mumsoft Posted 26 juli 2011 Report Share Posted 26 juli 2011 Zondag bij een Vinyl-enthousiast langsgeweest, en dat inspireert. Deze platen dus maar weer eens uit de kast getrokken: Pink Floyd - I wish you were here Vooral even goed geroken aan het eerste nummer: Shine on you crazy diamond, omdat we dat zondag ook flink aan de tand hebben gevoeld. Maar wel helemaal uitgeluisterd op de luisterstoel The The - Soul Mining Hartstikke fijne plaat, die ik steeds weer tevoorschijn haal. Reflex - The politics of dancing Ooi gekregen, maar helemaal prima, lekker vlot en up-beat. Mij nu alleen een beetje t Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 26 juli 2011 Report Share Posted 26 juli 2011 Ha Marc krijgt ook al aardig het vinyl koorts te pakken. Straks staar er nog een olive netwerkspeler op MP Groetjes George Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 26 juli 2011 Report Share Posted 26 juli 2011 Een absolute "must have" voor liefhebbers van hard bob: de dubbel-CD van Art Blakey & The Jazz Messengers, waarop de LP's "Moanin'" (1958) en "Orgy In Rhythm" (1957) digitaal geremasterd zijn samengevoegd. Grootste hit was natuurlijk "Moanin'", met o.m. de befaamde titelsong, "Along Came Betty" en de "Blues March". Alleen jammer dat juist die opnamen voor Blue Note gemaakt werden door Rudy Van Gelder. Door velen bejubeld, maar niet door mij. Het klinkt mij wat te fondanterig, te onvast. En ik blijk niet de enige te zijn: (...) Van Gelder's recording techniques are often admired for the warmth and presence he brings to the end result. Some critics however have also expressed a distaste for the thin and recessed sound in the instruments, mainly the piano. Richard Cook for example noted that the manner in which Van Gelder recorded piano was often as distinctive as the pianists' playing. Blue Note president and producer Alfred Lion often noted that Rudy was sometimes a little heavy on the reverb and would jokingly note that on the tape box as a "Rudy special".[2] One of jazz's greatest artists, Charles Mingus, refused to use Van Gelder, stating he changes people's sounds.[3](...) http://en.wikipedia.org/wiki/Rudy_Van_Gelder Maar qua muziek is het allemaal grote klasse! Wat de opname kwaliteit betreft helemaal mee eens. Gek is dat de oorspronkelijk (vaak mono) lp veel beter klinkt. Alleen nauwelijks te koop en indien wel erg duur. Bijna alle heruitgaven van van Gelder op cd vind ik hopeloos klinken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 26 juli 2011 Report Share Posted 26 juli 2011 Ha Marc krijgt ook al aardig het vinyl koorts te pakken. Straks staar er nog een olive netwerkspeler op MP Groetjes George Grapjas. Moet ik dan een cd-speler gaan kopen? Of die ik nog heb uit de mottenballen halen? Mind you, ik heb twee Olive's, en die laatste kocht ik op.... MP. Als je een beetje weet waarom LP's lekkerder klinken dan CD's en waarom een HD weer lekkerder klinkt dan een CD (en bij mij: een LP) zou je het niet zeggen. (verre van mij om die oude discussie weer op te rakelen, maar in mijn ogen heeft het niets met de analoog versus digitaal-tegenstelling te maken.) Vandaag ook de 7e van Sjostakovitsj gedraaid, in de uitvoering van het Utrechts Studenten Concert... Vanaf de Olive (= O Live) M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 26 juli 2011 Report Share Posted 26 juli 2011 Twas maar gekkigheid Marc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 30 juli 2011 Report Share Posted 30 juli 2011 Hij stond al een hele tijd te popelen bij de set, en zonet mocht-ie van me: Pubersentiment, deze Fly like an Eagle van de Steve Miller Band. Gekregen van een soort ex van mij, en sindsdien gekoesterd. LP. Ik heb iets gedaan aan de platenspeler Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 30 juli 2011 Report Share Posted 30 juli 2011 Ik draai nu een fluitsolo van Debusy fraai hoor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 30 juli 2011 Report Share Posted 30 juli 2011 Vandaag ook de 7e van Sjostakovitsj gedraaid, in de uitvoering van het Utrechts Studenten Concert... Hoe is die opname nu, Marc? Concertgebouw waardig? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 31 juli 2011 Report Share Posted 31 juli 2011 Vandaag ook de 7e van Sjostakovitsj gedraaid, in de uitvoering van het Utrechts Studenten Concert... Hoe is die opname nu, Marc? Concertgebouw waardig? Ja, daar vraag je me wat. Er zit publiek bij, en dat is te horen, maar er zit een mooie ruimte in, en zo te horen is er veel aandacht aan de opname gegeven. Wat een beetje zot is van deze cd, is de indeling. Elk van de 4 onderdelen van de symfonie is in twee Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 31 juli 2011 Report Share Posted 31 juli 2011 Vandaag ook de 7e van Sjostakovitsj gedraaid, in de uitvoering van het Utrechts Studenten Concert... Hoe is die opname nu, Marc? Concertgebouw waardig? Ja, daar vraag je me wat. Er zit publiek bij, en dat is te horen, maar er zit een mooie ruimte in, en zo te horen is er veel aandacht aan de opname gegeven. Wat een beetje zot is van deze cd, is de indeling. Elk van de 4 onderdelen van de symfonie is in twee Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 31 juli 2011 Report Share Posted 31 juli 2011 Dit is goed gelukt maar daardoor is het wel een rommelige opname geworden. Zo is duidelijk te horen dat het aanwezige publiek geen vaste concert bezoekers zijn. Er wordt namelijk zo veel gekucht tijdens de uitvoering waar uit je kan opmaken dat er weinig echte muziek liefhebbers in de zaal zitten maar juist veel Opa's en Oma's die het heel moeilijk vinden om zich even in te houden tijdens de uitvoering. Wat dan weer wel knap gedaan is dat je goed de mensen kan plaatsen in het publiek, op zich is dat dan wel weer grappig om te horen. De uitvoering van het stuk zelf is prima. maar daar heb ik deze cd niet voor gekocht met name de ruimte in de opname is apart te noemen en anders dan je gewent bent. Dan hoop ik de CD ook nog een keer te scoren. Dat gehoest kom je tijdens ieder concert tegen. Ik dacht er een oplossing voor te hebben gevonden. Het komt door alle deodorants, parfums & haarlakkensprays die vrij komen door de warmte die mensen nu eenmaal uitstralen. Ik dacht eigenlijk aan het uitdelen van drop of een pepermuntje voor aanvang van het concert. Zou het werken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 1 augustus 2011 Report Share Posted 1 augustus 2011 Dit is goed gelukt maar daardoor is het wel een rommelige opname geworden. Zo is duidelijk te horen dat het aanwezige publiek geen vaste concert bezoekers zijn. Er wordt namelijk zo veel gekucht tijdens de uitvoering waar uit je kan opmaken dat er weinig echte muziek liefhebbers in de zaal zitten maar juist veel Opa's en Oma's die het heel moeilijk vinden om zich even in te houden tijdens de uitvoering. Wat dan weer wel knap gedaan is dat je goed de mensen kan plaatsen in het publiek, op zich is dat dan wel weer grappig om te horen. De uitvoering van het stuk zelf is prima. maar daar heb ik deze cd niet voor gekocht met name de ruimte in de opname is apart te noemen en anders dan je gewent bent. Dan hoop ik de CD ook nog een keer te scoren. Dat gehoest kom je tijdens ieder concert tegen. Ik dacht er een oplossing voor te hebben gevonden. Het komt door alle deodorants, parfums & haarlakkensprays die vrij komen door de warmte die mensen nu eenmaal uitstralen. Ik dacht eigenlijk aan het uitdelen van drop of een pepermuntje voor aanvang van het concert. Zou het werken? Dat idee van die hoestbonbonnetjes gaat niet werken, dat bestaat al, en toch wordt er nog driftig gekucht tijdens voorstellingen. Maar die worden ook niet gratis uitgedeeld. Overigens, niet iedereen zal ervoor gecharmeerd zijn ook. Wat die opname betreft, ik ken meer uitvoeringen van symfonie Link to comment Share on other sites More sharing options...
rbh Posted 1 augustus 2011 Report Share Posted 1 augustus 2011 Hier staat een hele mooie Record Store Day aanwinst op, Damien Jurado - Live at Landlocked. Wandelen af en toe wat kinderen door de winkel waar hij optreedt, maar dat mag de pret in de popmuziek niet drukken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 9 augustus 2011 Report Share Posted 9 augustus 2011 Vandaag een CD van Eric Bib gekocht: life a fip. Toch wel goed hoor. Overigens mijn Meridian ondanks laten maken. Ben nog voor de verhuizing CD aan het rubriceren en kom leuk spul tegen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 10 augustus 2011 Report Share Posted 10 augustus 2011 Vandaag een CD van Eric Bib gekocht: life a fip. Toch wel goed hoor. Overigens mijn Meridian ondanks laten maken. Ben nog voor de verhuizing CD aan het rubriceren en kom leuk spul tegen. Live Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 10 augustus 2011 Report Share Posted 10 augustus 2011 Vandaag een CD van Eric Bib gekocht: life a fip. Toch wel goed hoor. Overigens mijn Meridian ondanks laten maken. Ben nog voor de verhuizing CD aan het rubriceren en kom leuk spul tegen. Live à Fip... Ik heb deze die zo heet: Toevallig gisteren nog wat van gedraaid. M rc Life is natuurlijk (a)live. Maar het is verder zeker dezelfde zaal Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 13 augustus 2011 Report Share Posted 13 augustus 2011 Opeth - Blackwater Park Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 15 augustus 2011 Report Share Posted 15 augustus 2011 Meerdere singles op de Sony automatiek. Lekker lui doen! Maar er is zelfs stands-verschil tussen automatieken... De Technics sluit het signaal af voor de naald van de LP wordt gelicht, dat doet deze Sony dus niet met het bekende boemp-geluid tot gevolg aan het eind van de plaat. Singles van: - Rufus & Chaka - Chaka (solo) - Womack & Womack - Supertramp, single van het live album, wat me eigenlijk tegen valt qua productie. etc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 22 augustus 2011 Report Share Posted 22 augustus 2011 Zit op de bank met de mini PC wat in de webinterface van de Squeezeserver te bladeren door de Internet radiostations. Ja dan blijf je bezig. Maar om ergens een aftrap te maken...ben ik eens bij de Nederlandse klassieke zenders begonnen. Wat schets mijn verbazing.....de AVRO heeft een aantal stations met een hoogwaardige mp3 bitrate van 256 kbsec en zelfs 320 kbs. Daar luister ik nu dus naar: Avro Light Classical. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 22 augustus 2011 Report Share Posted 22 augustus 2011 Zit op de bank met de mini PC wat in de webinterface van de Squeezeserver te bladeren door de Internet radiostations. Ja dan blijf je bezig. Maar om ergens een aftrap te maken...ben ik eens bij de Nederlandse klassieke zenders begonnen. Wat schets mijn verbazing.....de AVRO heeft een aantal stations met een hoogwaardige mp3 bitrate van 256 kbsec en zelfs 320 kbs. Daar luister ik nu dus naar: Avro Light Classical. De concertzender heeft ook heel behoorlijk klassieke muziek, verdeeld in genres. Ik luister nu naar concertzender jazz. Zit al standaard in de Olive. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 23 augustus 2011 Report Share Posted 23 augustus 2011 Dit is goed gelukt maar daardoor is het wel een rommelige opname geworden. Zo is duidelijk te horen dat het aanwezige publiek geen vaste concert bezoekers zijn. Er wordt namelijk zo veel gekucht tijdens de uitvoering waar uit je kan opmaken dat er weinig echte muziek liefhebbers in de zaal zitten maar juist veel Opa's en Oma's die het heel moeilijk vinden om zich even in te houden tijdens de uitvoering. Wat dan weer wel knap gedaan is dat je goed de mensen kan plaatsen in het publiek, op zich is dat dan wel weer grappig om te horen. De uitvoering van het stuk zelf is prima. maar daar heb ik deze cd niet voor gekocht met name de ruimte in de opname is apart te noemen en anders dan je gewent bent. Dan hoop ik de CD ook nog een keer te scoren. Dat gehoest kom je tijdens ieder concert tegen. Ik dacht er een oplossing voor te hebben gevonden. Het komt door alle deodorants, parfums & haarlakkensprays die vrij komen door de warmte die mensen nu eenmaal uitstralen. Ik dacht eigenlijk aan het uitdelen van drop of een pepermuntje voor aanvang van het concert. Zou het werken? Dat idee van die hoestbonbonnetjes gaat niet werken, dat bestaat al, en toch wordt er nog driftig gekucht tijdens voorstellingen. Maar die worden ook niet gratis uitgedeeld. Overigens, niet iedereen zal ervoor gecharmeerd zijn ook. Wat die opname betreft, ik ken meer uitvoeringen van symfonieën van Sjostakovitsj die ook nog eens beter in hun 3D-velletje zitten. Neem bv de uitvoeringen van Rudolf Barshai, voor een prikkie te koop op Bliljant Classics. Prima, top-stereo, trouwens dat geldt voor heel veel klassieke cd's die ik heb. De ruimte die STS heeft gemaakt is daarbij artificieel te noemen. M rc Hoesten hóórt er bij! Kennelijk weten alleen die Opa's en Oma's nog hoe het hóórt, in de concertzaal. Het ritselen van snoeppapiertjes (m.n. pepermunt, stimorol, italiano e.d.) en het klikken van dispensers (smintjes en zo) eveneens. De traditie stamt uit de kerkdienst, waarin de verschrikkingen van hel en verdoemenis werden verzoet door vóór de preek de rolletjes pepermunt (Wilhelmina!) te laten rouleren. Het hoesten was (is) tijdens de kerkdienst geconcentreerd rond de preek. Tijdens de gemeentezang zou het hoesten ook niet opvallen: zonde van de moeite, dus. Overigens is een microfoon een oor, dat men te luisteren legt. Een mens heeft maar twee oren. Het te luisteren leggen van veel méér dan twee oren (microfoons), en dan ook nog op grote afstanden van elkaar, móet dus wel tot onrealistische looptijdverschillen (en dus fasefouten of zelfs echo's) leiden. Zo'n Fritz de With zou dat toch moeten weten... (Waarom niet gewoon "Frits", overigens? En gewoon "De Wit"? De aansteller!) Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 24 augustus 2011 Report Share Posted 24 augustus 2011 Zit op de bank met de mini PC wat in de webinterface van de Squeezeserver te bladeren door de Internet radiostations. Ja dan blijf je bezig. Maar om ergens een aftrap te maken...ben ik eens bij de Nederlandse klassieke zenders begonnen. Wat schets mijn verbazing.....de AVRO heeft een aantal stations met een hoogwaardige mp3 bitrate van 256 kbsec en zelfs 320 kbs. Daar luister ik nu dus naar: Avro Light Classical. De concertzender heeft ook heel behoorlijk klassieke muziek, verdeeld in genres. Ik luister nu naar concertzender jazz. Zit al standaard in de Olive. M rc Ja maar....die Avro zender heeft een geweldige bitrate! Heb je die al geprobeerd. Klinkt fantastisch voor een Internet station. 320 Kb/sec. ps zo kan het ook: loopt nog exact parallel met mijn Squeezebox ook! http://tunein.com/radio/AVRO-Light-Classical-s89870/#tab2-tab Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 24 augustus 2011 Report Share Posted 24 augustus 2011 Ja maar... het is light classical, en ik houd meer van heavy classical. Gisteren nog naar Symfonie nr 1 van Nielsen geluisterd. Gewoon van de harde schijf. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
rbh Posted 24 augustus 2011 Report Share Posted 24 augustus 2011 De beste avonden zijn inclusief CL - voetbal, een glas wijn en Reigning Sound. Hun derde, redelijk stevige Too Much Guitar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 27 augustus 2011 Report Share Posted 27 augustus 2011 Zo, nou eens iets heel anders. Een ouwe nichtenplaat, sssssssccchic! Les Plus Grands Succes De Chic (LP. Met zo'n sleuf erin) En verdorie, die is alweer afgelopen. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts