m44 Posted 18 april 2011 Report Share Posted 18 april 2011 Ik ben nog naar een optreden in het oude Paard geweest Is het Paard in Den Haag dan niet meer Bart??? Of is de zaal / place verbouwd en vernieuwd? Ehhmm, in principe is het nog het zelfde adres met dezelfde voorgevel(s). Maar daarachter is dus een half huizenblok gesloopt en een state of the art grote concertzaal en een kleine zaal gebouwd. Het 'oude' Paard zat in twee herenhuizen als ik het me goed herinner met alle trapjes en deurtjes en gangetjes Met een middelmaat concertzaal, een zoldercaf Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 18 april 2011 Report Share Posted 18 april 2011 paard was zeker oke...al jaren niet meer geweest Mmmm...Het Paard, was er midden jaren tachtig elke week wel een avond te vinden, of in K81. nu Bill Laswell Sacred System: Chapter 1 (Book of Entrance) Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 18 april 2011 Report Share Posted 18 april 2011 aha...ome bill laswell...."altijd" goed..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 19 april 2011 Report Share Posted 19 april 2011 meer Laswell, met o.a. Buckethead en Bootsy Collins Praxis; Transmutation Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 19 april 2011 Report Share Posted 19 april 2011 Waarom worden de pagina's in dit topic zo ellenlang? Deze is bijna 3 weken geleden begonnen, als ik hem aanklik druk ik maar op 'end', anders blijf ik scrollen. On a lighter note: Vandaag tijdens het behangen beluisterd: PJ Harvey - Is this desire? Ik tegen de hulptroepen: "Mooie plaat is dat eigenlijk h Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 20 april 2011 Report Share Posted 20 april 2011 mooie maar je moet er wel zin in hebben plaat Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 22 april 2011 Report Share Posted 22 april 2011 Hendrix - Band of Gypsys Tweedehandsje, vreselijk smerig. Al wel met een microvezeldoekje grondig afgeveegd, maar er bleven vlekken als van hele vette vingerafdrukken waar stof ingedroogd zat. Dus bij elke omwenteling SCHRRRT SCHRRRRT Dat is beneden de waardigheid van deze plaat! Dus de platenwassert maar weer eens opgesteld, en de kraak is er uit En klinkt ook lekker schoon, behalve de ruis ook een mooie (live) opname. Net nog beter kunnen horen hoe meneer Hendrix machinegeweervuur kan imiteren. Zelfs de veren van de tremolo worden gebruikt Nu ik dit opschrijf moet ik wel aan Alphen aan de Rijn denken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 23 april 2011 Report Share Posted 23 april 2011 band of gypsys heeft ene heerlijke klank...mooi opgenomen...gpeie sfeer, goeie muziek....mooie aanwinst bart wel voorzichtig schoonmaken he...ik weet hoe jij met je huisraad omgaat Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 23 april 2011 Report Share Posted 23 april 2011 Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 24 april 2011 Report Share Posted 24 april 2011 Lkkr zoon paas brunch vanmiddag en dan krijg je deze cd mee !!! Barn Doors & Concrete Floors Israel Nash Gripka Fool's Gold Drown Sunset, Regret Goodbeye Ghost Four Winds Louisiana Baltimore Red Dress Black And Blue Belwether Ballad Antebellum pfft héé®lijk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 24 april 2011 Report Share Posted 24 april 2011 Israel Nash Gripka Ook z'n 'New York Town' kan ik je aanraden Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 24 april 2011 Report Share Posted 24 april 2011 Ook z'n 'New York Town' kan ik je aanraden komt voor de bakker en nu weer ff dit blijft onwijs mooi die hope sandoval - Suddenly Beside You, 2010, (B-side of "Golden Hair" single) Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 26 april 2011 Report Share Posted 26 april 2011 blijft onwijs mooi die hope sandoval Ik wil haar niet in het echt zien. Dan zou ik hopeloos verliefd worden.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 28 april 2011 Report Share Posted 28 april 2011 Vandaag een aantal cd's met muziek uit de jaren 50 gekregen. o.a. deze. http://www.elcheapo.nl/cd_pop/cd/various_artists_it_had_to_be_you/ Ook al is sommige muziek nog voor mijn geboorte (1958) en ken ik het het niet eens. er staan juweeltjes van opnames op. Artiesten staan live in de kamer te zingen, of je wordt meters diep de studio ingezogen. Wat te denken van: Frankie Avalon met "Venus" of The Brothers Four met "Greenfields" Maar ook: Julie Londen "Cry me A River" Absoluut kippenvel..... ik dat lieve mens helemaal niet .....nog veel mooier dan versie van Diana Krall En d Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 30 april 2011 Report Share Posted 30 april 2011 (...) Maar ook: Julie Londen "Cry me A River" Absoluut kippenvel..... ik dat lieve mens helemaal niet .....nog veel mooier dan versie van Diana Krall En dàt via cd en Array Beste Tubejack, Julie London was one of my first loves... (1955)! Ken je de versies van Dinah Washington (1959), Ella Fitzgerald (1961) en Barbra Streisand (1963)*? Ze hebben allemaal wel wàt, vind ik. (Je kunt ze vinden op youtube.) * Er is een bekendere uitvoering van Barbra Streisand uit 1967 ("A Happening in Central Park"). Maar die háált het m.i. qua (melo)dramatiek niet bij deze vroegere uitvoering in de Dinah Shore TV Show. De Ampex tape bleek echter niet verouderingsvrij... Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 30 april 2011 Report Share Posted 30 april 2011 wormrot - abuse Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 30 april 2011 Report Share Posted 30 april 2011 Men without Hats - Greatest Hats Komt allemaal door die reclame voor een theedrankje met dit nummer daarin: http://youtu.be/7movKfyTBII Geweldig nummer, ik hou wel van die 'kale' synthpop en ik word er heel vrolijk van Waarschijnlijk ken ik het nummer in mijn onderbewustzijn van toen ik klein was, want het heeft wel een typisch effekt op me.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kwabbernoot Posted 30 april 2011 Report Share Posted 30 april 2011 WTF! Wat trekt je in hemelsnaam aan in deze "muziek"? Groeten... PS: dit is een serieuze vraag, btw. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 30 april 2011 Report Share Posted 30 april 2011 de enorme hoeveelheid energie en "echtheid" kwabbernoot alles wat met blast beats te maken heeft vind ik geweldig. mijn theorie hierover is dat in heel veel oude rituelen ( of het nu indiase sektes, afrikaanse cultus of voudon is) bij trance achtige toestanden de ritmes altijd steeds sneller gaan. maw...het brengt me in een soort van trance...een lekker gevoel. Of die theorie nu deugt of niet... ik denk dat dit soort muziek ook luister ervaring vraagt binnen het genre...je oren, beleving moet wennen aan de noise...zeg maar zo probeer ik nog steeds te leren genieten van het voor mij psychotische spel van kip hanrahan dus bij deze...mijn serieuze antwoord Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 30 april 2011 Report Share Posted 30 april 2011 The Police - Outlandos d'amour Wasbeurt gegeven, maar d eopname blijft maar zozo. De drums klinken wel lekker dynamisch @m44: ik heb het ook beluisterd, maar ik ben er op dit moment iig nog niet klaar voor.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 30 april 2011 Report Share Posted 30 april 2011 ik denk dat dit soort muziek ook luister ervaring vraagt binnen het genre...je oren, beleving moet wennen aan de noise...zeg maar Ik denk ook dat gewenning een grote rol speelt in dit muziek genre. De gemiddelde luisteraar zal absoluut niet verstaan wat er gezongen/grunt word. Voor de geoefend luisteraar is het heel goed verstaanbaar. Ook scheelt het nogal op watvoor set je dit beluisterd. Op een Logitech setje aan de PC is er ook werkelijk geen koek van te bakken. Zet ik echter de Kenwood KRF-A4030 met Tannoy Saturn speakers aan is het al heel wat anders. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 1 mei 2011 Report Share Posted 1 mei 2011 De muziek van Bettie Serveert draait hier. Een mooie plaat. Heb 'm ook op LP, maar nog niet gedraaid de spindle van de platenspeler is te dik, of het gat van de LP is te klein. Maar het wrikken met de potlood is geen optie, werkte niet, dus ik ga eens een andere platenspeler neerzetten. Maar op CD geniet ik er net zo veel van! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kwabbernoot Posted 1 mei 2011 Report Share Posted 1 mei 2011 @M44, Bedankt voor je antwoord. Energie zit er genoeg in maar dat is dan ook alles wat ik in de muziek terug vind. Ik kom er niet van in een trance of wat dan ook. Eindeloze herhalingen van ritmes, melodie Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 1 mei 2011 Report Share Posted 1 mei 2011 @M44, Bedankt voor je antwoord. Energie zit er genoeg in maar dat is dan ook alles wat ik in de muziek terug vind. Ik kom er niet van in een trance of wat dan ook. Eindeloze herhalingen van ritmes, melodie Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 1 mei 2011 Report Share Posted 1 mei 2011 nu hier suicide silence - no time to bleed Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts