Jump to content

Welke muziek staat er nu op (part 5) ???

Ome Henk
 Share

Recommended Posts

Arme jongen... ;)

Ik blijf lekker thuis met kerst denk ik. En met oud en nieuw ook. Al die geforceerde gezelligheid moet ik niet zo nodig... :rolleyes:

Je bent gezellig of je bent het niet.    Wij hebben Ulsers B)

pic252332_t.jpg

En

Familiespellen_jumbo_Mens_erger_je_niet_

En

SPEL721013_mi1_pd800_1.jpg

Biertje erbij en wat chipjes en mooie muziek.   En gegarandeerd hebben we een hoop plezier. 

Niks geforceerd, dat "gedoe" hebben we wel gehad, 1e kerstdag mijn Ma en 2e bij haar Ma :wacko:  Hebben we allemaal niet meer ;)

Weer een voordeel van ouder worden :)

Ja, spelletjes... daar doe je mij echt een plezier mee. Ik spring nog liever van het balkon...  :ph34r:  En fietsen doe ik liever in werkelijkheid, niet in een fietsspelletje. Alleen jammer dat het de laatste weken zulk klote weer is...

Ps. wat is Ulcers?

Ja, spelletjes... daar doe je mij echt een plezier mee. Ik spring nog liever van het balkon...  :ph34r:  En fietsen doe ik liever in werkelijkheid, niet in een fietsspelletje. Alleen jammer dat het de laatste weken zulk klote weer is...

Ps. wat is Ulcers?

Ach ik had ook zo' n schoonzoon, de andere is bloedfanatiek en wil net als ik altijd winnen. Het is ook een beetje van je van thuis meekrijgt.  Schoonzoon 1 doet inmiddels ook af en toe leuk mee.

Je moet elkaar ook een beetje ruimte geven.  Er is hier altijd van alles te doen.  "Verplicht pak A aan en braaf pootjes geven"  vind ik niet van deze tijd.

Als je het woord ulcers vertaald is het "maagzweer"   :D Het is een oud bordspel.  Je moet als directeur van een bedrijf een aantal personeel  leden en geld verzamelen wil je bedrijf kans van slagen hebben.  

De eerste die met een compleet bedrijf met alle benodigd personeel over de finish komt heeft gewonnen.  Dat laatste is niet eenvoudig want het personeel is nogal wispelturig.   :D

Ach ik had ook zo' n schoonzoon, de andere is bloedfanatiek en wil net als ik altijd winnen. Het is ook een beetje van je van thuis meekrijgt.  Schoonzoon 1 doet inmiddels ook af en toe leuk mee.

Je moet elkaar ook een beetje ruimte geven.  Er is hier altijd van alles te doen.  "Verplicht pak A aan en braaf pootjes geven"  vind ik niet van deze tijd.

Een pak heb ik überhaupt niet en daar gaat ook niemand mij in krijgen... :rolleyes:

Wat betreft die spelletjes: mijn moeder, mijn broer en mijn zusje spelen alle 3 graag spelletjes. En om die reden doe ik soms, heel soms, ook wel eens mee. Maar dan alleen bepaalde spelletjes. De meeste vind ik echt niks aan. Heb ik van mijn vader. Die doet ook nooit mee...

Herbert Jeffrey Hancock, Marcus Miller, Terry Lyne Carrington, Lionel Loueke, Roy Hargrove, Munyungo Jackson, Melvin "Wah wah Watson"Ragin.

Actual Proof live 2005

Arme jongen... ;)

Ik blijf lekker thuis met kerst denk ik. En met oud en nieuw ook. Al die geforceerde gezelligheid moet ik niet zo nodig... :rolleyes:

Ach die geforceerde gezellighied valt nog wel mee. Wordt pas vervelend als niet iedereen elkaar kan "luchten"

Ben altijd blij als het weer januari is. Volgend jaar wil ik met kerst gewoon doorwerken, liefst in Australie ofzo...

Hoor Tal Wilkenfeld eens gáán op die bas! B)

Ik ben laatst een hele avond "kwijtgeweest" door alleen maar te joetjoeben..... Erg mooi, met name stukken met Jeff Beck, die elkaar wel stimuleren. Meer dan hier heb ik het idee. En ja, er is óók wat leuks te zien natuurlijk  :blink:  :)  :D

Ik ben laatst een hele avond "kwijtgeweest" door alleen maar te joetjoeben..... Erg mooi, met name stukken met Jeff Beck, die elkaar wel stimuleren. Meer dan hier heb ik het idee. En ja, er is óók wat leuks te zien natuurlijk  :blink:  :)  :D

Heb dat concert op Blue ray, het geluid is  zeer goed :wub:

Ach die geforceerde gezellighied valt nog wel mee. Wordt pas vervelend als niet iedereen elkaar kan "luchten"

Ben altijd blij als het weer januari is. Volgend jaar wil ik met kerst gewoon doorwerken, liefst in Australie ofzo...

Als er ook nog mensen zijn die elkaar niet kunnen luchten, dan wordt het helemaal gezellig inderdaad... ;) Ik bedoelde meer op de 'gezelligheid' die je op tv ziet. Of 'gezellig' spelletjes 'moeten' doen, terwijl je dat anders nooit doet... :rolleyes:

Werken in Australie lijkt me trouwens ook wel wat. Maar dan niet in de zomer. Wordt me veel te heet daar... ;)

Ja doe ik ook vaak, en dan kom je nieuwe artiesten tegen of nummers die je nog niet kende.

En dan wil ik die op plaat of CD hebben ..... zo gaat dat. ;)

Hadden jullie het nou over Jeff Beck?

Ja doe ik ook vaak, en dan kom je nieuwe artiesten tegen of nummers die je nog niet kende.

En dan wil ik die op plaat of CD hebben ..... zo gaat dat. ;)

Hadden jullie het nou over Jeff Beck?

Hee, zag ik daar een kort shot van Robert Plant langskomen? Hoewel niet zo "mijn" gitarist, kan ik van dit soort dingen erg genieten: effe heel snel een kort akkoord spelen wat meteen weggedempt wordt, heerlijk dat soort dingen....

Hier krijg ik ook nooit genoeg van, ontdekt via Youtube.

Elkano Browning Cream - Pina Colada.

Heerlijk die Hammond, je hoort het kraken van de toetscontacten, het rammelen van de toonwielen en het oversturen van de Leslie buizenversterker. B)

R-1991775-1257250554.jpeg.jpg

(1962)

Odetta zingt blues uit de hoogtijdagen van Bessie Smith, Ida Cox, Ma Rainey e.a.

Haar pianist / arrangeur Dick Wellstood had vooraf zo zijn bedenkingen:

"How could she ever live up to THEM? But... WOW!"

Verder met Ahmed Abdul-Malik, bas; Herb Hall, klarinet; "Shep" Shepard, drums; Vic Dickenson, trombone en Buck Clayton, trompet.

De jaren twintig, dertig komen weer tot leven, maar nu in high fidelity - stereo.

In 1962 speelde en zong een getalenteerd gezelschap een tijdje voor de Kerstdagen het verhaal van Cinderella (Assepoester), maar dan gesitueerd in New Orleans, op basis van "negro music".

De BBC zond het zangspel met Kerst uit.

Grappig, goed gedaan, en we horen - m.n. van Cleo - allerlei spirituals, traditionals, folksongs en zelfs calypso's - die ze nergens anders liet opnemen.

De geluidsopnamen werden verzorgd door Decca, en zijn dus van prima kwaliteit.

Maar de LP is afkomstig van een obscure New Yorkse onderneming en knettert als een sparrevuurtje.

Gelukkig blijkt er nu een CD-release te zijn (ASIN: B0001HAF34).

Die kraakt en knettert vast veel minder...

Spido gaat 'm gauw bestellen!

cindyella.gif

Cindy-ella or I Gotta Shoe

Garrick Theatre, London - 17 December, 1962 (season) 

Revue conceived by Caryl Brahms and Ned Sherrin. Traditional music; additional music by Peter Knight and Ron Grainer 

CINDY-ELLA is set in no regulation fairyland. We cannot say for sure whether we have set our Fairyland down in the Deep South or removed the Deep South to our Fairyland; certainly we have borrowed the Cinderella story from Perrault and told it as a Mammy might tell the tale of Cindy-Ella to her little girl in a tenement yard in New Orleans.

Caryl Brahms and Ned Sherrin

Musical Numbers:
  1. I Gotta Shoe 
  2. Troubles of the World 
  3. Motherless Child 
  4. Shine Shine Shoe 
  5. L'il Ella, Play On Yo' Harp 
  6. Round Like a Melon, Sweet Like a Peach 
  7. You Ain't a Gonna Sit and Take Yo' Ease 
  8. Go 'Way F'om Ma Window 
  9. Man No Good For Nothin' 
  10. Nobody Knows the Trouble I've Seen 
  11. You're Worried Now 
  1. You Gotta Look Disdainful 
  2. Stranger 
  3. Git Along Home, Cindy, Cindy 
  4. High Summer Day 
  5. Look On Me With a Loving Eye 
  6. There's a Man Goin' 
  7. Roun' Givin' Cards 
  8. Raise a Ruckus 
  9. Plenty Good Room 
  10. Bring A Little Pumpkin, Cindy 
  11. Cindy-Ella 
  1. Swing Low, Sweet Chariot 
  2. Nobody's Business 
  3. Oh  the First Time 
  4. Reprise: Look On Me 
  5. With a Loving Eye 
  6. De Midnight Special 
  7. Let Me Hold Your Hand 
  8. Hush-A-Bye 
  9. Reprise: I Gotta Shoe 
  10. Reprise: Stranger 
  11. Reprise: Hush-A-Bye 
Discography: Original London Cast Recording starring Cleo Laine, Elisabeth Welch, Cy Grant & George Browne - MCSR 3009  Correctie: wat hierboven wordt vermeld onder p. 17 en 18 ("There's a man... cards") is in feite één titel.