rbh Posted 21 januari 2011 Report Share Posted 21 januari 2011 't Is altijd lastig om iets over mn muziek te zeggen. Weet vaak niet waar het vandaan komt, wie er spelen, hoe lang ze al samen spelen. Ik luister echt alles wat op mijn pad komt. Dat is soms een voordeel want je ontdekt zo veel onbekende muziek maar soms ook een nadeel want ik bijvoorbeeld absoluut geen lijn krijgen in de m'n klassieke muziek collectie. En dat is zonde. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 21 januari 2011 Report Share Posted 21 januari 2011 Laatst World Comming Down van Type 0 Negative geluisterd. Ik heb deze voor mijn verjaradag gekregen. Mijn eerste indruk is dat het een erg fijn album is maar dat deze te lang duurt. Niet dat er slechte nummers op staan maar naar 40 minuten vind ik het vaak wel mooi geweest. Voor mij hooft een CD of LP oo niet langer te duren. World Comming Down duurt 74 minuten en dat is te lang vind ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 21 januari 2011 Report Share Posted 21 januari 2011 rage against the machine geen uitleg nodig anders is er geen hoop meer voor je Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 21 januari 2011 Report Share Posted 21 januari 2011 Laatst World Comming Down van Type 0 Negative geluisterd. Ik heb deze voor mijn verjaradag gekregen. Mijn eerste indruk is dat het een erg fijn album is maar dat deze te lang duurt. Niet dat er slechte nummers op staan maar naar 40 minuten vind ik het vaak wel mooi geweest. Voor mij hooft een CD of LP oo niet langer te duren. World Comming Down duurt 74 minuten en dat is te lang vind ik. Ja, daar heeft (had?) Type O Negative een handje van. Volgens mij duren al hun albums meer dan 70 minuten. Geldt in ieder geval voor October Rust, World Coming Down, Life Is Killing Me en Dead Again. Overigens moet ik wel zeggen dat ik de lengte vooral bij World Coming Down storend vind. Maar ik vind dat dan ook de minste van deze 4. Aan de andere kant staan er ook een hoop nummers op die ik altijd skip, zoals (heel toepasselijk) Skip It, Sinus, Liver en Lung, dus dat scheelt weer een paar minuten Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 21 januari 2011 Report Share Posted 21 januari 2011 Public Image Ltd. - This is what you want.. This is what you get Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 22 januari 2011 Report Share Posted 22 januari 2011 Lou Reed - Metal Machine Music Simpel gezegd: een dubbelelpee gevuld met alleen maar 2 gitaren die aan het feedbacken zijn Het 'heeft wel wat'.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 22 januari 2011 Report Share Posted 22 januari 2011 Deze klassieker nog maar eens uit de kast getrokken, zin in spetterende muziek: Jane's Addiction - Ritual de lo habitual Deze plaat is een perfekt voorbeeld van wat Bill Hicks eens zei: If you don't think drugs have done good things for us, then take all of your records, tapes and CDs and burn them. Cause you know what? The musicians that made all that great music that's enhanced your lives throughout the years? Real f*cking high on drugs." En hij voegde er nog aan toe: "The Beatles were so f*ckin' high they let Ringo sing a few songs." Een adequate concertopname van het epische nummer 'Three days': http://www.youtube.com/watch?v=bqWqbmSLMDU Link to comment Share on other sites More sharing options...
henkes Posted 22 januari 2011 Report Share Posted 22 januari 2011 Tering wat klinkt het toch weer lekker in huize henkes. gr henkes Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 22 januari 2011 Report Share Posted 22 januari 2011 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 22 januari 2011 Report Share Posted 22 januari 2011 Ze waren in Concerto Amsterdam voor een instore optreden afgelopen donderdag, dus gelijk de CD gekocht. Het klonk goed, een soort tussenproject voor Bettie Serveert fans. Waar ik dus geen CD's van heb. It's a first. Me & Stupid - In a cabin with Te beluisteren op: http://3voor12.vpro.nl/luisterpaal/ En draait dus nu in de CD-speler. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 22 januari 2011 Report Share Posted 22 januari 2011 Het klonk goed, een soort tussenproject voor Bettie Serveert fans. Waar ik dus geen CD's van heb. It's a first. Probeer dan vooral Palomine eens. Del Amitri - Waking Hours http://www.youtube.com/watch?v=LUWAE76PmMY Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 22 januari 2011 Report Share Posted 22 januari 2011 Dank, Erikatn! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 22 januari 2011 Report Share Posted 22 januari 2011 Het klonk goed, een soort tussenproject voor Bettie Serveert fans. Waar ik dus geen CD's van heb. It's a first. Probeer dan vooral Palomine eens. En als die bevalt, probeer dan ook Lamprey: Misschien niet helemaal zo goed als Palomine, maar er staan zeker hele goeie nummers op... Link to comment Share on other sites More sharing options...
tito Posted 23 januari 2011 Report Share Posted 23 januari 2011 Lou Reed - Metal Machine Music Z`n beste soloschijf. The Gun Club - Miami. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 23 januari 2011 Report Share Posted 23 januari 2011 Lou Reed - Metal Machine Music Z`n beste soloschijf. The Gun Club - Miami. Nog The Gun Club liefhebbers ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 23 januari 2011 Report Share Posted 23 januari 2011 Nog The Gun Club liefhebbers ... Ik ken The Gun Club eigenlijk alleen van een cover van 16 Horsepower, op de live-cd Hoarse. Maar die sla ik meestal over, omdat ik dat niet zo'n leuk nummer vind, maar dat kan natuurlijk aan de uitvoering van 16 Horsepower liggen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 23 januari 2011 Report Share Posted 23 januari 2011 Ik ken alleen het nummer 'Lucky Jim' dat ik ooit op een of andere compilatie heb gehad. Hear maar weer eens een potje beuken met Converge: Converge - Axe to fall Dit maakt me wel nieuwsgierig hoe dat op mijn aanstaande pushpull versterker zal klinken. Op matig lineaire SE met een overdaad aan tweede harmonischen klinkt het iig al erg goed, ook de bas.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 23 januari 2011 Report Share Posted 23 januari 2011 Spoon - Girls can Tell Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 23 januari 2011 Report Share Posted 23 januari 2011 Rickie Lee Jones - idem Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 24 januari 2011 Report Share Posted 24 januari 2011 Altijd als ik die hoes tegenkom ben ik erdoor geïntrigeerd. Geen idee of ik de muziek wat zou vinden. Hier daarnet: Hendrix - Band of Gypsys Ik ken hem (stom stom stom) nog niet zo heel lang, en ik verbaas me elke keer weer hoe goed dit album is. Ik denk dat Hendrix hier op het hoogtepunt van zijn kunnen was qua gitaarspel*, echt ongelooflijk wat een scala aan geluiden -en gevoel- hij uit dat stuk hout weet te halen En dat met heel beperkte effektapparatuur http://www.youtube.com/watch?v=k88KabdhPzk *Kan ook stomweg niet anders, 3 maanden later was hij dood Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 24 januari 2011 Report Share Posted 24 januari 2011 Gisteren kwam ik deze fan made video clip tegen. Ik vind deze clip zeer goed gedaan. Zelf kan ik Slayer van tijd tot tijd ook zeer waarderen, maar niet te vaak. Dit nummer; Disciple, is een van de nieuwe Slayer klassiekers denk ik. gister avond naar Grinderman 2 zitten luisteren. Ik heb de LP al enige tijd maar het was er nog niet van gekomen om deze te luisteren. Ik denk dat ik deze beter vind dan het eerste Ginderman album. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 24 januari 2011 Report Share Posted 24 januari 2011 Laatst World Comming Down van Type 0 Negative geluisterd. Ik heb deze voor mijn verjaradag gekregen. Mijn eerste indruk is dat het een erg fijn album is maar dat deze te lang duurt. Niet dat er slechte nummers op staan maar naar 40 minuten vind ik het vaak wel mooi geweest. Voor mij hooft een CD of LP oo niet langer te duren. World Comming Down duurt 74 minuten en dat is te lang vind ik. Ja, daar heeft (had?) Type O Negative een handje van. Volgens mij duren al hun albums meer dan 70 minuten. Geldt in ieder geval voor October Rust, World Coming Down, Life Is Killing Me en Dead Again. Overigens moet ik wel zeggen dat ik de lengte vooral bij World Coming Down storend vind. Maar ik vind dat dan ook de minste van deze 4. Aan de andere kant staan er ook een hoop nummers op die ik altijd skip, zoals (heel toepasselijk) Skip It, Sinus, Liver en Lung, dus dat scheelt weer een paar minuten Dead agian heb ik nog niet niet. Samen met origin of the feces zijn dat mijn ontbrekende Type 0 Negative albums. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 24 januari 2011 Report Share Posted 24 januari 2011 Ik ken alleen het nummer 'Lucky Jim' dat ik ooit op een of andere compilatie heb gehad. Hear maar weer eens een potje beuken met Converge: Converge - Axe to fall Dit maakt me wel nieuwsgierig hoe dat op mijn aanstaande pushpull versterker zal klinken. Op matig lineaire SE met een overdaad aan tweede harmonischen klinkt het iig al erg goed, ook de bas.. gaat vast goed komen. deze stond hier gister ook wat bezoek weg te jagen en by the way three days is een van mijn favourite nummers aller tijden Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 24 januari 2011 Report Share Posted 24 januari 2011 Gisteren kwam ik deze fan made video clip tegen. Ik vind deze clip zeer goed gedaan. Zelf kan ik Slayer van tijd tot tijd ook zeer waarderen, maar niet te vaak. Dit nummer; Disciple, is een van de nieuwe Slayer klassiekers denk ik. Hij is goed ja Zo is de tekst ook te volgen, daar zit nog wel wat in. gister avond naar Grinderman 2 zitten luisteren. Ik heb de LP al enige tijd maar het was er nog niet van gekomen om deze te luisteren. Ik denk dat ik deze beter vind dan het eerste Ginderman album. Aha, die moet ik ook nog eens doornemen Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 24 januari 2011 Report Share Posted 24 januari 2011 Grinderman vind ik persoonlijk beter dan nr 2 Best of both heeft een super goed concert opgeleverd LP uitgave, artwork van Grinderman 2, is wel heel mooi gedaan Voor de niet Gun Club kenners Beluister eens Fire of Love en bovengenoemd Miami + luister ook eens naar We Are Soldiers waarbij artiesten als Lanegan, Cave, Lydia Lunch onafgewerkte songs van de betreurde Jeffrey Lee Pierce hebben "bewerkt" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts