Jump to content

Welke muziek staat er nu op (part 5) ???

Ome Henk
 Share

Recommended Posts

220098.jpg

SERGE CHALOFF - 4 & 6  ( Japan only )

Serge Chaloff (bars)

Sonny Clark (p)

Leroy Vinnegar ( bs ) B)

Philly Joe Jones (d)

Capitol Studios, Los Angeles, CA, March 14, 1956

1. A Handful Of Stars

2. All The Things You Are

3. The Goof And I

4. Thanks For The Memory

5. Susie's Blues

Serge Chaloff (bs)

Boots Mussulli (as)

Herb Pomeroy (tp)

Everett Evans(bs ) B)

Ray Santisi (p)

Jimmy Zitano (d)

April 4,5,1955

1. Unison

2. Bob The Robin

3. Body And Soul

4. JR

5. Diane's Melody

6. Mar-Dros

Ook geschikt voor gewone oren. ( in mono )

En nog maar één dan:

MI0001685376.jpg?partner=allrovi.com

Jethro Tull - This was

De man die Sodejuu mee had genomen naar de HE-dag afgelopen zaterdag heeft aldaar een paar platen van mij gekocht. En hadden we het ook over dit eerste album van JT. We konden beiden niet op de naam komen, maar ook dat zijn redenen om deze maar weer eens uit de kast te trekken  :D . Ik was mega fan van ze, maar haakte rond album 13 of zo af. Het akoestische verloor terrein.... Wel vaak de concerten nog bezocht, dat dan wel weer.

In het begin was dit album door mij ondergewaardeerd, want er was Thick as a Brick, Aqualung en natuurlijk Living in the Past, met wonderschone nummers als Wound'ring again, Life is a long song, Dr. Bogenbroom en vooral Nursie. Veel intieme akoestische juweeltjes.... Maar hier, op This Was, was Ian Anderson (want JT = IA, toch?) nog wat zoekende. Met mooie bluesy nummers.....

De man die Sodejuu mee had genomen naar de HE-dag afgelopen zaterdag heeft aldaar een paar platen van mij gekocht. En hadden we het ook over dit eerste album van JT. We konden beiden niet op de naam komen, maar ook dat zijn redenen om deze maar weer eens uit de kast te trekken  :D . Ik was mega fan van ze, maar haakte rond album 13 of zo af. Het akoestische verloor terrein.... Wel vaak de concerten nog bezocht, dat dan wel weer.

Ik heb niet eens gezien dat je platen verkocht joh!

En ik geloof dat ik als enige echt mee kwam met Roger. Vraag me nu wel af wie dit was.

Mooie tip, ik ga eens kijken of ik deze voor een mooie prijs op de kop kan tikken ;-)

Hij is wat klassieker dan het meeste Brubeck werk. Ik vind 't z'n beste album.

Het is een kunst om hem te vinden. De mijne is in matige staat en alsnog heb ik er best even naar gezocht.

Wil je best een hoge resolutie digitale kopie sturen overigens, maar wees gewaarschuwd, hij is verre van stil.

941238_1478299135781254_3494999039505976

Toen je zoiets nog kocht voor 3,95 bij een gerenommeerde platenzaak...

Een van Dylan's beste albums als je 't mij vraagt.

Ik zie op Discogs nog een paar exemplaren van het Brubeck album. De goedkoopste (in VG conditie) kost 19,90 EUR excl. verzenden (vanuit Oostenrijk). Dat is best wel een pittige prijs volgens mij, maar aan de andere kant als het bijna niet te vinden is ....

Bedankt voor het aanbod van een digitaal exemplaar, maar ik moet bekennen dat ik tegenwoordig praktisch nooit meer stream. Ik ben helemaal analoog. Zo nu en dan wil ik nog wel eens "Spotifyen" op mijn laptop of telefoon om op die manier nieuwe muziek te ontdekken, die ik dan vervolgens weer op LP koop.

Ik heb niet eens gezien dat je platen verkocht joh!

En ik geloof dat ik als enige echt mee kwam met Roger. Vraag me nu wel af wie dit was.....

Die man ging op de fiets weg geloof ik. Roger laat het hem weten als er iets te doen is, maar hij zit niet op het forum.