheden accepteren. Deze opmerking had niet direct betrekking op de gelinkte tekst. Om er iets meer van te begrijpen moet je zelf banden hebben met vrijmetselaars, of je aanmelden. Pas dan zul je werkelijk weten wat het inhoud. Dat is niet uit boekjes te halen, die vrijwel allemaal een heel verschillend beeld schetsen, maar zelden de werkelijkheid. Data vanaf de 14de eeuw heb ik ook wel eens gelezen, maar worden nergens bevestigd. Ook data totaan 1717 zijn nergens bevestigingen over te vinden. Allemaal speculatie. Je kent vast het fluisterspelletje van de kleuterschool nog wel. Aan het einde van de kring kwam er een heel ander verhaal uit dan aan het begin verteld was. Zo gaat dat ook met verhalen over (hier ter sprake, dus als voorbeeld) de Vrijmetselarij. Daardoor word er zo heel verschillend over geschreven. Net als dat dat met gesloten secten gebeurd. De Vrijmetselarij is ook niet zomaar vrij toegankelijk, en daardoor mysterieus voor bepaalde types, die daar dan de wildste verhalen over wensen te vertellen cq schrijven, welke in de loop der tijd ook nog eens heel ver verbasterd kunnen worden/zijn. Dit is het laatste wat ik erover schrijf. Er zijn voldoende getuigenissen van voormalige vrijmetselaars voorhanden (al vanaf de 18e eeuw) om een goed beeld te krijgen van de intenties van de vrijmetselarij. En ik heb het dan niet over een paar filmpjes op youtube. Terug ontopic weer. Goed idee. Gisteren een aardige cd aangeschaft bij de plaatselijke kringloop voor 75 cent. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 13 oktober 2010 Report Share Posted 13 oktober 2010 wat een vrijmetselaar zegt , is niet wat een vrijmetselaar doet.... en nu klaar Link to comment Share on other sites More sharing options...
velothrux Posted 13 oktober 2010 Report Share Posted 13 oktober 2010 wat een vrijmetselaar zegt , is niet wat een vrijmetselaar doet.... en nu klaar OK man. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 13 oktober 2010 Report Share Posted 13 oktober 2010 [...] Gisteren een aardige cd aangeschaft bij de plaatselijke kringloop voor 75 cent. Knetter, 75 cent! Ik kom te weinig bij de kringloop, merk ik. Gefeliciteerd! M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts