Jump to content

Welke muziek staat er nu op (part 5) ???

Ome Henk
 Share

Recommended Posts

• Members

Mentaal voorbereidend op een aantal verplichte familiebezoeken, eerst via de radio met die gewraakte top 2000 (dat domme gelul tussendoor hielp niet echt), maar gauw deze opgezet...

Paul_Weller_Stanley_Road_10_Anniversary.

Paul Weller - Stanley Road

Mentaal voorbereidend op een aantal verplichte familiebezoeken, eerst via de radio met die gewraakte top 2000 (dat domme gelul tussendoor hielp niet echt), maar gauw deze opgezet...

Paul Weller - Stanley Road

Zet dan een plaat van BZN, Zangeres zonder Naam op....

alle verplichtingen, vallen dan heel erg mee

Toen hier Koos Alberts werd opgezet, ben ik spontaan naar mijn schoonmoeder gevlucht :D

Even geen cd's...

pinguinradiocomlogobreed.jpg

Na het verdwijnen van KinK inderdaad Pinguin Radio een tijdje geprobeerd, maar het was (toen) niet zo mijn smaak. Nu grote schoonmaak hier, vanwege een (laat) kerstbezoek hier, morgen en overmorgen dus. Maar ik zal straks weer eens even luisteren  :)

Na het verdwijnen van KinK inderdaad Pinguin Radio een tijdje geprobeerd, maar het was (toen) niet zo mijn smaak. Nu grote schoonmaak hier, vanwege een (laat) kerstbezoek hier, morgen en overmorgen dus. Maar ik zal straks weer eens even luisteren  :)

Het is ook niet allemaal mijn smaak hoor. Laatst kwam bijvoorbeeld Kanye West voorbij. Nou dan zap ik even door naar wat anders. Ik heb op m'n PC in Winamp een paar internetradiozenders staan, zodat ik wat heen en weer kan zappen, als een nummer me even niet bevalt. Ik heb er nu 4 in staan: Pinguin Radio, Radio Paradise (op advies van jou geloof ik), KX Radio en Veronica. Die laatste luister ik eigenlijk nooit (bovendien is de stream echt van heel slechte kwaliteit) en KX Radio is nogal afwisselend. Op zich goed, maar er zit ook regelmatig muziek bij die me totaal niet boeit. Uiteindelijk kom ik meestal weer uit op Radio Paradise of Pinguin Radio. Radio Paradise is doorgaans wat rustigere muziek, Pinguin Radio heeft een wat scherper randje. Beide bevallen me wel...

Binnenkort ga ik eens uitvogelen hoe ik dit soort zenders via m'n A/V receiver kan ontvangen. Ik heb 'm al aan het netwerk hangen, dus ik moet alleen nog even uitvogelen hoe zo'n vTuner (o.i.d.) werkt...

Ik had laatst trouwens 2 Meter Radio ontdekt. Dat is ook wel leuk. Ik heb alleen nog geen stream kunnen vinden die ook in Winamp werkt, dus ik ben vooralsnog genoodzaakt om via de webbrowser op My Radio (via Flash Player geloof ik) te luisteren...

Het is ook niet allemaal mijn smaak hoor. Laatst kwam bijvoorbeeld Kanye West voorbij. Nou dan zap ik even door naar wat anders. Ik heb op m'n PC in Winamp een paar internetradiozenders staan, zodat ik wat heen en weer kan zappen, als een nummer me even niet bevalt. Ik heb er nu 4 in staan: Pinguin Radio, Radio Paradise (op advies van jou geloof ik), KX Radio en Veronica. Die laatste luister ik eigenlijk nooit (bovendien is de stream echt van heel slechte kwaliteit) en KX Radio is nogal afwisselend. Op zich goed, maar er zit ook regelmatig muziek bij die me totaal niet boeit. Uiteindelijk kom ik meestal weer uit op Radio Paradise of Pinguin Radio. Radio Paradise is doorgaans wat rustigere muziek, Pinguin Radio heeft een wat scherper randje. Beide bevallen me wel...

Binnenkort ga ik eens uitvogelen hoe ik dit soort zenders via m'n A/V receiver kan ontvangen. Ik heb 'm al aan het netwerk hangen, dus ik moet alleen nog even uitvogelen hoe zo'n vTuner (o.i.d.) werkt...

Ik had laatst trouwens 2 Meter Radio ontdekt. Dat is ook wel leuk. Ik heb alleen nog geen stream kunnen vinden die ook in Winamp werkt, dus ik ben vooralsnog genoodzaakt om via de webbrowser op My Radio (via Flash Player geloof ik) te luisteren...

Graag gedaan  ;) . Aardig concept zo te zien, dat 2 meter radio. Nu even wat gekozen, zal er eens verder naar kijken, naar de soorten voorkeuren e.d......

Kayak  Live Anniversery Concert

1002004006403988.jpg

The fight is over

The war is lost and I see

A lifeless soldier, staring at me

Fear and despair drawing his face

Left in this godforsaken place

Who cares for the nameless so far from home.

(tekst uit het nummer Starlight Dancer)

Leuk. Die moet ik ook nog hebben met live DVD.

Leuk. Die moet ik ook nog hebben met live DVD.

Krijg je geen spijt van Ivan

Zeer fraaie muziek

betreft 1 box met:

- DVD van het Annivarsery Concert Live (met alle bekende nummers)

- 2 CD's v/h Annivarsery Concert Live (zoals op bovenstaande DVD)

- 2 CD's met veel oude nummers uit hun beginperiode

http://www.bol.com/nl/p/kayak-the-anniversary-box-1973-2008/1002004006403988/

R-3375753-1327937880.jpeg.jpgR-3375753-1418392203-7554.jpeg.jpg

Lester Young ‘Le Dernier Message de Lester Young’ - Barclay 84069 - 1959.

In January 1959, Lester Young was in Paris for a series of concerts at the famous Blue Note Club, rue d’Artois.

He plays with:

Rene Urtreger on piano,

Kenny Clarke on drums,

Jimmy Gourley on guitar,

Pierre Michelot on bass.

On March 4, 1959,

Eddie Barclay decides to record Lester at Studio Barclay, which will be his last album. Lester Young is reduced but the grace and genius are still there! Some days later, March 15, 1959, Lester succumb at the Alvin hotel, a few hours after arriving in New York. A heart attack had just one defeat all musicians nicknamed ‘Prez’, The President.

Fac-simile re-issue using the original photos from Herman Leonard, re-mastered from the original master tapes, limited édition 180 grs vinyl pressed by Pallas in Germany.

Dit album en nog enkele andere zeldzame zeer mooie platen op dit adres:

http://www.discogs.com/seller/SamRecordsFr/profile