rbh Posted 24 januari 2011 Report Share Posted 24 januari 2011 Heb weer een heel fijn plaatje in huis: En hierna ga ik luisteren naar: Van Tokyo Electron zijn 500 platen geperst en geen CD. Deze 500 platen waren snel weg, maar bij de platenmaatschappij lagen nog 7 platen zonder hoes. Daarvan heb ik Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 24 januari 2011 Report Share Posted 24 januari 2011 "All That Jazz" van Gerry Mulligan... maar geen hoesprentje van te vinden... Klinkt errug lekker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 24 januari 2011 Report Share Posted 24 januari 2011 Altijd als ik die hoes tegenkom ben ik erdoor geïntrigeerd. Geen idee of ik de muziek wat zou vinden. Het klinkt minder 'druggy' dan het eruit ziet. Vrouwelijke sophisticated singer-songerwriter pop of een typisch vrouwelijke benadering van jazzy/blues georienteerde pop. Maar in sterke composities gegoten en resulterend in een som groter dan de delen. Iets waar je meer oor voor krijgt als je wat ouder begint te worden. Of zoiets. Vandaag binnengekomen: Curtis Mayfield - Curtis (MoFi Gold Disc) Doobie Brothers - The Captain and Me (MoFi Hybdrid SACD) Link to comment Share on other sites More sharing options...
tito Posted 25 januari 2011 Report Share Posted 25 januari 2011 Grinderman vind ik persoonlijk beter dan nr 2 Nick zou eigenlijk weer `ns `n mooi boek moeten gaan schrijven. Over the paunchy cowboy bv. Wellicht houdt `m er dat van om de Birthday Party all over the doen. En voor de Gun Club nieuwsgierigen lijkt me Death Party ook `n fijn instappertje. Ga ik ff verder met.. jawel. Aidan Walsh en z`n Masterplan. a Life Story Of My Life. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 25 januari 2011 Report Share Posted 25 januari 2011 Via de ipod en de set... Bracht me weer even terug.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 25 januari 2011 Report Share Posted 25 januari 2011 Grinderman vind ik persoonlijk beter dan nr 2 LP uitgave, artwork van Grinderman 2, is wel heel mooi gedaan ik heb 1 en 2 uitstuitend als LP. Misschien een afwijking van mij maar ik vind dit echte LP muziek. Burn my Eys van Machine Head (wat een van de beste metal platen is allertijde) zal ik niet snel op LP kopen. Daarintegen vind ik Opeth wel weer echte LP muziek. Weet niet waar dat aan ligt Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 25 januari 2011 Report Share Posted 25 januari 2011 Opgezwolle - Eigen wereld Ik ken (nog) niet veel van nederlandse rap maar dit is geweldig, originele inventieve teksten en beats, de bas klapt door je boxen Lange Frans, Opposites en alle andere TMF slappe rappers eat your heart out: Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 25 januari 2011 Report Share Posted 25 januari 2011 Sunn O))) - 00 Void Er gaat hier van alles meetrillen! De muziek van Sunn O))) is extreem langzaam en zwaar, met veel gitaardrones en zeer lage stemmingen. Door middel van audio feedback en andere effecten worden soundscapes gecreëerd. Opvallend is het vrijwel ontbreken van drums of enig andere vorm van beat. Tijdens optredens is de band gehuld in zwarte monnikspijen, wordt er veelvuldig gebruikgemaakt van rookmachines en is het geluidsniveau oorverdovend. Klinkt toch als vooral bas. Het spectrum is ook interessant: piekt enorm rond 100 Hz.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 25 januari 2011 Report Share Posted 25 januari 2011 Ja, jammer dat de band Opgezwolle alweer 3 jaar uitelkaar zijn. Dacht ik ergens te lezen. Hier Rogier van Otterloo met de "KLM"-plaat, vette easy listening. Me & Stupid wordt ook lekker "grijs" gedraaid in de CD-speler. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 25 januari 2011 Report Share Posted 25 januari 2011 16 Horsepower - Hoarse Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 25 januari 2011 Report Share Posted 25 januari 2011 Die gasten van Opgezwolle gingen toch verder in de Fakkelbrigade ofzo? Sunn O))) bevalt wel (ben een bosje aan het downloaden), deze is een stuk diverser, lijkt af en toe bijna gewone muziek Wat gastbijdragen, o.a. Kim Thayil van Soundgarden speelt een moppie mee: Sunn O))) & Boris - Altar Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 25 januari 2011 Report Share Posted 25 januari 2011 Bij mij staat er een chaotische band te spelen, met systeem in de chaos. Maar de titel is erg saai: het Willem Breuker Kollektief met William Breuker Collective Die staat bij mij onder Jazz, Hmm. Zeg, daar heb ik ook Michael Bubl Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 26 januari 2011 Report Share Posted 26 januari 2011 Bij mij staat er een chaotische band te spelen, met systeem in de chaos. Is dat van die avant-garde piepknorjazz? Ik ben me in een genre wat geheel nieuw voor me is aan het verdiepen: Drone / Ambient Metal, daar kwam ik op via Sunn O))) Op mijn zoektocht stuitte ik op een 'spek voor mijn bek'-blog, The encyclopedia of audio terrorism http://beautifulnoise.wordpress.com/alphabetical-list-of-bands-on-blog/ En daarlangs kwam ik op de band Earth: http://www.youtube.com/watch?v=WrclNyck6HY Het is dan wel brute decibelmuziek, maar er zit onder die oppervlakte vaak een onverwachte schoonheid Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 26 januari 2011 Report Share Posted 26 januari 2011 Earth - Pentastar: in the style of demons Drone metal? Pff, dit lijkt behoorlijk op Black Sabbath. Maar ook een nummer met een strijkkwartet, en hier en daar een spaanse gitaar. Dit zet me aan het denken: wat is er toch veel mooie en bijzondere muziek waar je normaal gezien nooit mee in aanraking komt. Lang leve internet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 26 januari 2011 Report Share Posted 26 januari 2011 Die gasten van Opgezwolle gingen toch verder in de Fakkelbrigade ofzo? Sunn O))) bevalt wel (ben een bosje aan het downloaden), deze is een stuk diverser, lijkt af en toe bijna gewone muziek Wat gastbijdragen, o.a. Kim Thayil van Soundgarden speelt een moppie mee: Sunn O))) & Boris - Altar vet he? groene sigaret erbij en para worden Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 26 januari 2011 Report Share Posted 26 januari 2011 Bij mij staat er een chaotische band te spelen, met systeem in de chaos. Is dat van die avant-garde piepknorjazz? Ik ben me in een genre wat geheel nieuw voor me is aan het verdiepen: Drone / Ambient Metal, daar kwam ik op via Sunn O))) Op mijn zoektocht stuitte ik op een 'spek voor mijn bek'-blog, The encyclopedia of audio terrorism http://beautifulnois...-bands-on-blog/ En daarlangs kwam ik op de band Earth: http://www.youtube.com/watch?v=WrclNyck6HY Het is dan wel brute decibelmuziek, maar er zit onder die oppervlakte vaak een onverwachte schoonheid Ja, Breuker breekt met de standaard muziekwetten. Die Earth boemt lekker, maar waar haal jij je downloads vandaan? Op de koptelefoon is niet alles tenslotte. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 26 januari 2011 Report Share Posted 26 januari 2011 Ja, Breuker breekt met de standaard muziekwetten. Die Earth boemt lekker, maar waar haal jij je downloads vandaan? Op de koptelefoon is niet alles tenslotte. M rc Ik haal ze van internet, maar dat bedoel je vast niet. Vooralsnog gewoon uit de koptelefoonuitgang van de laptop met een lange dropveter naar de set, ik ga ook nog wel een audio interfacegeval aanschaffen. En wellicht een Squeezebox Touch oid, maar dan heb ik weer een dac nodig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 26 januari 2011 Report Share Posted 26 januari 2011 Sunn O))) & Boris - Altar vet he? groene sigaret erbij en para worden O ja, er is hier op het forum iemand die ook wel eens Sunn O))) draait Para worden heb ik niet zo'n behoefte aan Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 26 januari 2011 Report Share Posted 26 januari 2011 16 Horsepower - Hoarse Goed idee..zal 'm ook weer eens opzetten...lang geleden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 26 januari 2011 Report Share Posted 26 januari 2011 http://www.youtube.com/watch?v=WrclNyck6HY Het is dan wel brute decibelmuziek, maar er zit onder die oppervlakte vaak een onverwachte schoonheid Ik vind het vooral tamelijk eentonig eigenlijk. Althans, dat dacht ik. Totdat ik jouw eerdere post van Sunn o))) ging luisteren Vind ik dit toch beter te pruimen: Link to comment Share on other sites More sharing options...
henkes Posted 26 januari 2011 Report Share Posted 26 januari 2011 Goeie band Henrie Porcupine Tree.. De cd Stupid Dream met o.a . nummer piano lessons. Lekker.... Ik zit in de auto met mijn MacBook aan gesloten op de aux uitgang van de autoradio klinkt goed... gr henkes uit Raalte. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 26 januari 2011 Report Share Posted 26 januari 2011 O ja, er is hier op het forum iemand die ook wel eens Sunn O))) draait ja, White 1 en White 2 staan hear in de kast, mi net even interessanter dan de eerste twee die de heren hebben uitgegeven, zit wat dichter bij de onbegrepen jaren 70 freakmuziek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 26 januari 2011 Report Share Posted 26 januari 2011 Ik vind het vooral tamelijk eentonig eigenlijk. Althans, dat dacht ik. Totdat ik jouw eerdere post van Sunn o))) ging luisteren Bij Sunn O))) heb ik ook wel eens dat ik het even objektief hoor en bedenk "wat een belachelijke muziek is dit eigenlijk" Maar voordat ik ze kende maakte ik tussen de bedrijven door in de oefenruimte ook graag van dat soort geluiden, de versterker op 10 en bas er tegenaan en maar laten feedbacken, heerlijk man Earth is ook eentonig, maar is meer muziek, het lijkt in de verte wel wat op country ofzo. Ik heb nu even een periode dat ik eentonig leuk vind, het gaat om de kleine verschillen, spanningsopbouw. Volgende maand ga ik voor The Mars Volta wellicht Vind ik dit toch beter te pruimen: Goed gespeeld, goeie band, best aardig nummer, maar het is in mijn oren z Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 26 januari 2011 Report Share Posted 26 januari 2011 Volgende maand ga ik voor The Mars Volta wellicht Topband! Het ligt er wel een beetje aan welk album je gaat luisteren. De eerste cd (Deloused In The Comatorium) is nog wel vrij toegankelijk, opvolger Frances The Mute ook nog wel, op het titelnummer na misschien, maar de 2 albums daarna zijn wat 'moeilijker'. Vooral The Bedlam In Goliath (hun 4e album) is vrij zware kost, al valt na Sunn o))) alles wel mee denk ik Hun laatste album, Octahedron, is daarentegen dan weer heel toegankelijk... Mijn favoriet is trouwens Frances The Mute. Vooral ook vanwege de drums, of liever gezegd, de drummer. Die is na dat album geloof ik gestopt en vervangen door een druktemaker Vooral op 'Goliath'. Die is inmiddels ook al weer gestopt trouwens, dus ik ben benieuwd hoe een mogelijk volgend album nu gaat klinken... Goed gespeeld, goeie band, best aardig nummer, maar het is in mijn oren zòò gladjes, het raakt me niet. Aardig nummer zegt ie... Tss... Maar ja, 'gladjes' is iets wat wel vaker gezegd wordt over dit genre (progressive rock/metal). Maar als je toch aan het downloaden bent, download dan ook even het album waar dit aardige nummer op staat: Fear Of A Blank Planet. Ik vind het een van de beste progressive rock/metal albums van de laatste jaren. Beter dan wat Dream Theater de laatste jaren heeft gepresteerd. Maar goed, progressive rock/metal daar moet je wel 'tegen kunnen', want lang niet iedereen (ook rock/metal-liefhebbers) vindt dat mooi... Als ze nou de hele tijd hetzelfde akkoord zouden spelen.. Hehe... Gelukkig niet. Dan zou een nummer als Anesthetize wel erg langdradig worden: http://www.youtube.com/watch?v=6XspR65gDRE http://www.youtube.com/watch?v=P66kIMa3tMQ&feature=fvst Link to comment Share on other sites More sharing options...
henkes Posted 26 januari 2011 Report Share Posted 26 januari 2011 Of Dark Matter van de zelfde cd. Super..... gr henkes Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts