Jump to content

Welke muziek staat er nu op (part 5) ???

Ome Henk
 Share

Recommended Posts

NU OP KINK FM: voor de liefhebbers: TRIGGERFINGER!!!!!!!!!!

Helaas gemist. :mad2:

Ga ze gelukkig 2 juni in Hellendoorn tijdens Dauwpop, 1 juli in Werchter (BE) tijdens Rock Werchter en 10 juli in Weert tijdens Bospop nog wel live zien en horen. :)

Live zijn die gasten in hun element, en dat is te horen.

Op CD vind ik het wat tam, en niet de moeite en het geld waard om het te kopen, terwijl ze het live wel hebben voor mij.

Eén van de beste festival bands op dit moment (al is dat niet heel moeilijk natuurlijk, het meeste wat op de festivals staat de afgelopen jaren is of bijna gefossiliseerd, of maakt enkel ziek, waarbij ze mu gemakshalve maar even vergeten.(Nieuwkomers en uitzonderingen daar gelaten uiteraard.)

(Waarom ik dan toch nog steeds naar de festivals ga: Triggerfinger, Dream Theater(Bospop), Blood red shoes & Dazzled kid (frontman van Voicst) (Dauwpop), Chemical brothers (ja ik weet het die zijn ook onderhand stoffig, maar nog wel goed), Linkin Park, Queens of a stone age enz. enz..(Rock Werchter).... en uiteraard de gezelligheid, met veel vrienden en bekenden.

Hier vanavond gewassen en gedraaid:

58e9228348a07e36db983110.L.jpg

Bob marley and the Wailers - Live!

percy_sledge_when_man_loves-TN1451-1262111900.jpeg

Percy Sledge - When a man loves...

(Sorry voor de slechte img, maar er is geen betere te vinden (vrij zeldzame LP naar het schijnt), en een foto wil ook niet lukken nu (te weinig licht in huis).

41NBEX76XNL._SL500_AA300_.jpg

Ekseption - Beggar Julia's time trip

(Alweer excuses voor de niet geweldige img, maar is ook niets beters voor te vinden :mad2: )

Nu weer even wat leven in de hut:

0e62808a8da06af3f23e5110.L.jpg

Slayer - Undisputed attitude

Hierna (de LP's uit):

Dream%20Theater%2001.jpg

Dream Theatre - Limited Edition 'Black clouds & Silver linnings' Deluxe box set.

NU OP KINK FM: voor de liefhebbers: TRIGGERFINGER!!!!!!!!!!

Damn, gemist. Maar ik ben het wel met Miracle eens, ik heb What grabs ya maar hij slaat niet echt aan. Live zijn ze echt een feest, maar dat visuele aspekt mis je thuis. En dan mis je dus daadwerkelijk iets. :huh:

Ik denk dat het niet enkel dat "visuele aspect" is, maar meer dat die gasten het niet naar hun zin hebben in een studio.

Dat is iig wat IK eruit hoor.

Op een podium hebben ze het zichtbaar en hoorbaar naar hun zin, en of dat nu een klein of (groot) festival podium is maakt volgens mij voor hun niet uit.

Op een podium leven die gasten zich volledig uit, terwijl met studio opnames duidelijk te horen is dat ze het doen omdat het moet voor de opname.

Wat ik volgens mij op "What grabs ya?" hoor is zelfs een mix van apart opgenomen instrumenten en stemmen, welke pas naderhand samengevoegd zijn, en dat doet een opname meestal al helemaal geen goed, en maakt al helemaal geen samenspel van de groep bij elkaar.

Een goede groep muzikanten word vaak pas écht goed wanneer ze samen spelen (en/waarmee ze elkaar opzweepen), en wanneer dan dat samenspel opgenomen word kan het uit een goede (op de plaatselijke akoestiek afgestemde) installatie pas écht goed klinken.

Opnames zoals ze tegenwoordig maar al te vaak worden gemaakt (elke muzikant apart zijn ding inspelend/inzingend) worden klinken voor mij voor geen kanten. Heeft geen ziel en samenspel, wat voor mij heel belangrijk is voor muziek.

Helaas klinken de opnames van Triggerfinger ook zoals ik hierboven beschreef, waardoor ik tot nu toe nog geen enkele CD of LP van ze aangeschaft heb, ondanks dat ik ze live heel graag zie/hoor.

Soms (ook in dit geval) kan ik mezelf wel voor me kop rossen dat ik niet in het vak opnametechnicus verder ben gegaan. :mad2:

Vakmanschap, technische- en geluids-kennis maar vooral mensenkennis is helaas ver te zoeken de laatste jaren in dit vak, waardoor de lol er af is voor de meeste bands, maar belangrijker nog, en mede door voornoemde: De goede opnames achterwegen blijven. :mad2::(:mad2:

Zelfs bij liveconcerten zie ik dit helaas steeds meer de overhand krijgen.

Laatst nog bij één van de bekendste livepodia van NL. verving ik één van de "beste" geluidstechneuten die ons land rijkarm is.

De klachten die ik op de vloer hoorde waren absoluut niet van de lucht, en men was enorm blij dat die gast (Zak(kenwasser), zoals hij op de vloer genoemd werd) ziek (in niet zieke toestand doet hij het overigens niet veel beter/ eerder slechter dan die avond) naar huis ging, en ik de mengtafel "iets" anders instelde.

Ik kreeg na het concert zelfs de complimenten van de band. :)

Opnames worden echt niet enkel verziekt door te veel compressie, zoals vaak gedacht word, maar naar mijn mening veel meer door onkunde van de opname technici, en nog veel meer omdat de band niet samen de opname doet, maar apart van elkaar hun kunstje moet vertonen.

Dat mist het samenspel, wat wel op een podium gebeurd.

Mvg. Miracle.

Leuk jullie ervaringen ivm Triggerfinger te lezen :)

Ik heb thuis vooral moeite met de sound van de drums, heb de 3 LP + CD versies gekocht

Ik zal er nog een leuke datum bijvoegen voor jullie

lokerse feesten 2/08

Triggerfinger, Kyuss Lives jawel !!, Airbourne

Is eigenlijk wat voor de concertthread, maar ik heb Kyuss Lives gezien van de week, en ik was niet echt onder de indruk. Van mijn gezelschap hoorde ik vooral de klacht dat het 'te metal' was, de groove miste.

Ik vond het vooral een tamme bedoening. Leuk om het eens live te horen, maar geen hemelse ervaring. En ik ergerde me aan de drukte :angry:

Waar ik me ook aan erger is alle kennissen op facebook die klakkeloos naar alle concerten van Queens of the stone age en aanverwanten gaan en het zonder uitzondering allemaal maar fantastisch vinden. Een beetje kritisch zijn is niet iedereen gegeven..

@Miracle: ik denk dat je de spijker op zijn kop slaat w.b. Triggerfinger het niet leuk vinden in de studio en ieder zijn partij apart inspelen. Maar dat je geen enkele plaat die zo is opgenomen goed vindt, hoe weinig blijven er dan over? Ik heb in mijn enorm indrukwekkende muzikanten drie (nee vier) keer een ceedeetje opgenomen en het ging altijd zo. We namen ook niet echt in Wisseloord op natuurlijk, maar van wat ik begrijp gaat het bijna altijd zo in de rockmuziek. (Is ook makkelijk voor mij, ik ben altijd heel snel klaar. Ik moet er niet aan denken dat ik bij mijn vorige band met die drummer alles live had moeten inspelen, dan waren er ongelukken gebeurd :angry::D )

zal aan mij liggen maar die triggerfinger (trek is aan m'n vinger) hype gaat volledig aan mij voorbij.

leuk bandje maar dan is het voor mij klaar ;)

51JFZ1X2RGL._SS500_.jpg

Van Morrison - Into the Music

Z'n laatste jaren zeventig plaat, en misschien wel z'n laatste grote prestatie.

Een paar jaar geleden in ieder geval prachtig geremastered. Helaas zette hij het uitbrengen van een aantal geremasterde (of nog te remasteren) cd's stil nadat hij het idee kreeg dat muziek voornamelijk nog van het internet wordt gehaald. :huh:

Bedankt voor de tip, Kwabbernoot, klinkt op het eerste gehoor goed :)

Verder ben ik op mijn ouwe dag weer Doe Maar-fan aan het worden geloof ik :huh:

1336055_mi_tb_1.jpg

Doe Maar - Doris Day en andere stukken

Die koortjes, die ritmische details die overal opduiken, die slaggitaartjes en oooo wat is Henny Vrienten een geniale bassist :wub:

Dan kan ik je Trespassers William ook wel aanbevelen. Vind ik beter dan Mazzy Star.Groeten...

ik vind in deze mazzy star meer angrijpen kwa stem

de muziek stijl l doet niet veel verschil

maar je hebt meer weer een verzameling bij gemaakt want de trespassers hbbn ook weer wat

play dot com weer blijgemaakt :):)

Plaatjes draaien vanavond...

Ouwe meuk uit de kast getrokken!

ultravox.jpg

Ultravox, Vienna

en daarvoor, je bent audiofiel of niet soms, deze!

10cc.jpg

10 CC The Original Soundtrack

Zaterdagavond ga ik naar 10 CC trouwens. Ben Benieuwd

M :ph34r: rc

Ik ben nog naar een optreden in het oude Paard geweest

Is het Paard in Den Haag dan niet meer Bart???

Of is de zaal / place verbouwd en vernieuwd?

Ehhmm, in principe is het nog het zelfde adres met dezelfde voorgevel(s). Maar daarachter is dus een half huizenblok gesloopt en een state of the art grote concertzaal en een kleine zaal gebouwd. Het 'oude' Paard zat in twee herenhuizen als ik het me goed herinner met alle trapjes en deurtjes en gangetjes :wub: Met een middelmaat concertzaal, een zoldercafé en nog meer *sentimenteel* veel goeie concerten gezien, Magnapop, Sick of it All, Posies, Urban Dance Squad, Union Carbide Productions b.v. waren highlights :)

Ik spreek nu over de tijd dat een kaartje ongeveer een tientje (180 fr) kostte. Het verbouwen van het Paard is jaren uitgelopen -en ook qua kosten. Of er een direct verband is weet ik niet precies, ook met subsidies en tegenwoordig de bezuinigingen, maar als ik terugdenk aan die leuke bandjes die ik noemde, maar dat soort bandjes komt dus al jaren niet meer in het Paard :angry::angry::angry: Alleen gevestigde namen die omzet garanderen :mad2: Bòòring dus <_< En als er eens iets is betaal je je helemaal scheel :blink:

-end of rant-