edwin16 Posted 27 december 2013 Report Share Posted 27 december 2013 http://geluidsdrager.blogspot.nl/2013/12/zaz.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
dhfreakie Posted 29 december 2013 Report Share Posted 29 december 2013 Radio 2. En af en toe gaat ie wat harder. Hier gaat ie af en toe wat zachter . Hier ook Radio 2, soms harder, soms zachter, of zelf heel soms ff helemaal stil Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 30 december 2013 Report Share Posted 30 december 2013 Ry Cooder-Bob till you drop. Cadeautje van Hans v Liempd voor de Classic turntable meeting. Leuke lp. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 30 december 2013 Report Share Posted 30 december 2013 (edited) Ry Cooder-Bob till you drop. Cadeautje van Hans v Liempd voor de Classic turntable meeting. Leuke lp. En één van de eerste digitale opnames als ik me niet vergis. Ik heb me niet vergist, even in de kast gedoken en mijn exemplaar opgezocht. In 1979 met 3-M multitrack digital equipment opgenomen. Ik vind hem heel lekker klinken, misschien zelfs een tikkie mooier dan Brother in Arms van de Dire Straits waar vast meer aan gesleuteld is. Edited 30 december 2013 by TL 200 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 30 december 2013 Report Share Posted 30 december 2013 Zeker,ik ben er dan ook heel content mee. Zo ook met de lp van Jan Akkerman &Kaz Lux en de lp van David Crosby,ook al cadeau gekregen die dag Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 30 december 2013 Report Share Posted 30 december 2013 Zeker,ik ben er dan ook heel content mee. Zo ook met de lp van Jan Akkerman &Kaz Lux en de lp van David Crosby,ook al cadeau gekregen die dag Jan en Kaz, geweldig duo en David ook altijd mooi. De verslagen van "die dag" lezende heb je de cadeau's terecht gekregen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 30 december 2013 Report Share Posted 30 december 2013 Shit, vergeten iets mee te nemen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 30 december 2013 Report Share Posted 30 december 2013 Shit, vergeten iets mee te nemen. Je had je goede humeur bij Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 30 december 2013 Report Share Posted 30 december 2013 Da's waar, én mijn kluts. Maar toch, het was onnadenkend. Sorry daarvoor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
edwin16 Posted 3 januari 2014 Report Share Posted 3 januari 2014 De Geluidsdrager draait: Florence Rawlings Link to comment Share on other sites More sharing options...
edwin16 Posted 4 januari 2014 Report Share Posted 4 januari 2014 De Geluidsdrager draait: Kaki King Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 6 januari 2014 Report Share Posted 6 januari 2014 Doordat wij - volkomen in strijd met de traditie - oud en nieuw vierden op een zeer geheime, moeilijk bereikbare plaats in een bergachtig gebied, zonder TV of internet, misten we dit keer het Nieuwjaarsconcert van de Wiener Philharmoniker. Ja, ja... oubollige muziek. Mensen die van zichzelf vinden dat ze een goede smaak hebben, halen hun schouders er over op. Johann Strauss - vader en zoon - en Josef Strauss - zoon van de één en broer van de ander. Driekwartsmaat, mars en polka. "Lustig, Heiter und Gemütlich!" Zal over nòg eens honderd jaar nòg wel oubollig zijn... en dan toch nog steeds met veel plezier gespeeld en beluisterd worden. Gisteren herinnerde ik me dat ik een paar weken geleden in de Kringloopwinkel - die tegenwoordig zowaar ook al een bakje met CD's heeft staan, naast de enorme bakken met elpees - een doosje met twee CD's had gekocht met "Das Neujahrskonzert - Wiener Philharmoniker - Lorin Maazel". (Deutsche Grammophon Gesellschaft, EAN 028942956223.) Nou ja... gekòcht? Meer méégenomen, voor één euro: zo ongeveer wat je voor het lege 2-CD doosje zou moeten neerleggen, denk ik. En het doosje was in orde. Volgens de tekst op de achterzijde van het doosje is het materiaal een compilatie van live-opnamen van de Nieuwjaarsconcerten van 1980-83. Allemaal materiaal uit de allereerste jaren van de Compact Disc, dus. Het speeloppervlak van beide CD's vertoonde gebruikskrasjes, dus succes was niet bij voorbaat gegarandeerd. Enfin, het beste er maar van hopen en - hup - de CD-speler in. Volume flink open, want ook als het slecht klinkt wil ik dat goed kunnen horen... Omdat het zaal-opnamen waren, werd de achterkanaalsversterker met -luidsprekers mee ingeschakeld. Het volgende moment zat ik op ongeveer de tiende rij van de Gouden Zaal van de Musikverein te Wenen, en wel in het midden van de rij. Beter kòn eigenlijk niet! Dit was een muziekklank waar geen audiofiel aan te pas was gekomen: geen opgepoetst hoog of laag, geen kunstmatige galm, geen nepstereo door mengtafelmixing van multichannel: dit was ècht! Toegegeven, je moet er wel de spullen en de ruimte voor hebben. Maar dan biedt deze uitgave, net als (toeval??) diverse andere uit de beginjaren van de CD, alles wat de perfectionist op audiogebied aan referentiemateriaal wenst. Van een subtiele zither-solo in G'schichten aus dem Wienerwald tot aan de knallen in Unter Donner und Blitz. En ik moest mezelf inhouden, anders was ik zelfs nog gaan meeklappen met al het Weense publiek rondom mij in de kamer, in de traditioneel afsluitende toegift: Radetzky-Marsch... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 6 januari 2014 Report Share Posted 6 januari 2014 En ik moest mezelf inhouden, anders was ik zelfs nog gaan meeklappen met al het Weense publiek rondom mij in de kamer, in de traditioneel afsluitende toegift Radetzky-Marsch... Titecon, titecon, titecon con con Link to comment Share on other sites More sharing options...
edwin16 Posted 11 januari 2014 Report Share Posted 11 januari 2014 De Geluidsdrager draait: Amparo Sánchez Link to comment Share on other sites More sharing options...
edwin16 Posted 12 januari 2014 Report Share Posted 12 januari 2014 De Geluidsdrager draait: Renaud Garcia-Fons Link to comment Share on other sites More sharing options...
r.a.v.o.n Posted 13 januari 2014 Report Share Posted 13 januari 2014 De Geluidsdrager draait: Renaud Garcia-Fons Leuke website. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 13 januari 2014 Members Report Share Posted 13 januari 2014 Om maar weer eens lekker op de ouderwetse dynamische manier muziek te luisteren, 1 van mijn recente (her)ontdekkingen, de vroegere- ultieme demo-lp van Theo Pruijs... Ahmad Jamal - Rossiter Road Link to comment Share on other sites More sharing options...
edwin16 Posted 18 januari 2014 Report Share Posted 18 januari 2014 De Geluidsdrager draait: Armand Amar Link to comment Share on other sites More sharing options...
edwin16 Posted 19 januari 2014 Report Share Posted 19 januari 2014 De Geluidsdrager draait: Claudia Bettinaglio- Clap Hands Link to comment Share on other sites More sharing options...
edwin16 Posted 20 januari 2014 Report Share Posted 20 januari 2014 De Geluidsdrager draait: Hooverphonic Link to comment Share on other sites More sharing options...
edwin16 Posted 22 januari 2014 Report Share Posted 22 januari 2014 De Geluidsdrager draait: Klaatu Link to comment Share on other sites More sharing options...
edwin16 Posted 25 januari 2014 Report Share Posted 25 januari 2014 De Geluidsdrager draait: Dhafer Youssef Link to comment Share on other sites More sharing options...
edwin16 Posted 26 januari 2014 Report Share Posted 26 januari 2014 De Geluidsdrager draait: Rosie Vela Link to comment Share on other sites More sharing options...
r.a.v.o.n Posted 28 januari 2014 Report Share Posted 28 januari 2014 Joe Lovano - I'm all for you Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 29 januari 2014 Members Report Share Posted 29 januari 2014 Ter voorbereiding van de Cafe Engels Show (je kan er niet vroeg genoeg aan beginnen), alvast wat ''software'' aan het samenstellen.Deze gaat dus gegarandeerd mee...Level42 - Level 42 Nu bijkans vol-uit track ''Heathrow'', dat gaan daar de buren vast fijn vinden... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts