Jump to content

Welke muziek staat er nu op (part 5) ???

Ome Henk
 Share

Recommended Posts

• Members

Om in ieder geval iedereen even te verwennen met een echt lekker stukkie muziek:

https://www.youtube.com/watch?v=nIKfECOE7GI

deel 1

deel 2

Voor de liefhebbers, door al het show-geweld wat aanstaande is zit ik samen met een dealer te broeden op iets totaal anders (nou ja, totaal...), een muziekmiddagje of avond waarbij we ''iets'' met dit concert gaan doen. En misschien, heel misschien offer ik dan voor 1 gelukkig iemand tijdens dit miniconcertje mijn originele persing, nog maagdelijk gesealde 3 LP box wel op. Dus niet uit die herpersingsoplage van 1500 stuks voor Recordstore day, maar het echte origineel. Een collectortje dus (en wie durft hem dan nog uit te pakken...)

Maar voor nu, lekker tijdens de voetbal met muziek, enjoy...

Heerlijke muziek, Arden!

Echt genieten!

Op onze Schoolavonden deden wij het destijds met onze eigen All Stars Bands niet veel beter!

Doet me denken aan dat Concert van His Holiness Mr. Slowhand als invaller bij Dire Straits in een Wembley Stadium Concert.

Destijds maakte ik daarvan een opname op een cassette via de audio-output van de TV. Met rotgeluid en gereutel.

Is dat materiaal ergens nog in deugdelijke vorm leverbaar?

Als ik niet reeds zo vaak was teleurgesteld, zou ik me niet ànders kunnen voorstellen...

• Members

Heerlijke muziek, Arden!

Echt genieten!

Op onze Schoolavonden deden wij het destijds met onze eigen All Stars Bands niet veel beter!

Doet me denken aan dat Concert van His Holiness Mr. Slowhand als invaller bij Dire Straits in een Wembley Stadium Concert.

Destijds maakte ik daarvan een opname op een cassette via de audio-output van de TV. Met rotgeluid en gereutel.

Is dat materiaal ergens nog in deugdelijke vorm leverbaar?

Als ik niet reeds zo vaak was teleurgesteld, zou ik me niet ànders kunnen voorstellen...

Bedoel je toevallig deze?

Is nog best goed te pruimen voor een youtube...

@audiofreak uit het koperen matten draadje:

[...]

Die Cream filmpjes bekeken en wat gaaf. Ik wist het echt niet van die bijzondere lpuitgave en concert. COOL!!!

Dacht het wel he! Als je hem te pakken kan krijgen, koop dat album (of kom hem winnen...)!

@audiofreak uit het koperen matten draadje:

Dacht het wel he! Als je hem te pakken kan krijgen, koop dat album (of kom hem winnen...)!

Waar kan je hem dan krijgen. Linkje?

Ik ben een beetje lui vandaag om het zelf op te zoeken.

• Members

Waar kan je hem dan krijgen. Linkje?

Ik ben een beetje lui vandaag om het zelf op te zoeken.

Er staan 4 originele persingen te koop: http://www.discogs.com/marketplace?release_id=3568997&ev=rb

En een aantal Record Store Day reissues uit 2013: http://www.discogs.com/marketplace?release_id=4492584&ev=rb

Zelfs die reissues zijn behoorlijk aan de prijs (zijn er ook maar 1500 van geperst), die zijn alleen allemaal op wit vinyl. Kweenie of dat iets is wat je wilt...

Bedoel je toevallig deze? (...)

Jááá! Wel bedankt, Arden!

't Is nooit op CD uitgekomen, hè?

Jammer: ik vond het een sfeervol concert.

Ter ere van Nelson Mandela's 70e verjaardag, als ik me goed herinner.

Een ander mooi verjaardagsfeest uit die periode was een concert ter ere van Bob Dylan, die toen 30 jaar in het vak zat. Dat was in 1992.

Tal van beroemdheden zongen werkjes van Bob: John Mellencamp, Stevie Wonder, Lou Reed, Eddie vedder, Tracy Chapman, June Carter Cash, Willie Nelson, Kris Kristoffersen, Johnny Winter, Ron Wood (met de meest dynamische versie van "Seven Days" ooit), Richie Havens (die zijn gitaar helemaal verkeerd vasthield), Neil Young, Eric Clapton (toen hij er bij kwam werd 't past ècht pittig), George Harrison, en nog vele anderen. Vaak verrassend goede uitvoeringen... en Bob zong zelfs nauwelijks. (Nee, ze hadden hem geen doek voor de mond gebonden en hem ook niet vastgemaakt aan een boom. We zijn hier niet in Gallië, zal de organisatie hebben gedacht.

Van dit concert schijnen diverse - al dan niet geautoriseerde - versies op CD en DVD te zijn verschenen. 

De uitgave van Sony uit 1993 (dubbel-CD, EAN 5099747400025) lijkt echter wel een aardig compleet beeld (hoewel: alleen geluid) van het artiestenpalet te geven.

1063781.jpg