carl Posted 28 augustus 2011 Report Share Posted 28 augustus 2011 Gisteravond nogal wat gedraaid waaronder 4 Lp's van Earth and Fire. Toch wel heel aardige en aparte muziek , een beetje SF achtig. Die Jerney Kaagman had ook zeker een goede stem, waarom ze haar hebben willen vervangen is me ook niet duidelijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 28 augustus 2011 Report Share Posted 28 augustus 2011 Gisteravond nogal wat gedraaid waaronder 4 Lp's van Earth and Fire. Toch wel heel aardige en aparte muziek , een beetje SF achtig. Die Jerney Kaagman had ook zeker een goede stem, waarom ze haar hebben willen vervangen is me ook niet duidelijk. SF, zoals Science Fiction of...? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 28 augustus 2011 Report Share Posted 28 augustus 2011 Atlantis, world of the future,gate to infinity e.d. titels Overigens ben ik nu iets totaals anders aan het luisteren namelijk Josine van Dalsum " Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 28 augustus 2011 Report Share Posted 28 augustus 2011 ben al een tijdje weer stukken van m'n collectie aan't rippen, dan komt er wel het e.a. voorbij. Vanmiddag de Deense componist Per Norgard "A Drummers Tale" (percussie) en "Tales From The Hand" (solo gitaar). (geen plaatjes, geen clippies) Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 29 augustus 2011 Report Share Posted 29 augustus 2011 Anathema Hindsight. Een album waar ze oude nummer opnieuuw hebben ingespeeld maar dan grootendeels acoustisch. Niet slecht maar mis soms wel de bite van het orgineel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 29 augustus 2011 Report Share Posted 29 augustus 2011 Van mijn rooftochten (lees: luisterbezoekjes): He Xun Tian - Paramita Chinees, extatisch, exotisch, slagwerk. Een zware klap voor elke installatie (en de buren) M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 31 augustus 2011 Report Share Posted 31 augustus 2011 Anathema Hindsight. Een album waar ze oude nummer opnieuuw hebben ingespeeld maar dan grootendeels acoustisch. Niet slecht maar mis soms wel de bite van het orgineel. Maar wat een fijne productie, niet waar? Binnenkort de opvolger hiervan, met oudere werken van voor Alternative4. Het album heet Falling Deeper. Greetz, Lestat Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 31 augustus 2011 Report Share Posted 31 augustus 2011 Atlantis, world of the future,gate to infinity e.d. titels Overigens ben ik nu iets totaals anders aan het luisteren namelijk Josine van Dalsum " Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 3 september 2011 Report Share Posted 3 september 2011 Trio (1987) Dolly Parton, Linda Ronstadt, Emmylou Harris Prachtig! Staat op luid volume en er wordt hier gedanst. Klinkt prachtig met mijn nieuwe KT66 buizen. Zie topic onder "Reviews" Link to comment Share on other sites More sharing options...
rbh Posted 5 september 2011 Report Share Posted 5 september 2011 Basement Surf Punk Rock, dudes!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 12 september 2011 Report Share Posted 12 september 2011 Het beste is al zo lang geleden geweest..! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 12 september 2011 Report Share Posted 12 september 2011 Het beste is al zo lang geleden geweest..! Puur en eerlijk. Heb dit echt met plezier beluisterd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 13 september 2011 Report Share Posted 13 september 2011 In het kader van: het beste is al zo lang geleden geweest: De opera Iphig Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 13 september 2011 Report Share Posted 13 september 2011 Had t nooit zo op guns n roses, totdat ik dit fransje jochie van 18 zag coveren Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 15 september 2011 Report Share Posted 15 september 2011 "The Thrill Is Gone"... but WHEN? (...)"The Thrill Is Gone" is a blues song written by Rick Darnell and Roy Hawkins in 1951 and popularized by B.B. King in 1970.(...) 1951: http://en.wikipedia.org/wiki/The_Thrill_Is_Gone Onzin! 1942: Maar een Thrill kan natuurlijk altijd terugkomen... Gelukkig maar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 15 september 2011 Report Share Posted 15 september 2011 Net een collectie Lp's gekregen. Het meeste in afgrijslijke staat maar de Songbook van Paul Simon uit 1965 daar hoor je geen krasje op. Ook wel een leuke plaat die voor een deel dezelfde nummers bevat als hij later met Garfunkel bracht. Ook nog een Womack en Womack maar die is van latere datum. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 15 september 2011 Report Share Posted 15 september 2011 Na 2 weken zonder de installatie deze vanmiddag direct aangezet en na een half uur eerst eens flink luid: Queens of the stone age - Songs for the deaf (CD) Daarna: Gary moore - Live at monsters of rock (DVD) En nu staat op: Pantera - Reinventing hell (CD) De buren weten nu vast wel dat ik weer thuis ben, maar voor de zekerheid ligt nog klaar: Korn - Live at Montreux (DVD) Daarna toch maar weer wat rustigers denk ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rbh Posted 19 september 2011 Report Share Posted 19 september 2011 Wist al een jaar van het bestaan, maar het duurde lang voordat ik eindelijk de plaat mee naar huis nam. Fantastische Drentse beatmuziek van De Keefmen. Jongens wat is dit goed..! En gewoon mono, want deze jongens weten wel hoe hun beat het lekkerst klinkt! Liner notes: De Spiegel des Tijds Wat was de spoeling dun aan het begin van het vorige jaar. Het hele zaakie leek wel overgenomen door de middelmaat. De tijd leek rijp om eindelijk eens te stoppen met die flauwekul. Tot de zomerzaterdagmiddag in juni, toen op een Rotterdams podium De Keefmen mij hun beatmuziek kwamen brengen. Voor een paar rotcenten. De gehele set van het trio voelde ik weer die kwajongenssensatie van het spelen in een rokkenroolband. Authentiek. Niks gemaakts aan. De Keefmen. Drie jongens uit Drenthe. Henri, Dennis en Peter groeiden gedrieën op langs de strakke topografische grafiek getrokken door de Hoogeveense Vaart langs Meppel, Hoogeveen en Klazienaveen. De drie Keefmen, die afgelopen tien jaar in diverse andere hoedanigheden hun diepe karresporen getrokken hebben in de klei - onderweg van optreden naar optreden. En nou zit ik met wijdopengesperde ogen te broeien op de liner notes van hun eerste langspeelplaat: Mirror Of Time. Als de naald in de groef knalt van het openingsnummer Searchin' dan hoef 'ie hopelijk niet lang na te denken. De Keefmen hebben bezieling. Met een zanger die klinkt alsoftie volcontinu verschrikt achterom loopt te kijken. Omdattie echt o-ve-ral spijt van heeft. Juist daarom is het dat zanger/gitarist/songschrijver Henri Sulmann zo graag de rust opzoekt. Deze stug ogende Boer Biet, zoals zijn artiestennaam luidt, doet niets liever dan een hengeltje uitgooien voor het krieken van de dag, zijn moestuin op het platteland gladschoffelen en hardlopen op de verlaten dijken. Zes maanden per jaar staat 'ie als testrijder op de loonlijst van de vermaarde schaatsenfabrikant Jaap Havekotte Sr.. Henri is de motor van de band. Volgens de overleveringen met een explosief gevoel voor conflicten. Drummer Dennis de Lane, in harde werkelijkheid het kortste bandlid in lengte, heeft een adembenemende stijl achter zijn drumkit. Zodra hij op zijn kruk een inspanning levert, komt zijn prachtig silhouet nog beter tot zijn recht. Die houding van het bovenlijf, evenwijdig met de standaard, en die haakse stand van zijn ellebogen, worden door vakkenners als uniek beschouwd. Dennis blikt met overzicht, straat een elan van wijsheid. De jongeman verdient zijn brood als geschiedenisleraar. Maar al te graag neemt 'ie zijn werk mee naar huis: mijmerend aan zijn studentes speelt 'ie daar op het werkkamertje dwangmatig een potje vijf-tegen-één. Tong uit z'n bek, haar door de war. Peter Kroes is de zoemende bassist. Een gekend producer van beatplaten en, astie vijfenveertig jaar geleden dezelfde leeftijd had gehad, ook nog eens een hele modieuze jongen. Als kind blonk Peter in vele andere dingen uit. Hij was maar zes jaar toen hij op de markt te Meppel veel oudere knapen in het mastklimmen de baard afdeed. Zwierig klauterde hij de ingezeepte paal op en bracht zo vele prijzen thuis. Toen hij acht was, ging hij regelmatig ratten schieten in de Kiersche Wijde. Zijn broer Erik vertelde mij eens dat hij vanaf 50 meter zelden miste. Evenals de slagwerker van De Keefmen is de rossige Kroes een overtuigd vegetariër. Een grote uitzondering echter maakt hij graag wanneer het gleufdieren betreft: zijn eerste seksuele opsteker behaalde hij in een trappenhuis van een appartementencomplex in de universiteitsstad Oviedo, in het Spaanse prinsendom Asturië. Daar mocht hij zich het genoegen van de zacht gestoofde muchacha laten smaken. Niet geheel toevallig werk ik jaren terug in diezelfde groene, Keltisch-aandoende omgeving geïnspireerd tot het schrijven van mijn enige, maar meesterlijke gedicht: "Het is weer kutweer en het is weer kut wat de klok slaat" Afijn. Sinds die nacht in het naar de visafslag van Valencia geurende trappenhuis luidt de bassist's bijnaam in Zuid-Europa El Beffo Roso. Zodra de Keefmen-bandbus maar Rijsel in neerwaardse richting doorkruist, trekken de wijven daaro een groot slakkenspoor. En loopt Kroes de hele dag kroesharen uit te spoegen. De Keefmen zijn schatplichtig aan hun muzikale inspirators. Maar beroeren op hun beurt ook de bron. Twee weken geleden nog liet ik Jeff Cuntley, voorman van de Bostonse groep Lyres, een democassettebandje horen met de opnamen van Mirror Of Time. Hij trok zich direct terug op het schijthuis, ging wild aan een zak kapotgeslagen TL-balken zitten ruiken en kwam mij terug onder ogen als een gebroken man. Een groot tranendal stroomde over het gezicht van de corpulente monomaan: "Man, ik dacht dat ik het zou besterven! Ik was heel bang dat ik haar kwijt zou raken". De sound van De Keefmen wordt terecht bruin-en-slurpend genoemd. Of het nou aan de bezieling ligt of aan de bieten, aan de drank of aan de driften, De Keefmen zetten met deze elpee Mirror Of Time de groene deur weer even op een kier. Dandy Dave Andriese Rotterdam, maart 2010 Fantastische plaat.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 19 september 2011 Report Share Posted 19 september 2011 Pracht stuk, RBH M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 21 september 2011 Report Share Posted 21 september 2011 Karl Jenkins... (on)bekend van jazz/rockformatie "Soft Machine". Van reclame-muziek voor MacDonald's (fast food), DeBeers (diamanten), Bayerische Motor Werke (BMW: auto's). New Age, World Music, (Pseudo) Religieus... Van KITSCH! Maar - Lord Have Mercy! - wat een pràchtige kitsch! Als dit uit den duivel is (want uit het Grote Geld... het GrááiGeld), dan mag de duivel er óók wel wezen. God, duivel... kitsch kàn best kunst zijn. Of kunstig... zéér kunstig, op z'n minst! CD 1:The Armed Man CD 2: Requiem CD 3 Adiemus http://nl.wikipedia.org/wiki/Karl_Jenkins http://en.wikipedia.org/wiki/Karl_Jenkins (uitgebreider) 5.0 out of 5 stars A happy coincidence ?, 22 Feb 2011By Plons - See all my reviews This review is from: Platinum Collection (Audio CD) A few weeks ago, in a crowded train from Amsterdam, I met two ladies and we started a chat on music. I learned two things: Amazon.co.uk is a good place to find beautiful music for a reasonable price (Topgear :-) and that the music from Karl Jenkins is impressive: I knew already Vocalize Adiemus and these ladies recommended me to look for more: so I purchased The Platinum Collection. I don't regret it! The collection consists of 3 CD's: Requiem, The Armed Man and Adiemus. Requiem: a modern Requiem, but of classic quality. Accessible and harmonic. From today's world. The Armed man: A Mass for Peace. The message is well composed and not hard to find. It starts with marching feet, powerfull but not aggressive. And that continues through the rest of the CD Adiemus: Songs of the Sanctuary. Spiritual music. Keltic sound :-) ... Clannad, Enya. Not the same but related ... simular roots. And for all CD's in this collection: fantastic choire and musicians. The voices are so connected to Jenkins, recognizable as such, through all the 4 works I know so far. Great quality. Well done ! http://www.amazon.co.uk/Karl-Jenkins-The-Platinum-Collectio Link to comment Share on other sites More sharing options...
rbh Posted 23 september 2011 Report Share Posted 23 september 2011 Heb mijn collectie Allennig's compleet gemaakt. Hele ochtend wegdromen met Daniel Lohues. Heb mijn roots liggen in de buurt van Erica, dat maakt het wellicht allemaal wat specialer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 23 september 2011 Report Share Posted 23 september 2011 Heb mijn collectie Allennig's compleet gemaakt. Hele ochtend wegdromen met Daniel Lohues. Heb mijn roots liggen in de buurt van Erica, dat maakt het wellicht allemaal wat specialer. Erica? Waaro? Is dat AMErica? M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 23 september 2011 Report Share Posted 23 september 2011 Erica? drente, bij nieuw amsterdam? Link to comment Share on other sites More sharing options...
rbh Posted 23 september 2011 Report Share Posted 23 september 2011 Precies, Erica is Zuid-Oost Drenthe. Ben er jaren niet meer geweest maar vroeger steevast Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 24 september 2011 Report Share Posted 24 september 2011 Rare Earth onder meer met "get ready" de LP klinkt verder ook prima. De onbebeschadigde Beatles nverzamel LP rood en blauw doen me niet zo veel meer met zijn merdeeels overdreven stereo effecten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts