Jump to content

Welke muziek staat er nu op (part 5) ???

Ome Henk
 Share

Recommended Posts

Heb weer een heel fijn plaatje in huis:

image2you_ru_17324_cc769_1291323515.jpg

En hierna ga ik luisteren naar:

734blog_tokyo_electron_lp.jpg

Van Tokyo Electron zijn 500 platen geperst en geen CD. Deze 500 platen waren snel weg, maar bij de platenmaatschappij lagen nog 7 platen zonder hoes. Daarvan heb ik

Altijd als ik die hoes tegenkom ben ik erdoor geïntrigeerd. Geen idee of ik de muziek wat zou vinden.

Het klinkt minder 'druggy' dan het eruit ziet. Vrouwelijke sophisticated singer-songerwriter pop of een typisch vrouwelijke benadering van jazzy/blues georienteerde pop. Maar in sterke composities gegoten en resulterend in een som groter dan de delen. Iets waar je meer oor voor krijgt als je wat ouder begint te worden. Of zoiets. :)

Vandaag binnengekomen:

51oKr8Y9qCL._SS500_.jpg

Curtis Mayfield - Curtis (MoFi Gold Disc)

51xWP-0yxmL._SS500_.jpg

Doobie Brothers - The Captain and Me (MoFi Hybdrid SACD)

Grinderman vind ik persoonlijk beter dan nr 2

Nick zou eigenlijk weer `ns `n mooi boek moeten gaan schrijven.

Over the paunchy cowboy bv.

Wellicht houdt `m er dat van om de Birthday Party all over the doen.

En voor de Gun Club nieuwsgierigen lijkt me Death Party ook `n fijn instappertje.

Ga ik ff verder met.. jawel.

Aidan Walsh en z`n Masterplan.

aidanwalshlifestorylpfc.jpg

a Life Story Of My Life.

Grinderman vind ik persoonlijk beter dan nr 2

LP uitgave, artwork van Grinderman 2, is wel heel mooi gedaan

ik heb 1 en 2 uitstuitend als LP. Misschien een afwijking van mij maar ik vind dit echte LP muziek. Burn my Eys van Machine Head (wat een van de beste metal platen is allertijde) zal ik niet snel op LP kopen. Daarintegen vind ik Opeth wel weer echte LP muziek. Weet niet waar dat aan ligt

sunno%29%29%2900void.jpg

Sunn O))) - 00 Void

:blink: Er gaat hier van alles meetrillen!

De muziek van Sunn O))) is extreem langzaam en zwaar, met veel gitaardrones en zeer lage stemmingen. Door middel van audio feedback en andere effecten worden soundscapes gecreëerd. Opvallend is het vrijwel ontbreken van drums of enig andere vorm van beat. Tijdens optredens is de band gehuld in zwarte monnikspijen, wordt er veelvuldig gebruikgemaakt van rookmachines en is het geluidsniveau oorverdovend.

Klinkt toch als vooral bas. Het spectrum is ook interessant: piekt enorm rond 100 Hz..

Die gasten van Opgezwolle gingen toch verder in de Fakkelbrigade ofzo?

Sunn O))) bevalt wel (ben een bosje aan het downloaden), deze is een stuk diverser, lijkt af en toe bijna gewone muziek :rolleyes:

Wat gastbijdragen, o.a. Kim Thayil van Soundgarden speelt een moppie mee:

284999304_638353cfc6_d.jpg

Sunn O))) & Boris - Altar

Bij mij staat er een chaotische band te spelen, met systeem in de chaos.

mzi.sweqbqug.170x170-75.jpg

Maar de titel is erg saai: het Willem Breuker Kollektief met William Breuker Collective

Die staat bij mij onder Jazz, Hmm.

Zeg, daar heb ik ook Michael Bubl

Is dat van die avant-garde piepknorjazz? B)

Ik ben me in een genre wat geheel nieuw voor me is aan het verdiepen: Drone / Ambient Metal, daar kwam ik op via Sunn O)))

Op mijn zoektocht stuitte ik op een 'spek voor mijn bek'-blog, The encyclopedia of audio terrorism :P

http://beautifulnoise.wordpress.com/alphabetical-list-of-bands-on-blog/

En daarlangs kwam ik op de band Earth:

http://www.youtube.com/watch?v=WrclNyck6HY

Het is dan wel brute decibelmuziek, maar er zit onder die oppervlakte vaak een onverwachte schoonheid :)

41ZI2yQ5rbL._SS500_.jpg

Earth - Pentastar: in the style of demons

Drone metal? Pff, dit lijkt behoorlijk op Black Sabbath. Maar ook een nummer met een strijkkwartet, en hier en daar een spaanse gitaar.

Dit zet me aan het denken: wat is er toch veel mooie en bijzondere muziek waar je normaal gezien nooit mee in aanraking komt. Lang leve internet.

Die gasten van Opgezwolle gingen toch verder in de Fakkelbrigade ofzo?

Sunn O))) bevalt wel (ben een bosje aan het downloaden), deze is een stuk diverser, lijkt af en toe bijna gewone muziek :rolleyes:

Wat gastbijdragen, o.a. Kim Thayil van Soundgarden speelt een moppie mee:

284999304_638353cfc6_d.jpg

Sunn O))) & Boris - Altar

vet he?

groene sigaret erbij en para worden B)

Is dat van die avant-garde piepknorjazz? B)

Ik ben me in een genre wat geheel nieuw voor me is aan het verdiepen: Drone / Ambient Metal, daar kwam ik op via Sunn O)))

Op mijn zoektocht stuitte ik op een 'spek voor mijn bek'-blog, The encyclopedia of audio terrorism :P

http://beautifulnois...-bands-on-blog/

En daarlangs kwam ik op de band Earth:

http://www.youtube.com/watch?v=WrclNyck6HY

Het is dan wel brute decibelmuziek, maar er zit onder die oppervlakte vaak een onverwachte schoonheid :)

Ja, Breuker breekt met de standaard muziekwetten.

Die Earth boemt lekker, maar waar haal jij je downloads vandaan? Op de koptelefoon is niet alles tenslotte.

M :ph34r: rc

Ja, Breuker breekt met de standaard muziekwetten.

Die Earth boemt lekker, maar waar haal jij je downloads vandaan? Op de koptelefoon is niet alles tenslotte.

M :ph34r: rc

Ik haal ze van internet, maar dat bedoel je vast niet.

Vooralsnog gewoon uit de koptelefoonuitgang van de laptop met een lange dropveter naar de set, ik ga ook nog wel een audio interfacegeval aanschaffen. En wellicht een Squeezebox Touch oid, maar dan heb ik weer een dac nodig.

Goeie band Henrie Porcupine Tree.. De cd Stupid Dream met o.a . nummer piano lessons. Lekker....

Ik zit in de auto met mijn MacBook aan gesloten op de aux uitgang van de autoradio klinkt goed... :D

gr henkes uit Raalte.

O ja, er is hier op het forum iemand die ook wel eens Sunn O))) draait B)

ja, White 1 en White 2 staan hear in de kast, mi net even interessanter dan de eerste twee die de heren hebben uitgegeven, zit wat dichter bij de onbegrepen jaren 70 freakmuziek.

Ik vind het vooral tamelijk eentonig eigenlijk. Althans, dat dacht ik. Totdat ik jouw eerdere post van Sunn o))) ging luisteren :D

Bij Sunn O))) heb ik ook wel eens dat ik het even objektief hoor en bedenk "wat een belachelijke muziek is dit eigenlijk" :rolleyes:

Maar voordat ik ze kende maakte ik tussen de bedrijven door in de oefenruimte ook graag van dat soort geluiden, de versterker op 10 en bas er tegenaan en maar laten feedbacken, heerlijk man B)

Earth is ook eentonig, maar is meer muziek, het lijkt in de verte wel wat op country ofzo. Ik heb nu even een periode dat ik eentonig leuk vind, het gaat om de kleine verschillen, spanningsopbouw. Volgende maand ga ik voor The Mars Volta wellicht :rolleyes:

Vind ik dit toch beter te pruimen:

Goed gespeeld, goeie band, best aardig nummer, maar het is in mijn oren z

Volgende maand ga ik voor The Mars Volta wellicht :rolleyes:

Topband! Het ligt er wel een beetje aan welk album je gaat luisteren. De eerste cd (Deloused In The Comatorium) is nog wel vrij toegankelijk, opvolger Frances The Mute ook nog wel, op het titelnummer na misschien, maar de 2 albums daarna zijn wat 'moeilijker'. Vooral The Bedlam In Goliath (hun 4e album) is vrij zware kost, al valt na Sunn o))) alles wel mee denk ik ;) Hun laatste album, Octahedron, is daarentegen dan weer heel toegankelijk...

Mijn favoriet is trouwens Frances The Mute. Vooral ook vanwege de drums, of liever gezegd, de drummer. Die is na dat album geloof ik gestopt en vervangen door een druktemaker :D Vooral op 'Goliath'. Die is inmiddels ook al weer gestopt trouwens, dus ik ben benieuwd hoe een mogelijk volgend album nu gaat klinken...

Goed gespeeld, goeie band, best aardig nummer, maar het is in mijn oren zòò gladjes, het raakt me niet.

Aardig nummer zegt ie... Tss... ;) Maar ja, 'gladjes' is iets wat wel vaker gezegd wordt over dit genre (progressive rock/metal). Maar als je toch aan het downloaden bent, download dan ook even het album waar dit aardige nummer op staat: Fear Of A Blank Planet. Ik vind het een van de beste progressive rock/metal albums van de laatste jaren. Beter dan wat Dream Theater de laatste jaren heeft gepresteerd. Maar goed, progressive rock/metal daar moet je wel 'tegen kunnen', want lang niet iedereen (ook rock/metal-liefhebbers) vindt dat mooi...

Als ze nou de hele tijd hetzelfde akkoord zouden spelen.. :lol:

Hehe... Gelukkig niet. Dan zou een nummer als Anesthetize wel erg langdradig worden:

http://www.youtube.com/watch?v=6XspR65gDRE http://www.youtube.com/watch?v=P66kIMa3tMQ&feature=fvst