Jump to content

Welke muziek staat er nu op (part 5) ???

Ome Henk
 Share

Recommended Posts

MI0002539762.jpg?partner=allrovi.com

Dead can Dance - Spiritchaser

Effe weer draaien als voorbereiding voor de komende review alhier. Het 3e nummer (Indus) gebruikte ik als referentie ten tijde van de aanschaf van mijn Thiel's 1.5. Het lijkt alweer een eeuwigheid geleden, was destijds in 1999, nog "maar" 15 jaar geleden......

Ik heb hem net gekregen van een vriend. Vind het een beetje gedateerde hippiemuziek.

Het is dan ook 44 jaar oud.

Ik vind 't een groovend meesterwerk, maar ook gelijk 't enige echt interessante wat de band gedaan heeft.

Volkomen mee eens , en ook nog eens een schitterende drumsolo ( met zo'n draaiding , ben ff de naam kwijt )

Kennen jullie toevallig The Collectors ook , uit dezelfde periode  , ook erg fraai maar gedateerd natuurlijk.

Oja , ben dr weer ., kijken of hier nog wat te beleven valt na al die jaren

In aansluiting op mijn - waarschijnlijk terecht onopgemerkt gebleven - bijdrage #15012, deel ik mijn medeforummers het volgende mede:

Gewoon uit nieuwsgierigheid heb ik de opnamen uit 1959 van "Rhapsody in Blue" en "An American in Paris" door Leonard Bernstein c.s. weer eens gedraaid. Vele jaren niet meer beluisterd, eigenlijk. Intussen nieuwe luidsprekers, een veel audiofielere versterkercombinatie... dan wil je wel eens weten hoe dat nou klinkt.

Welnu: for-mi-da-bel! Zowel qua uitvoering (enorm temperamentvol) als qua opname.

Velen vinden deze uitvoeringen "definitief". Andere, nieuwe pogingen hóeven voor hen niet meer.

Ze kònden wel eens gelijk hebben.

(Leuk, trouwens, om opnieuw te ontdekken dat Bernstein heel wat aan Gershwin ontleende voor o.m. zijn "West Side Story".)

417E%2B7y9YgL._SY355_.jpg

Maar de ene superbe uitvoering hoeft de andere niet overbodig te maken.

Binnenkort bestel ik die CD waarop Gershwin uitvoeringen van Oscar Levant zijn verzameld.

Geen hifi, natuurlijk. Maar ik herinner me, van heel lang geleden, dat Oscar - een vriend van George Gershwin - het op een heel boeiende manier deed.

MI0000981798.jpg?partner=allrovi.com

Via mijn nieuwe Dalphine muziek server  :wub:

Een van de betaalde SKY streams

Nicolas Dri
Relaxation
320kbps CBR, MP3 Radio

Werk echt leuk deze server.  ^_^ Ook het rippen van de meeste cd' s gaat vrijwel automatisch. 

Alles tegelijk natuurlijk, muziek en rippen :)