Jump to content

Welke muziek staat er nu op (part 5) ???

Ome Henk
 Share

Recommended Posts

Welke Stevie Ray Vaugn hoorde we bij het kabelvergelijk?

Vanmiddag bezig geweest met een review voor Puresound van Nat "King" Cole. Nog veel geluisterd, erg goed die muziek. Daarna wat Mendelssohn van het Orlano Quartet. een rode Philips uit 1981.

Dit gaat raar klinken, maar; Hoe werkt Comic Sans voor je?

Ik weet dat dat voor dyslecten bijvoorbeeld veel beter te lezen is dan andere lettertypes.

Nou echt laatste keer offtopic anders komt die koe weer voorbij:

Het is geen lysdexie wat ik heb. Het heet anders. Ben effe kwijt wat. Maar bv. verkeerd gespelde woorden of  vreemde woorden of Gotische letters of van die black metal hoezen herken ik niet, dat moet ik dan echt letter voor letter zien uit te plussen en dan ben ik het zinsverband weer kwijt (korte termijn geheugen is ook shot) en kan ik weer opnieuw beginnen.

Het is niet uit te leggen. Maar heel vervelend.

Nu weer muziek. Herbie Hancock met Future 2 Future DVD rip (beter dan deze YT)

Benny+Carter+-+New+Jazz+Sounds+-+LP+RECO

BENNY CARTER / DIZZY GILLESPIE / BILL HARRIS New Jazz Sounds (1976 Japanese issue of the 1954 7-track mono LP )   also featuring Oscar Peterson or Don Abney on Piano, Herb Ellis on Guitar, Ray Brown or George Duvivier on Bass & Buddy Rich, Louis Bellson or Bobby White on Drums.

Voorwaar geen Wehkampje! :)

Welke Stevie Ray Vaugn hoorde we bij het kabelvergelijk?

Vanmiddag bezig geweest met een review voor Puresound van Nat "King" Cole. Nog veel geluisterd, erg goed die muziek. Daarna wat Mendelssohn van het Orlano Quartet. een rode Philips uit 1981.

Tin Pan Alley.

• Members

Op het gemak bijkomend van een zeer decadent feestje van gisteravond/nacht:

2002.jpg

Tom Waits - Blue Valentine

O ja, @S-K en misschien nog wat anderen die dit niet wisten, tot een paar jaar geleden hadden we hier een lid (leden?) welke blind was/waren, toen schreven we onder iedere afbeelding wat er werd afgebeeld. Met een braille scherm kun je die plaatjes logischerwijs niet zien, de teksten echter wel (niet zien natuurlijk!). Ik denk dat er idd nog steeds een voorkeur voor die onderschriften zal zijn, de opmerking van Sander maakte dat ook al duidelijk. Ik dacht dat voorheen vooral Ruud hier op hamerde, maar het kan ook Ome Henk zijn geweest?

Net het Requiem van Fauré achter den oortjes.
Uitvoering door Atlanta Symphony Orchestra and Chorus olv. Robert Shaw.

Ik ben even verzadigd. WAT een uitvoering en opname. Onvoorstelbaar mooi.

61BNws26uAL._SY450_.jpg

O ja, @S-K en misschien nog wat anderen die dit niet wisten, tot een paar jaar geleden hadden we hier een lid (leden?) welke blind was/waren, toen schreven we onder iedere afbeelding wat er werd afgebeeld. Met een braille scherm kun je die plaatjes logischerwijs niet zien, de teksten echter wel (niet zien natuurlijk!). Ik denk dat er idd nog steeds een voorkeur voor die onderschriften zal zijn, de opmerking van Sander maakte dat ook al duidelijk. Ik dacht dat voorheen vooral Ruud hier op hamerde, maar het kan ook Ome Henk zijn geweest?

Ik ging er even vanuit dat dat puur was voor hoezen die geen titel bevatten, maar toen Sander zich meldde vond ik 't ineens heel logisch.

Zal proberen erop te letten!

Net het Requiem van Fauré achter den oortjes.

Uitvoering door Atlanta Symphony Orchestra and Chorus olv. Robert Shaw.

Ik ben even verzadigd. WAT een uitvoering en opname. Onvoorstelbaar mooi.(...)

Beste KT88,

Momenteel lees ik "Musicofilia" van Oliver Sachs.

De schrik slaat je om het hart als je leest wat een verschrikkelijke effecten hersenbeschadigingen kunnen hebben.

"Amusie" is wellicht de ergste van allemaal: het totaal wegvallen van muziekbeleving.

Gelukkig is dat jou bespaard gebleven en kun je ondanks al je problemen zo van mooie muziek genieten.

Verwacht je neuroloog nog functionele verbetering? Wellicht door corticale plasticiteit?

Weet je al weer hoe jouw aandoening wordt genoemd?

Beste KT88,

Momenteel lees ik "Musicofilia" van Oliver Sachs.

De schrik slaat je om het hart als je leest wat een verschrikkelijke effecten hersenbeschadigingen kunnen hebben.

"Amusie" is wellicht de ergste van allemaal: het totaal wegvallen van muziekbeleving.

Gelukkig is dat jou bespaard gebleven en kun je ondanks al je problemen zo van mooie muziek genieten.

Verwacht je neuroloog nog functionele verbetering? Wellicht door corticale plasticiteit?

Weet je al weer hoe jouw aandoening wordt genoemd?

De exacte naam weet ik niet, zal ongetwijfeld ergens in een brief van het ziekenhuis staan. In ieder geval zijn er meerdere gevolgen.

Verbetering zit er niet in, verslechtering helaas wel. Ik heb na de grote CVA van begin 2013 recentelijk nog 2 kleine TIA s gehad en de kans dat dat weer gebeurt is vrij groot.

Een LVAD-patient loopt een zeer verhoogd risico op een nieuwe CVA of TIA.

Maar gelukkig heb ik geen last van Amusie, denk dat ik dan helemaal gek zou worden..........