Jump to content

Welke muziek staat er nu op (part 5) ???


Ome Henk
 Share

Recommended Posts

Type 0 Negative - Bloody Kisses

 

Over produktie gesproken: deze is glashelder en toch zwaar, heel audiofiel B)

Daar denken een hoop audiofielen toch echt anders over Bart.

 

Ik kan me een paar jaar geleden nog wel een demoruimte op de VAD herinneren die héél snel leeg liep toen ik deze LP daar op liet zetten. B)

 

Hier draait nu:

111feb6709a02fb773f80110.L.jpg

Megadeth - Cryptic Writing

 

Met excuses aan de buren. B):lol:

Link to comment
Share on other sites

Type 0 Negative - Bloody Kisses

 

Over produktie gesproken: deze is glashelder en toch zwaar, heel audiofiel B)

Daar denken een hoop audiofielen toch echt anders over Bart.

 

Ik kan me een paar jaar geleden nog wel een demoruimte op de VAD herinneren die h

Link to comment
Share on other sites

 

http://www.youtube.com/watch?v=BxckX1QBo0o&feature=related

 

Wat een veelzijdigheid, zelfs "binnen één componist" (George Gershwin). Audra McDonald heeft talenten die je alleen van een echte, hemelse engel zou verwachten.

En dan speelt (of speelde) ze ook nog bijvoorbeeld in "Private Practice", "Law & Order - Special Victims Unit", de musical "Ragtime", won ze vier keer een Tony Award en twee keer een Grammy...

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Audra_McDonald

Link to comment
Share on other sites

Review by James Leonard

 

There is magic in this Die Zauberflöte -- the warmly glowing intonation of La Petite Bande, the pure Pamina of Suzie LeBlanc, the idealized Sorastro of Cornelius Hauptmann, the ardent Tamino of Christoph Genz, the robust Papageno of Stephan Genz, the lovely Papagna of Marie Kuijken, the deeply knowing conducting of Sigiswald Kuijken, even the corny thundercrashes -- but there is also one huge drawback -- the spoken dialogue. The amount of spoken dialogue included has always been a crucial issue for recordings of Die Zauberflöte -- too little and the story is all but incomprehensible, too much and listeners may grow restless waiting for the characters to stop speaking to each other in German, especially if they themselves don't speak German. For the completists and German speakers, Kuijken has included all the spoken dialogue. While this has its charms -- Genz's Papageno's fright is quite convincing -- the dialogue stops the music dead in its tracks every three to five minutes. Depending on the listener, this will either delightfully enhance or fatally detract from what is otherwise a thoroughly beguiling Die Zauberflöte. Amati's sound is deep and clear, but a little reverberant and very live.*

http://www.allmusic.com/album/mozart-die-zauberflte-w124265/review

 

94239.jpg

http://ecards.brilliantclassics.nl/operacollection/release94239.html'>http://ecards.brilliantclassics.nl/operacollection/release94239.html

 

Een heel authentieke, integrale uitvoering van de Vrijmetselaars-opera. Inderdaad betoverend.

Mooi gezongen, prachtig gespeeld, prima opgenomen.

Okay, je hóórt dat 't in een middeleeuwse kathedraal werd opgenomen... maar dat hóór je dan ook zo te horen.

De microfoonplaatsing moet optimaal zijn geweest, en de zangers en zangeressen houden rekening met de nagalm: zij laten de akoestiek het werk overnemen bij lange slotvocalen. Meesterlijk gedaan.

Echt een weggevertje van Kruidvat: 3 CD box met boekje** voor slechts € 4,99!

 

P.S. Recensent James Leonard had kennelijk problemen met de Duitstalige dialogen. Nou ja... als u dat ook heeft, kunt u ze - vooral wanneer u een afstandsbediening kunt gebruiken - heel gemakkelijk "skippen". Elke dialoog is een track. Maar vooral bij eerste beluistering zijn de dialogen verhelderend.

 

* Eerdere uitgave op merk Amati. Is ook uitgebracht op Bayer Musik ( http://www.bayermusicgroup.de/en/label/amati/ami23013.htm ).

Kostte toen aanmerkelijk méér (€ 50,-) ... maar was net zo kostelijk.

** Dus zònder de CD ROM met libretto vermeld op http://ecards.brilliantclassics.nl/ . Maar dat is eigenlijk geen probleem dunkt me: alles is prima te verstaan! Bovendien kunt u het libretto desgewenst downloaden van internet.

Link to comment
Share on other sites

Sara K. - Hell and High Water

Carole King - The Carnagie Hall Concert 1971 SACD

 

Beide 24 bits audio via Vortexbox NAS - Wifi - Squuezebox Touch - UL40S2 - PP's 2x16,5 :P

 

Wel plaatselijk wat toiletspray gespoten voor de frisse lucht. Daar profiteert Wifi van! Lekker frisse klank !!!

Link to comment
Share on other sites

Guest tubejack

Vandaag weer eens gedraaid onder het genot van goede lectuur.

Tijs van Leer Introspection deel 1, 2 en 3.

 

Stokoud net als ik :rolleyes: maar vooral deel 3 erg mooi :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

img5E.jpg

 

Een absolute "must have" voor liefhebbers van hard bob: de dubbel-CD van Art Blakey & The Jazz Messengers, waarop de LP's "Moanin'" (1958) en "Orgy In Rhythm" (1957) digitaal geremasterd zijn samengevoegd.

 

Grootste hit was natuurlijk "Moanin'", met o.m. de befaamde titelsong, "Along Came Betty" en de "Blues March".

Alleen jammer dat juist die opnamen voor Blue Note gemaakt werden door Rudy Van Gelder. Door velen bejubeld, maar niet door mij.

Het klinkt mij wat te fondanterig, te onvast. En ik blijk niet de enige te zijn:

(...) Van Gelder's recording techniques are often admired for the warmth and presence he brings to the end result. Some critics however have also expressed a distaste for the thin and recessed sound in the instruments, mainly the piano. Richard Cook for example noted that the manner in which Van Gelder recorded piano was often as distinctive as the pianists' playing. Blue Note president and producer Alfred Lion often noted that Rudy was sometimes a little heavy on the reverb and would jokingly note that on the tape box as a "Rudy special".[2] One of jazz's greatest artists, Charles Mingus, refused to use Van Gelder, stating he changes people's sounds.[3](...)

http://en.wikipedia.org/wiki/Rudy_Van_Gelder

 

Maar qua muziek is het allemaal grote klasse!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Fijne tip Spido!

 

En ik deel je mening over Van Gelder. Heb zelf het gevoel dat de muziek bij hem te vaak overstemd wordt door de typische Van Gelder sound.

 

Hier draait een plaat die wat mij betreft een prominent plekje in het museum van de popmuziek verdient:

 

The+Reigning+Sound+-+Break+Up+Break+Down+-+2001.jpg

Link to comment
Share on other sites

CW-STONEKING-KING-HOKUM.jpg

 

CWStoneking.jpg

 

(...) The clue is in the name of the label: Hokum - tall tales and nonsense, which was a fairly popular form of entertainment in the early 20th century but has kind of fallen by the wayside since. It takes somebody with the heroic individualism of Australian Christopher William Stoneking to marry that tradition to an extraordinary melange of between the wars music and bring us this quite ridiculous, quite wonderful collection of songs that he calls the Jungle Blues. Rather confusingly, hokum was also the name given to songs
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...