Jump to content

Welke muziek staat er nu op (part 5) ???

Ome Henk
 Share

Recommended Posts

In mijn jeugd zag (en hoorde) ik Bennink optreden in een stalen kooi, samen met The Instant Composers' Pool.

Die mochten nog buiten de kooi blijven.

Dat was in de Brakke Grond, aan de Nes.

Weetjewel? Oé-hé!

Hij tikte, rammelde, beukte op de tralies als een bezetene, die Bennink.

"Nooit meer opendoen, die kooi!" dacht ik.

Krek wat ik zeg. Geen idee, nou ja, bijna niet, wat je nou gedraaid hebt. Plaatjes vullen geen praatjes zeg maar.

Die eerste is puur vaag, de tweede iets met Locatelli, de derde iets met Nacht en dan nog 'iets' van Elvis.

Krek wat ik zeg. Geen idee, nou ja, bijna niet, wat je nou gedraaid hebt. Plaatjes vullen geen praatjes zeg maar.

Die eerste is puur vaag, de tweede iets met Locatelli, de derde iets met Nacht en dan nog 'iets' van Elvis.

Alle titels/artiesten staan op de afbeeldingen, deze zijn wellicht te klein, om alles goed te lezen.

Exuse moi !

- Astral Weeks van Van Morisson

- Vioolorkest van Locatelli met uitvoerend artiest Jaap van Zweden

- Soundtrack van de film/DVD "De Nacht"  bij/door Henny Vrienten en diverse artiesten

- Live at the MadisonSquare Garden - van Elvis Presley

• Members

Lekker voortkabbelende zondagochtend muziek en teksten...

m_10469.jpg

Hennie Vrienten - En Toch (vinylversie)

...past ook wel in dat Nederpop draadje trouwens, al zijn bijdragen (niet alleen DoeMaar) zijn op wat voor manier dan ook toch altijd wel goed te pruimen!

Heel mooie en intrigerende hoes omdat de persoon niet helemaal in het midden staat, opt eerste zicht lijkt het wel zo ...

Wel die internetradio Music choice 60's bevalt mij enorm... songs worden volledig gespeeld, geen geleuter en eens andere tracks dan de vastgeroeste die je steeds hoort op de radiozenders

Sound, ja dit kan beter, maar om mee bezig te zijn ideaal vind ik (momenteel)

Het is ook geen plaatje, maar een link naar Youtube. Kun je het hele album luisteren...

Maar ken je het album nog niet dan? Lijkt me toch wel muziek voor jou eigenlijk. De zanger van Tool, samen met nog een aantal (wat minder bekende) goede muzikanten, die een soort Tool-light maken. Iets compactere nummers, wat sfeer ingeruild voor melodieën, beetje commerciëler...

Ze hebben trouwens ook nog een (eerder) andere album gemaakt, genaamd 'Mer de Noms':

https://www.youtube.com/watch?v=DDSUu38rMmw