Jump to content

Welke muziek staat er nu op (part 5) ???

Ome Henk
 Share

Recommended Posts

bach-orgelkonzerte.._jan_jansen._eberhar

Toccata in fuga d-mol, Jan Jansen op het orgel van de Oude Kerk in Soest, Amati supertone label uit 1973, Duitse persing.

Een 5 lp cassette met ook opnames van Eberhard Fölster aan het orgel van de Christkönig Kieche in hamburg.

Mooie ruimtelijke opnames

Ik kocht ooit een goedkope Eurodisc LP met de Kirchberger Sammlung op een Silbermann orgel en wist niet wat ik hoorde. Zo mooi! Die plaat kostte fl 4,95, en koester ik sindsdien.

Laatst kwam ik een doos met cd's tegen, allemaal Silbermann orgels met Bach. De meeste van die orgels vind je in voormalig Oost Duitsland. Eén van die cd's bevatte dezelfde muziek als die LP. Pure ouderwetse kwaliteit.

Marc

Jan Jansen: een geweldige musicus - ondermeer voormalig organist van de Domkerk in Utrecht - en vader van een paar zeer muzikale kinderen: Janine (wereldberoemd violiste), Maarten (cellist), David (klavecinist en organist).

Die Bach-uitvoeringen van hem zijn ongetwijfeld van grote klasse!

Jan Jansen: een geweldige musicus - ondermeer voormalig organist van de Domkerk in Utrecht - en vader van een paar zeer muzikale kinderen: Janine (wereldberoemd violiste), Maarten (cellist), David (klavecinist en organist).

Die Bach-uitvoeringen van hem zijn ongetwijfeld van grote klasse!

Kom maar een keer luisteren Spido, Ik woon in de buurt van Emmen.

Brrr! Wahnsinnig Herr Duck!

Nog geen 30 euro betaalde ik voor deze 15 cd's, bij Bergmann:

0782124841720.jpg

Superbillig! Sonderangebot!

Marc

zal ik jullie even laten balen?

ik heb voor mijn box slechts één luizige euro betaald :P :P :P.

Ja herr Mums, da habe ich mal richtig Schwein gehabt. Super-affen-geil war das.

Allebei dus aan de zilverman? Heb ik dan tóch nog een beetje invloed :wacko::o:D

Die box van mij bevat zeker niet al het orgelwerk van Bach, maar dat heb ik toch al.

Meteen maar even gedraaid.

olive-wat-speelt-er-nu.jpeg

Marc

Natuurlijk heb je invloed. Niets mis me om n advies/tip van iemand met meer kennis en ervaring op een bepaald gebied over te nemen, En ik luister graag een stukje orgel als ik toevallig eens een kerk bezoek (meestal als toerist) :)

Op Marktplaats staat een SACD box, complete Bach orgel, ook op Silbermann orgel. Heb er laatst een gekocht, winkel prijs iets van 140 euro en deze was onder de 100. Echt fantastische opnamen. Eerste Bach complete orgelwerken op Sacd.