Jump to content

Welke muziek staat er nu op (part 5) ???

Ome Henk
 Share

Recommended Posts

Gewoon, algemeen gesteld vullen plaatjes geen praatjes. Afbeeldingen hebben niet het eeuwige leven. Niet iedereen kan ze ook zien. Een tekst erbij kan dus veel verhelderen. Dat geldt niet alleen voor jouw post, de tekst ontbreekt vaker. En dat is jammer.

Moderator2

MI0001607985.jpg?partner=allrovi.com

Soms komen er vrienden op bezoek die deze film nog nooit hebben gezien en de muziek (soundtrack) nog nooit hebben gehoord.

Zo'n vreselijke tekortkoming mag niet blijven bestaan!

De film is leuk (elke keer wanneer je 'm ziet ontdek je nog weer nieuwe geintjes) en de muziek is geweldig. Met ondermeer Alison Krauss & Union Station.

Nu draait de soundtrack weer eens. En ik verheug me alweer op de DVD!

O Brother, Where Art Thou? is een Amerikaanse filmkomedie uit 2000 van de broers Joel en Ethan Coen.

De door Homerus vastgelegde omzwervingen van Odysseus worden nog eens overgedaan in Mississippi, USA anno 1937. Drie ontsnapte gevangenen gaan op zoek naar een vermeende schat en vinden alle obstakels en verleidingen op hun weg die ook in de Odyssee een rol spelen. Er wordt vrij geciteerd uit deze klassieker door Ulysses Everett McGill (George Clooney), Delmar (Tim Blake Nelson) en Pete (John Turturro) op hun weg te laten kennismaken met: een blinde voorspeller, de zuivering van de zonde (doop door baptisten), de bedreiging van kwaad in vele gedaanten (bankrover George 'Babyface' Nelson, 'cycloop' Big Dan Teague, boevenjagende sheriff als 'de duivel', Ku Klux Klan, etc), de verleiding door de Sirenen en uiteindelijk, na een allesvernietigend natuurverschijnsel (stuwmeer wordt onder water gezet) is daar de verlossing in de goede afloop.

De film loopt over van komische plots, dubbelzinnige verwijzingen en originele dialogen, meest in een stevig southern accent. Er is gebruikgemaakt van een warmgele kleuring van veel beelden zodat de broeierige sfeer extra wordt aangezet. De filmmuziek van countrybluesbluegrass- en folksongs werd geschreven door onder anderen T-Bone Burnett, maar staat ook vol met authentieke opnames uit de jaren 30, evenals covers van evergreens uit die periode gezongen en gespeeld door moderne muzikanten. Ze won een Grammy Award. (...)

http://nl.wikipedia.org/wiki/O_Brother,_Where_Art_Thou%3F

MI0001607985.jpg?partner=allrovi.com

Soms komen er vrienden op bezoek die deze film nog nooit hebben gezien en de muziek (soundtrack) nog nooit hebben gehoord.

Zo'n vreselijke tekortkoming mag niet blijven bestaan!

De film is leuk (elke keer wanneer je 'm ziet ontdek je nog weer nieuwe geintjes) en de muziek is geweldig. Met ondermeer Alison Krauss & Union Station.

Nu draait de soundtrack weer eens. En ik verheug me alweer op de DVD!

http://nl.wikipedia.org/wiki/O_Brother,_Where_Art_Thou%3F

Met natuurlijk de Soggy Bottom Boys! :D Prachtig... :)

Een beetje googelen op Lacuna Coil, die ik gewoon genoemd heb, is toch niet te veel gevraagd? Maar vooruit: ze heet Cristina Scabbia, en ze is zangeres van beroep. Mag jij raden van welke band...

Maar op zich best knap dat je mij hebt betrapt op het plaatsen van plaatje zonder onderschrift, in dit topic...

Edited by Henrie

Alleen jammer van die Samsung hè?  Eigenlijk moet daar zo'n grote zwarte bakelieten telefoon staan. ;)

Nee vind van niet.  Oud en nieuw kan prima met elkaar en zelfs beter zijn dan oud of nieuw alleen.