Jump to content

Welke muziek staat er nu op (part 5) ???

Ome Henk
 Share

Recommended Posts

Tsja, toen had je nog '120 minutes' op MTV waar clips ervan te zien waren. Gelijk gekocht. Als je tegenwoordig vertelt dat MTV vroeger muziek liet zien kijken ze je heel raar aan.. <_<

S(oap)TV zou preciezer zijn. Vreemd beleid voor zo 'n zender, blijkbaar ziet niemand meer wat in muziek. 120 minutes was leuk ja, goed opgelet in ieder geval.

Ga de prima Lemonheads (goeie versie inderdaad van Mrs. R!) zo opzetten, nu speelt nog even:

51RqkCgbIaL._SS500_.jpg

Lucinda Williams - Car Wheels On A Gravel Road

Gezien onze overlappende muzieksmaken zou ik die Lucinda Williams ook eens moeten checken, een tipje van de sluier?

De Lemonheads (oude liefde roest niet) bevielen zo goed, dat ik de rest ook maar weer eens een beurt ga geven. Te beginnen met'Lick':

110165.jpg

Valt niet mee (het draaien -letterlijk dan) die plaat is zò gegolfd dat ik een wasknijper :rolleyes: op de spindel moet zetten om het label tegen het plateau te krijgen :angry: Dan nog denkt de DT dat het een singeltje is, en de arm gaat vrolijk elke seconde op en neer :mad2:

Maar wel een hele mooie plaat, nog aardig wat punknummers (waaronder een cover van Suzanne Vega's 'Luka'), maar de rustiger country-achtige nummers waar ze zo goed in werden steken hier duidelijk al de kop op.

Ik zat me af te vragen hoe het met zanger/spilfiguur Evan Dando is afgelopen, ik vreesde het ergste, interviews uit de jaren negentig waarin hij straalbezopen beweerde van de crack en de heroïne af te zijn :unsure: beloofden weinig goeds. Nouja, hij is nog niet dood, heeft de draad weer enigzins opgepikt, maar het blijft een wazig figuur. Jammer.

Edited by buizenbart

Gezien onze overlappende muzieksmaken zou ik die Lucinda Williams ook eens moeten checken, een tipje van de sluier?

Deze LW schijf past vooral in m'n voorkeur voor 'rootsy' rock. Ze doet onbevangen haar ding, op het oor bijna simpel, maar uiteindelijk pakkend en weet aldoende fraaie sfeer beelden op te roepen. Voorbeeld van een no-nonsense strak geproduceerde vrouwenplaat die gehoord moet worden, ook als het genre in eerste instantie niet je ding is.

Nu:

61Pa5hLpn3L._SS500_.jpg

Van Morrison - Veedon Fleece

voor mij toch wel een van de openbaringen geweest afgelopen jaren dit....wat een fantastische band

614RB2J0A1L._SL500_AA300_.jpg

meat beat manifesto - storm the studio

weet je gelijk waar eboman goed naar geluisterd heeft

dave matthews band
live central park © 2003

giga cover van neil young

zoo wie zoo een gáve 3 delige cd set

1000004003121684.jpg

Tracklist
Disk 1
1. Don't Drink The Water
2. So Much To Say
3. Too Much
4. Granny
5. Crush
6. When The World Ends

Disk 2
1. Dancing Nancies
2. Warehouse
3. Ants Marching
4. Rhyme & Reason
5. Two Step
6. Help Myself

Disk 3
1. Cortez, The Killer
2. Jimi Thing
3. What Would You Say
4. Where Are You Going
5. All Along The Watchtower
6. Grey Street
7. What You Are
8. Stay (Wasting Time)

led_zeppelin_coda-90051-1-1241296707.jpeg

©1982

We're gonna groove

Poor Tom

I can't quit you baby

Walter's walk

Darlene

Ozone baby

Wearing and tearing

Bonzo's Montreux

ik gaat van de laatste naa de eerste :):rolleyes:

Coda is een compilatiealbum van de Britse rockband Led Zeppelin, uitgebracht in 1982. De plaat wil een indruk bieden van de twaalfjarige historie van de band. Van 1968 tot 1980 had de groep de voorhoede gevormd van nieuwe genres in de popmuziek zoals hardrock en heavy metal. Na de plotselinge dood van de drummer John Bonham hief de groep zichzelf op. De coda uit de muzieknotatie was daarom een gepaste titel voor het overzichtsalbum.

Enkele nummers waren oorspronkelijk opgenomen voor andere albums, maar waren eertijds op de plank blijven liggen wegens ruimtegebrek. Coda is de laatste plaat van Led Zeppelin met nog niet eerder uitgebrachte titels.

© wikipedia