Ivan10 Posted 9 juni 2013 Report Share Posted 9 juni 2013 Queen - Greatest hits II [remaster versus origineel] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 12 juni 2013 Report Share Posted 12 juni 2013 en welke klinkt beter? Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 12 juni 2013 Report Share Posted 12 juni 2013 Hallo Duck, heb je King Crimson al binnen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 13 juni 2013 Report Share Posted 13 juni 2013 en welke klinkt beter? Tja, als ik eerlijk ben vind ik de remaster mooier. Omdat het geluid zo heerlijk groots is. Zoals je Queen eigenlijk in je hoofd meeneuriet. In het echt vind ik het geluidsbeeld van de originele songs wat tegen vallen. Het is allemaal wat vlak en Mercury's stem wordt in de geluidsmuur geplamuurd. Terwijl de remaster hem wél de ruimte geeft, niet op iedere track hoor. Er zijn toch grenzen aan de opnames en de originele invalshoek van de productie. Maar misschien kom ik er over een tijdje weer op terug en ben ik een 'original-only' extremist. Maar toch, het klinkt beter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 14 juni 2013 Report Share Posted 14 juni 2013 Hallo Duck, heb je King Crimson al binnen? Yip, afgelopen woensdag bezorgt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 14 juni 2013 Report Share Posted 14 juni 2013 Tja, als ik eerlijk ben vind ik de remaster mooier. Omdat het geluid zo heerlijk groots is. Zoals je Queen eigenlijk in je hoofd meeneuriet. In het echt vind ik het geluidsbeeld van de originele songs wat tegen vallen. Het is allemaal wat vlak en Mercury's stem wordt in de geluidsmuur geplamuurd. Terwijl de remaster hem wél de ruimte geeft, niet op iedere track hoor. Er zijn toch grenzen aan de opnames en de originele invalshoek van de productie. Maar misschien kom ik er over een tijdje weer op terug en ben ik een 'original-only' extremist. Maar toch, het klinkt beter. De 2011 remasters zijn (waren?) op amazon.uk behoorlijk betaalbaar 6-10 bpnd per stuk. Er zijn ook sacds uitgegeven, maar die waren veel te duur (eerst $30, nu stijgend omdat ze zeldzaam worden). Maar ze waren niet op de master tape gebaseerd (heb ik ergens gelezen) en hadden dus nauwelijks meerwaarde (misschien wel voor multi channel,maar wie luistert nu nog zo). Van de 2011 remaster releases heb ik een stuk of 5 albums nu. Ik was vroeger geen die hard queen fan, dus origine albums heb ik niet. (heb wel nog een DVD-A van at the Opera, maar geen goede DVD-A speler meer (wel een die haperd)). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 15 juni 2013 Report Share Posted 15 juni 2013 De afzonderlijke albums hier zie ik in de winkel staan voor nog wel een stevig bedrag, Queen remasters. Ik luister nu naar een verzameling van verschillende Billy Joel albums in een box. Waaronder Songs in the attic [live tracks], één nummer lijkt wel 'sneller' te gaan dan ik het van LP ken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 15 juni 2013 Report Share Posted 15 juni 2013 Live 2007 Led Zeppelin, beetje saaie opname. Aan de muziek zal het niet liggen, maar het doet me niets. Misschien toch maar de DVD/Bluray opzetten. De CD is meer gemaakt om in je auto te draaien. Wat een goede live opname nu 'maakt' weet ik niet, maar heel 'erbij' voel ik me niet. Rocken doet het wel. De Billy Joel maar zachter gedaan, misschien hebben ze toch wat veel met de loudness gespeeld. Ben benieuwd naar die andere geremasterde albums. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 15 juni 2013 Report Share Posted 15 juni 2013 Een mooie verzameling albums, je hoort meer dan op de LP's. Dus goede mastering, alleen het klinkt allemaal net even wat te luid. Dus voorzichtig met de volumeknop. Tot zover 2 albums beluisterd. Billy Joel - Original Album Classics Box: Cold Spring Harbor (1971) / Glass Houses (1980) / Songs In The Attic (1981) / The Nylon Curtain (1982) / Kohuept (1987) http://www.sonymusic.ch/Billy-Joel/Original-Album-Classics/P/2642186 Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 16 juni 2013 Report Share Posted 16 juni 2013 Gister wat huiswerk mee gekregen van een echte Jazz liefhebber die mij wegwijs maakt in mooie opnames. Tot nu toe bevalt dat prima. ben eerst maar een aan Ben Webster begonnen. Lekker ontspannen wakker worden zo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 16 juni 2013 Report Share Posted 16 juni 2013 Indrukwekkende verzameling George! Heb je ze te leen of gekocht op advies? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 16 juni 2013 Report Share Posted 16 juni 2013 Te leen helaas, ligt voor een aardig vermogen heb ik begrepen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 16 juni 2013 Report Share Posted 16 juni 2013 Leuk, George! Heb je al een must-have gevonden? Ik moet zeggen dat mijn aanschaffingen niet helemaal uit de verf komen: - Led Zeppelin, wil bijna zeggen zonde van het geld. Niet de muziek overigens, gewoon de opname. Veel publiekgeluid, en een soort vergezicht op een rockband. - Billy Joel, fantastisch detail, maar de luidheid verknalt het. Misschien dat de LP versies van de remasters dit meer onder controle hebben. Daft Punk - Random Access Memories Na 4 nummers lijk ik af te haken. Dan wordt er namelijk veel gepraat in het intro. Leuk maar doe dat soort tracks als bonus aan het einde. Verder een ratjetoe van mooie nummers, in veel verschillende stijlen. Ik heb verplicht de forward-button gebruikt om over het 'dooie punt' te komen om het gehele album te beluisteren. Er zit heel veel moois tussen maar enige samenhang zou fijn zijn geweest al was het maar een lichte rode draad. Of ik het op LP wil kopen. Ik weet het niet. Geeft eigenlijk ook al wat aan. Misschien maar weer even opzetten. De begin-tune is fantastisch. Iemand die het op LP, download of CD heeft en er ook wat van vindt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 16 juni 2013 Report Share Posted 16 juni 2013 The very best of Brainbox. Oude muziek, maar best leuk. Moet wel het hoog wat opdraaien, anders klinkt ie wat mat (op mn pc speakertjes). Ik ben toch wel erg in mn sas met Celebration Day, alleen de bd gedraaid en gekeken om een Yamaha receiver/plasma tv (tot nu toe), dus hoe de cd's klinken weet ik nog niet Okay, het zijn wel een paar oudjes die staan te spelen, maar was toch wel erg mooi concert imo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 16 juni 2013 Report Share Posted 16 juni 2013 The very best of Brainbox. Oude muziek, maar best leuk. Moet wel het hoog wat opdraaien, anders klinkt ie wat mat (op mn pc speakertjes) Ja die Caz Lux heeft wel wat hè. Ik vind trouwens dat Jan Akkerman toen leukere muziek maakte dan wat hij de laatste jaren doet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 16 juni 2013 Report Share Posted 16 juni 2013 Ik moet toch de TV of PC maar eens aan de stereo versterker zien te verbinden: http://www.cultura.nl/gids.html Misschien doet zo'n Arcam rLink de truc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 16 juni 2013 Report Share Posted 16 juni 2013 Gewoon een 2e hands ht receiver erbij kopen (en wat boxjes). Die dingen verouderen binnen 2 jaar en worden dan voor 25% van de nieuwprijs aangeboden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 24 juni 2013 Report Share Posted 24 juni 2013 Net 2 LP's van Kraftwerk Radio Activity En Man-Machine. Vangelis En nu staat Radio 10 Gold aan via het nieuwe DAB+ Klinkt heel aardig. Knap dat ze dat met zo'n lage bitstream kunnen Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 9 juli 2013 Report Share Posted 9 juli 2013 John Mayall & The Bluesbreakers! En héél erg hard! (Mijn lieve moedertje - haar ziel rust reeds lange tijd in den Heere - klaagt daar nu niet meer over.) Met Peter Green, die later Fleetwood Mac zou oprichten. Die invallen moest voor Eric Clapton... maar die eigenlijk creatiever en meer drijvend was, in de band. Wij spelen natuurlijk weer mee, met flink wat distortion op de gain, op het tail-element. Lekker fel. En met de Bigsby tremolo voor het Echte Jammerwerk. We zijn weer jòng... heerlijk! Heel eventjes maar, helaas. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 10 juli 2013 Report Share Posted 10 juli 2013 Mooie plaat Spido. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 10 juli 2013 Report Share Posted 10 juli 2013 Vangelis China klinkt spectaculair nu Link to comment Share on other sites More sharing options...
tito Posted 11 juli 2013 Report Share Posted 11 juli 2013 Mooie plaat Spido. Heel aardig ja. `t Nummer de Supernatural is eigenlijk al `n voorloper van de latere Fleetwood Mac. Mayall gaf de jarige Peter Green wat studiotijd als kadootje. Ook mag wel ff vermeld worden dat John de hoes zelf geschilderd heeft. Heb alleen wat moeite met die Bigsby. Die is op de plaat niet te horen. De tremelo zat bij Green gewoon in z`n vingers. Wel `n mooie galm. Zou me niet verbazen als dat zo `n veer is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 11 juli 2013 Report Share Posted 11 juli 2013 Ja lekker hè die ouwe blues, 'k heb gister nog Jeff Beck geluisterd, Thruth. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karma Posted 11 juli 2013 Report Share Posted 11 juli 2013 Ik weet niet of er nog meer mensen zijn die Djazz tv en iConcerts op hun televisie hebben. Ik heb vandaag een aantal concerten geluisterd. Mark Knopfler, BBking, etc. Heerlijk dat live gedoe, het volume ging sky high. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 11 juli 2013 Report Share Posted 11 juli 2013 Ja, Ziggo laat dat Djazz zien. Ik kende het niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts