mumsoft Posted 8 juli 2014 Report Share Posted 8 juli 2014 Zo'n plaatje is ook zo weer weg. Kijk maar eens een jaartje terug in dit topic. Link to comment Share on other sites More sharing options...
edwin16 Posted 12 juli 2014 Report Share Posted 12 juli 2014 De Geluidsdrager draait: Gravel Town >>link<< Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 12 juli 2014 Report Share Posted 12 juli 2014 Mijn cd draaier draait een leuke demo cd samengesteld door onze Vanzomereng met een magisch matje van Robx erop. Lekker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
edwin16 Posted 13 juli 2014 Report Share Posted 13 juli 2014 De Geluidsdrager draait: Dino Saluzzi >>link<< Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 13 juli 2014 Members Report Share Posted 13 juli 2014 De Geluidsdrager draait: Dino Saluzzi >>link<< Beste Edwin, Ik heb eindelijk eens even wat tijd in jouw blog gestoken, geweldig. Ik wil niet eens weten hoeveel tijd je dit per dag kost om bij te houden, maar ieder muziekstuk toch weer van een leuk extra stukje informatie voorzien is niet in een paar minuten gedaan. Of het nu wel of niet iemand zijn muzieksmaak is, dit vind ik een serieuze aanvulling voor wie aan het zoeken is naar nieuwe muziek! Aanrader! Ik zag trouwens ook dat je een link op je blog naar dit forum hebt, kan ik dit terugwaarderen door hier (als ze een keer klaar zijn en ook echt werken) een banner naar jouw blog te laten linken? Vind ik wel een leuke tegenprestatie en aanmoediging om zo door te gaan... Link to comment Share on other sites More sharing options...
edwin16 Posted 13 juli 2014 Report Share Posted 13 juli 2014 Beste Edwin, Ik heb eindelijk eens even wat tijd in jouw blog gestoken, geweldig. Ik wil niet eens weten hoeveel tijd je dit per dag kost om bij te houden, maar ieder muziekstuk toch weer van een leuk extra stukje informatie voorzien is niet in een paar minuten gedaan. Of het nu wel of niet iemand zijn muzieksmaak is, dit vind ik een serieuze aanvulling voor wie aan het zoeken is naar nieuwe muziek! Aanrader! Ik zag trouwens ook dat je een link op je blog naar dit forum hebt, kan ik dit terugwaarderen door hier (als ze een keer klaar zijn en ook echt werken) een banner naar jouw blog te laten linken? Vind ik wel een leuke tegenprestatie en aanmoediging om zo door te gaan... Dank je voor je leuke reactie. Uiteraard mag je een link plaatsen naar mijn blog. Graag zelfs. Link to comment Share on other sites More sharing options...
edwin16 Posted 15 juli 2014 Report Share Posted 15 juli 2014 De Geluidsdrager draait: Malia >>link<< Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 18 juli 2014 Report Share Posted 18 juli 2014 Stan Getz staat hier zijn best te doen. Hij speelt prachtig met de nodige vuh-vuh-vuh. Het is een live opname vanuit een cafe. Jammer dat de piano niet even van te voren gestemd kon worden. Meerdere tonen stemmen niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 18 juli 2014 Report Share Posted 18 juli 2014 Ja, maar hoe heet die plaat, of start anders een nieuw topic raden maar? Ik ben benieuwd of ik die plaat heb, en de ontstemming dan ook hoor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
edwin16 Posted 19 juli 2014 Report Share Posted 19 juli 2014 De Geluidsdrager draait: Ibrahim Maalouf >>link<< Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 19 juli 2014 Report Share Posted 19 juli 2014 Stan Getz staat hier zijn best te doen. Hij speelt prachtig met de nodige vuh-vuh-vuh. Het is een live opname vanuit een cafe. Jammer dat de piano niet even van te voren gestemd kon worden. Meerdere tonen stemmen niet. Kan het effect dat jij beschrijft te wijten zijn aan zweving (wow) in de opname? Link to comment Share on other sites More sharing options...
edwin16 Posted 20 juli 2014 Report Share Posted 20 juli 2014 De Geluidsdrager draait: Al Di Meola >>link<< Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 20 juli 2014 Report Share Posted 20 juli 2014 Verhop, ip mijn tel. las ok al di media, en vond het wel toepasselijk met dat gekrakeel hier over cd en lp en mono en matten. Sorry Edwin, spontane opwelling. Van Malouf heb ik genoten hoor, de eerste platen, eh, cd's die je noemde koester ik hier. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 21 juli 2014 Report Share Posted 21 juli 2014 Lykke Li. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 21 juli 2014 Report Share Posted 21 juli 2014 The Velvet Underground - Live 1969 Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 21 juli 2014 Report Share Posted 21 juli 2014 Lykke Li. Brr Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 21 juli 2014 Report Share Posted 21 juli 2014 Brr Lykke Li. Wel een intrigerende video. Alleen had dit m.i. gefilmd moeten worden zonder make-up. Wordt het puurder van.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
edwin16 Posted 22 juli 2014 Report Share Posted 22 juli 2014 De Geluidsdrager draait: Nikka Costa >>link<< Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 22 juli 2014 Report Share Posted 22 juli 2014 http://nl.m.wikipedia.org/wiki/El_Sistema#/search Heb weer wat geleerd vandaag. In Venezuela hebben ze een bijzonder systeem van opleiding tot muzikant. Een pracht stuk beluisterd, gespeeld door het Venuzueels Jeugdorkest dat op dergelijke manier is opgeleid. 10 - Evencio Castellanos- Santa Cruz de Pacairigua (Suite Sinfónica) Gustavo Dudamel - Phiësta (2008) Deutsche Grammophon Kan Spido z'n goedkeuring vast verdragen Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 24 juli 2014 Report Share Posted 24 juli 2014 Sidney Bechet, Runnin' wild. Eindelijk... ♡ Kan Spido's goedkeuring vast wegdragen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 24 juli 2014 Report Share Posted 24 juli 2014 Als ik Spido's goedkeuring moet verdragen kun je mij wegdragen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 25 juli 2014 Report Share Posted 25 juli 2014 Sidney Bechet, Runnin' wild. Eindelijk... ♡ Kan Spido's goedkeuring vast wegdragen. Beste Mumsoft, Gefeliciteerd met deze prachtige aanwinst! Voor Spido vertegenwoordigen deze opnamen uit de jaren 1949-1950 heel veel jeugdsentiment. De Oudgedienden Sidney Bechet, Wild Bill Davison, Bob Diehl, Jimmy Achey, Art Hodes, Joe Sullivan, Pops Foster, Walter Page, Freddie Moore en Slick Jones probeerden de traditionele jazzmuziek in die dagen nog recht overeind te houden ("It Don't Mean A Thing If It Ain't Got That Swing!"), tegenover de "Moderne Jazz" van Minton's Playhouse (Thelonious Monk, Kenny Clarke, Charlie Christian, Charlie Parker, Dizzy Gillespie e.a.). Nieuw en Modern ("Bebop") was volgens de Trendgevoeligen in die tijd veruit superieur aan Oud en Klassiek ("New Orleans Style" / "Dixieland" / "Chicago Style") en dat leverde complete jazzkerkscheuringen op: zelfs binnen schoolklassen, vriendenclubs, padvinderij, families, gezinnen! Ach, voor trendgevoeligen is het nieuwere altijd beter dan het oudere. Helaas voor hen wordt het nieuwere meestal zelf ook al spoedig weer oud. Bebop... hùh... al járen niets meer van vernomen! (Het moet voor sommige van die Trendgevoeligen (in Amsterdam: "Pleiners") een hele schok zijn geweest, toen Dizzy aan het eind van zijn leven, in een roes van alcohol en drugs ongetwijfeld, tijdens een interview ongekend openhartig bekende dat Louis Armstrong zonder enige twijfel de beste jazztrompettist was geweest die ooit heeft geleefd - en dus niet hij zèlf! - en dat die hele bebop-mode eigenlijk neerkwam op het héél snel riedelen van toonladdertjes en riffjes, zonder bedoeling, zonder samenhang en zonder belang. Te vergelijken met Karel Appel's bekentenis: "Ik rotzooi maar wat an!") Heerlijke muziek, deze "Runnin' Wild" compilatie. Maar Spido hoopt dat je ook nog kennis maakt met het jeugdwerk van Sidney Bechet, Louis Armstrong, Clarence Williams e.a., bijvoorbeeld via de CD "Young Sidney Bechet 1923-1925". (Barcode 8 711458 202831.) Als je dóór de vreselijk oude opnametechniek héén kunt luisteren, hoor je de schitterendste muzikale juwelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 25 juli 2014 Report Share Posted 25 juli 2014 Mooi verhaal Spido. Zelf ben ik van nèt na de jazz-periode op de middelbare school, in mijn tijd kwamen daar de Haagse popbandjes optreden, op de feestjes. Maar toen de muziekleraar een echte pianist in huis haalde die prachtig uitlegde wat Chopin bedoeld had met zijn Polonaise Op.44 in f sharp minor was ik voorgoed verslingerd aan klassieke muziek. https://www.youtube.com/watch?v=Pdc5xkGj5E8 De liefde voor (oude) jazz kwam weer veel later, na toch nog een uitstapje in de popmuziek. Je aanrader lijkt me wel wat, en koop ik wellicht ook. Maar eerder kocht ik een 3-tal cd's onder de naam Sidney Bechet Belle Fleur, in de Jazz Characters New Series (274 2407.09), die muziek bevat vanaf 1932 tot 1957, en gedetaileerd gedocumenteerd is, met een biografie van ettelijke pagina's. Maar, moest het gaan om wat meer, dan komt een box van 10 cd's onder dezelfde naam wellicht nog beter van pas. Is bij JPC voor een grijpstuiver te krijg. Maar is misschien een beetje dubbelop. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 25 juli 2014 Report Share Posted 25 juli 2014 Lou Reed - New York !! Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 25 juli 2014 Report Share Posted 25 juli 2014 Lou Reed - New York !! Mooi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts